Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny mobilskærm slår alt på markedet - også Apple

Ny mobilskærm slår alt på markedet - også Apple

Skærmteknologien udvikler sig hurtigt. Nu er ny type på vej med en høj pixel tæthed, og klar til at smide i smartphones.

Japan Display viser forskellen på 326 og 651 PPI.
Japan Display viser forskellen på 326 og 651 PPI.

Skærmteknologien har været under stærk udvikling siden, plasmaskærmens indtog på verdensmarkederne.

Nu har japanske Japan Display udviklet lidt af en øjenåbner inden for pixel tæthed, det skriver Amobil.no.

Med en skærm på 2,3 tommer, har firmaet formået at klemme en skærmopløsning, på 1280 x 800 ind i displayet, hvilket betyder at skærmen har en pixel tæthed på hele 651 pixels per tomme (PPI).

Sammenlignes PPI’ en med andre telefoner så er det en voldsom udvikling, iPhone 4S 326 PPI, HTC One X 312 PPI, Galaxy S III 306 PPI, og Nokia Lumia 900 med en PPI på kun 217.

Læs også:
- Nyt super-tyndt glas skal beskytte smartphones
- Ny Gorilla skal beskytte Galaxy S III

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katron 17-06-2012 17:42:53

Hvor er det skægt at læse mange af disse indlæg.. Det er som om Android folket har en automatisk mekanisme, der slår klik så snart iphone bliver fremhævet..

Vi kan hurtigt blive enige om at iphone ofte bliver fremhævet på punkter, hvor de ikke er i front, men netop i denne artikel, der omhandler PPI, og PPI alene, så går man alligevel amok. Om så iphone's LCD retina skærm var den ringeste af alle at sidde og arbejde med, så ændrer det ikke på, at når det netop handler om PPI, så har de faktisk for en gangs skyld et stærk kort i hænderne.
Om så skidtet er produceret af Samsung ændrer ikke noget, for Samsung bruger jo ikke selv skærmen. Om så Samsungs, HTC's, Nokia's etc skærme så fysisk er bedre at sidde og kigge på, så ændrer det ikke at denne artikel omhandler PPI, og her har iphone altså tilfældigvis rent faktisk noget at byde på.

Når nu nogle af jer vil have at artiklen burde ha sagt "Den Samsung producerede Retinaskærm, som Apple bruger", vil det så betyde at hvis SGS3 nu havde verdens bedste GSM antenne, så skulle der stå "Den Siemens producerede antenne, som kører under Nokia Licens, som bruges i Samsung GS3"???? Hold da op artiklerne herinde ville få nogle urimelit lange overskrifter i fremtiden..

0 0
mawteN 17-06-2012 18:19:40

I dette tilfælde er det vel kun fordi det netop ikke er iPhone der er førende, men i stedet Xperia S, som en anden nævner længere oppe.

0 0
Jacob Smidt 07-06-2012 11:14:19

Apple bliver i overskriften nævnt fordi de ofte har nævnt Retina skærmen som banebrydende og uopnåelig, og at der er intet bedre.

Hvis i lægger mærke til det så har vi ikke selv konstateret noget i artiklen, blot citeret historien fra kilden.

Det kaldes en citat historie!

Ordet Apple bliver nævnt én gange i artiklen. Det der er holdt fokus på er nyheden og sammenligningen mellem PPI´en på populære telefoner på markedet pt.

At i vælger at fokusere på ét ord i stedet for artiklens reelle indhold er jeres valg.

Vi kan endnu engang kun sige at vi ikke har Apple eller iPhone som et favorit produkt her på redaktionen, og at vi oftest tester Android og Windows Phone produkter.

Se bare vores nuværende samling af produkter der skal testet: http://www.youtube.com/watch?v=sxehPGhHo_I&feature=g-all-u

Derudover er vi selvfølgelig glade for jeres engagement her på siden, og glad for jeres ivrige deltagelse i artiklerne :)

Fortsat god dag til alle mobilsiden.dk læsere :)

0 0
KimDotDK 08-06-2012 11:06:07

Jamen det er da godt at du ved hvad en citat historie er Jacob. Men en citat historie fritager dig ikke fra at udvise lidt kritik når du copy/paster.

Der bliver ikke fokuseret på et ord alene. Der bliver fokuseret på at I ofte hiver Apple og iPhone banen, selvom det i bund og grund er komplet ligegyldigt for artiklen. Ofte virker det mere som madding, for at få flere klik.
Så kan vi konstatere nok så meget at I skriver lige så meget om andre produkter. Det er jo komplet ligegyldigt, når Apple alligevel skal fremhæves i alle artikler, for at få flere klik på artiklerne.

0 0
Kim 07-06-2012 12:19:32

Min kritik går ikke på favorisering af Apple, men at det er en for artiklen ganske unødvendig eller relevant tilføjelse.
Overskriften hedder "Ny mobilskærm slår alt på markedet". Det inkludere Apple, der er intet behov for tilføjelsen.

... men badabing, jeg gik jo selv lige i fælden, og tilføjelsen fik sin ønskede effekt...

0 0
Martin Pedersen 07-06-2012 04:57:24

Synes der efterlades mange åbne spørgsmål... F. Eks hvilken skærm type det er, da der jo egentlig kun nævnes plasma - hvilket jeg kunne forestille mig er ret upraktisk i en telefon.
Også om produktionsprisen er på et rimeligt niveau, ja måske endda hvor meget selve produktionen varierer fra eksisterende metoder.

På billedet ser den hvide farve heller ikke særlig hvid ud, så gad vide om farver også vil blive gengivet dårligere..

0 0
hamzah10 06-06-2012 21:29:29

hvad nytter det at lave sådan et godt skærm når den kun er på 2,3 tommer stort.

nu om dage vil folk heller have en stor skærm.

Der er jo heller ikke flere producenter der laver top modeller på 2,3 tomme stor (udover blackberry)

0 0
Kim 06-06-2012 15:22:23

Var der virkeligt behov for at tilføje "også Apple" i overskriften? Virkeligt?

0 0
emiljohnsen 07-06-2012 10:52:33

Måske fordi apple laver de flotteste skærme? er det ikke åbentlyst?

0 0
David 07-06-2012 09:27:06

skal du have en trøste krammer? ;)

0 0
Mike 06-06-2012 17:04:10

Apple laver ikke skærme.

0 0
Hydra 07-06-2012 03:04:12

Det er nemlig MEGA sjovt at folk har den overbevisning at Apple selv fremstiller deres skærme, hvor sandheder er: Det har de aldrig gjort!

De fleste iPhones har en Samsung eller LG skærm i maven ;-)

0 0
Per 07-06-2012 17:49:44

Nu er det jo lige Samsung som leverer denne skærm til Apple. Så det må vel hedde: Ny mobilskærm slår alt på markedet - også den Samsung leverer til Apple.

0 0
KimDotDK 06-06-2012 20:00:30

Ahaaa.. Så når I siger at den slår alt på markedet, mener I også Apple.. Eller hov vent, Apple er jo en del af markedet!!
Lad nu være at gøre jeres læsere dummere end de er. Det er jo gang på gang læserne herinde, der fortæller når I laver fejl i jeres artikler. At I så er utrolig dårlige til at takke for den hjælp er en helt anden snak.

0 0
Footiefan 06-06-2012 20:48:46

Og du er da ikke en ordkløver - nej da ;-)

0 0
schmidt 06-06-2012 16:53:36

Sony xperia S 342 ppi...orkede ikke at skrive det dengang i anmeldte den,men nu er det nok:)Så ret lige de 320 som i skrev til det rigtige tal:)
at i ikke engang nævner den her er mig en gåde...

0 0
mawteN 06-06-2012 17:02:37

Det er vel fordi den slår iPhone de ikke nævner den? :p

0 0
Casper Hansen 06-06-2012 16:29:14

Jeg synes, at det er relevant, fordi de, ifølge artiklen, har den højeste PPI. Det er derfor dem, som man gerne vil slå.

0 0
Kim 06-06-2012 17:26:13

Nu står der jo "alle" - ingen nævnt, ingen glemt.

0 0
Kim 06-06-2012 17:26:50

Alt... Altså alle ;)

0 0
Lindberg 06-06-2012 15:59:09

Det er standarden for skribenter her på siden...

0 0
Lindberg 06-06-2012 16:02:24

Det er HTC og Sony der lige nu har de højeste opløsninger på deres mobiler, men alligevel skal man sammenligne med Apple - irrelevant og bare dumt!

0 0
Footiefan 06-06-2012 16:18:22

Hvis nu det vedhæftede billede, er det som firmaet viser frem, er det så virkelig så slemt og forfærdeligt. Det går jo på iPhone skærmen - og de 326 ppi.
Man kan jo også sige BAU - Brok as usual, hehe ;-)

0 0
Lindberg 06-06-2012 16:28:23

Det er jo mobilsiden selv der laver den besynderlige vinkling - bare trættende som apple er er referencerammen for alt, selvom de ikke er de bedste på det konkrete område.

0 0
Jesper 06-06-2012 15:32:19

BAU = Business As Usual!
Sådan er det her på siden, Kim! Get used to it!
En artikel herinde, SKAL nævne et æbleprodukt mindst én gang! ;-)

0 0