Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny mobil-skærm tåler alt

Ny mobil-skærm tåler alt

En helt ny type glas til mobil-skærme kan for alvor gøre ærgelsen over flækkede skærme til fortid.

De fleste har prøvet at ridse eller direkte flække en mobil-skærm, og kender den store ærgelse, der følger med.

Derfor prøver skræm-producenterne naturligvis hele tiden at skabe skærme, der er så holdbare som muligt.

Et eksempel på en af den slags skærme er Gorilla Glass, der er produceret af Corning, og som kan tåle det meste. Den er at finde på mobiler som Samsung Galaxy S, LG Optimus 7 og Samsung Wave.

Men nu har en konkurrent meldt sig på banen med en endnu mere hårdfør skærm - Dragontrail fra producenten Asahi Glass.

I en demonstrationsvideo kan man se, hvordan glasset på 1,1 millimeter blandt andet kan tåle en vægt på 60 kilo, tilsyneladende uden problemer.

Målet er, at glasset skal omsætte for mere end 365 millioner dollars i 2012.

Se demonstrationen af Dragontrail-glasset i videoen nedenfor.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Dilbert 27-01-2011 14:01:59

...er jeg også glad for at høre, at min SGS har noget ordentligt glas. Det er åbenbart ikke alle mobiler, der har det. Flere af mine kollegaer har fået smadret glasset på deres HTC eller iPhone.

0 0
David 31-01-2011 19:02:47

Nu er der bare det ved det at SGS og iPhone 4 bruger det samme glas, men lad nu det ligge.

0 0
Rasmus Duerlund 27-01-2011 11:38:33

det hænger ike helt sammen xD

0 0
Rasmus Duerlund 27-01-2011 11:39:16

så sender den dobbelt -.-

0 0
Dilbert 27-01-2011 13:59:37

Uha! Dobbelt op på "skræm" ;-)

0 0
Rasmus Duerlund 27-01-2011 11:38:32

det hænger ike helt sammen xD

0 0
Michael Knudsen 27-01-2011 09:20:47

Vidste slet ikke der var gorilla glas på en galaxy s.. Nu er jeg så endnu mere glad for den fantastiske mobil!!!!

0 0
NK 27-01-2011 08:34:32

som Samsung Galaxy S, LG Optimus 7 og Samsung Wave.

OG NOKIA N8!!

0 0
André Sørensen 26-01-2011 23:12:29

Nice håber virkelig at apple bruger den i iphone 5 for iphone 4's glas var alså ikke noget at råbe hura for. Et fald på 30cm flækkede min skærm.

0 0
David 31-01-2011 19:01:00

iPhone 4 bruger Gorilla Glass, som pt er det stærkeste på markedet, jeg har tabt min ud af hånden, mens jeg cyklede fordi jeg brugte google maps til at finde vej efter. Det blev ridset, men knækkede ikke.

Knæk ved 30 cm fald burde ikke kunne lade sig gøre med Gorilla glas, så mon ikke du enten digter lidt eller det er en fabrikationsfejl ;)

Understøt gerne historien med et billede af den ødelagte telefon.

0 0
27-01-2011 09:50:38

Er det egentligt ikke det ovennævnte gorilla glas apple brugte til 4'eren ?

0 0
Naggie21 26-01-2011 19:15:47

Men hvor stærk er det i forhold til konkurrenten Gorilla Glass? Jeg er i hvert fald ret glad for styrken på min SGS.

0 0
Ismail Kutluca 26-01-2011 17:43:45

Sådan en mobil gad jeg godt at have...

0 0