Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny minutløsning fra Telmore ikke billigst

Ny minutløsning fra Telmore ikke billigst

Telmore er nu med på den omdiskuterede minutafregning. På overfladen har selskabet dog ikke det bedste tilbud - derimod lover de, at der ikke er skjulte omkostninger. Til Mobilsiden.dk siger Telmore: 'Konkurrenterne gemmer udgifter bag gardinerne".

<b>FAKTA:</b> Minutafregning betyder, at du betaler for hvert påbegyndt minut, fremfor påbegyndt sekund.
FAKTA: Minutafregning betyder, at du betaler for hvert påbegyndt minut, fremfor påbegyndt sekund.

Problemer med at tiltrække nye kunder får nu taletidsselskabet Telmore, til at gå med på minutafregning. Afregningsformen har fra starten været til stor debat, da den grundlæggende betyder, at kunden betaler for noget der ikke bruges.

Til Mobilsiden.dk siger Telmores administrerende direktør Allan Christiansen, at man tager skridtet, fordi kunderne i stigende grad lader sig friste af minutafregnede løsninger hos andre selskaber. Han er enig i, at minutbølgen hører hjemme i bunken af tilbud, som er med til at gøre mobilmarkedet uigennemskueligt.

Telmores nuværende løsning, hvor man kun betaler for det der reelt bruges, koster fra i dag 70 øre pr. minut. Sms 20 øre og opkaldsafgift på 25 øre. Den nye løsning, der hedder "Lang Tale", koster 45 øre pr. påbegyndt minut. Sms 20 øre og opkaldsafgift på 50 øre.

...en sidsteplads - men!

Selvom Telmore nu er med i "minut-kampen", klarer selskabet sig på overfladen ganske ringe i konkurrence med de andre selskaber.

I nedenstående udregning, som Mobilsiden.dk i dag har foretaget, kommer Telmore ind på en sidsteplads. Vinderen er Punkt 1 Mobil, skarpt forfulgt af Mobivic og Mtel på henholdsvis anden og tredjepladen. Udregningen er baseret på en samtale der varer tre minutter.

Tages der i stedet udgangspunkt i en samtale på syv minutter, ligger Telmore stadig sidst, mens Debitel skubber Punkt 1 Mobil væk fra førstepladsen.

Telmore: De andre gemmer udgifter for kunden

- "Du har ret, vi er ikke de billigste - men du kan ikke lave en opgørelse alene på minuttakster", lyder det fra Allan Christiansen i Telmore, da Mobilsiden.dk i dag ringede til ham.

Han mener at konkurrenterne 'gemmer omkostninger i gardinerne', der først kommer frem når kunden er i hus.

Som eksempel nævner han Lebara Mobile der kræver 1,49 kroner for opkald til telefonsvarer. Et andet eksempel er Debitel; laver kunden mange "ringer lige tilbage om lidt"-samtaler, ender det med at blive rigtig dyrt, da selskabet har en opkaldsafgift på 1 krone. Og hos M1 skal kunden betale 39 kroner om måneden for at få 'vis nummer', 'banke på' og 'udlandstelefoni'.

Så overordnet er Allan Christiansen tilfreds med Telmores priser, da han ikke har gemt noget for kunden. "Det er vores bud på klar tale", slutter Christiansen.

De aktuelle priser

Aktuelle priser for minutafregnede løsninger, sorteret efter en samtale på tre minutter. For overblikkets skyld, er kun minutter, sms og opkaldsafgift medtaget.

Punkt 1 Mobil
Opkaldsafgift: 42 øre
Minutpris: 37 øre
Sms: 19 øre

Mobivic 36
Opkaldsafgift: 50 øre
Minutpris: 36 øre
Sms: 19 øre

Mtel Talk
Opkaldsafgift: 50 øre
Minutpris: 37 øre
Sms: 17 øre

Lebara Mobile
Opkaldsafgift: 49 øre
Minutpris: 39 øre
Sms: 20 øre

CBB Minut
Opkaldsafgift: 50 øre
Minutpris: 39 øre
Sms: 19 øre

Debitel Solo Plus
Opkaldsafgift: 100 øre
Minutpris: 25 øre
Sms: 20 øre

M1 Prisbasker
Opkaldsafgift: 50 øre
Minutpris: 43 øre
Sms: 18 øre

Telmore Lang Tale
Opkaldsafgift: 50 øre
Minutpris: 45 øre
Sms: 20 øre

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies