Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny smart antenne i iPhone 4S

Ny smart antenne i iPhone 4S

Apple har redesignet antennen i iPhone 4S - fortidens fejl er rettet og glemt.

En af de mere oversete nyheder omkring den nye iPhone 4S er et helt nyt antennedesign. Forgængeren iPhone 4 fik meget kritik for blandt andet antennen, som under visse forhold var mildest talt elendig

Denne uheldige antennefejl er blevet rettet iPhone 4S, og Apple har oveni købet tilføjet et par ekstra detaljer til det nye antennedesign. Det skriver Macrumors.com

iPhone 4S er den første telefon, der er udstyret med to antenner, som bruges til henholdsvis at modtage og sende mobilsignaler. Det nye antennedesign betyder, at det famøse dødsgreb, hvorved man kunne fjerne næsten alt antennesignal fra iPhone 4, ikke længere kan lade sig gøre.

Ifølge Spencer Webb, ejer af AntannaSys, har iPhone 4S højst sandsynligt flyttet GPS og WiFI antennerne fra toppen af telefon og ind under glasbagsiden. Metalkanten på iPhone 4S består så af to separate antenner, og telefonen vælger automatisk den antenne, der giver det bedste signal. 

Den nye iPhone 4S er udstyret med HSDPA som har en download hastighed op til 14.4 Mbit/s.

Kilde: Macrumors

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Michael Hein 07-10-2011 23:03:02

http://www.comon.dk/art/198604?a=rss&i=0

Jvf. den danske forsker der også påpegede problemet med den "gamle" Iphone, så er det hverken en nyhed eller sikkert at de får lov at lege med dem uden et retsag med Samsung..

0 0
JP 08-10-2011 16:07:16

LOL den "antenne ekspert" som påstod at iPhone4 var dødsdømt pga. antennen. iPhone4 som nu er verdens mest solgt smartphone? Er det den antenne ekspert som nu begynder at udtale sig om at Apple er dødsdømt fordi han nu også kan gennemskue international patent lovgivning....

0 0
Helskov 09-10-2011 13:09:56

Han har aldrig dødsdømt noget som helst. Han påpegede at der ville være problemer med konstruktionen.
Og det fik han ret i!
Iphone 4's antenne er hamrende dårligt konstrueret. End of story.

Den danske ekspert er opfinder af den skjulte antenne sammen med Nokia som Apple har benyttet sig af.

Den danske ekspert er iøvrigt opfinder af den teknologi som Apple med al sansynlig nu påstår de har opfundet og nu bruger i Iphone 4. Et patent som er patenteret af Aalborg Universitet og solgt til Samsung.

Den eneste der snakker om dødsdom er dine stemmer oppe i dit hoved.

0 0
JP 10-10-2011 08:46:31

Sikke da noget vrøvl - prøv at følge op på hvad han påstod dengang. Han har siddet i et virkelighedsfjert laboratorie og målt noget som er fuldstændigt irrelevant i virkelighedens verden.

Og så viser det sig nu at han IKKE har patentet. Han har en Patent Pending, som juridisk er noget helt andet.
Alligevel udtaler han at han har et patent og hvilke konsekvenser det får for Apple. Enten ved han ikke hvad forskellen er på Patent og Patent Pending eller også prøver han "igen" bevist at villede folk.

0 0
Jon 11-10-2011 21:09:19

Hovsa, JP.
http://crn.dk/art/198683?bottomlinks

0 0
Bjarke Hansen 07-10-2011 07:03:17

Det er vel ikke korrekt at det er den første telefon med dobbelte antenner? Mener da besemt Nokia har haft sådan et system et stykke tid i deres telefoner bla. Nokia N8 ? Men hvis der sendes og modtages på forskellige antenner er det vel noget nyt, men så giver det vel et andet problem hvis der udsendes signal på den ene, da det måske så ikke modtages af sendemasten hvis antennen er kortsluttet e.l

0 0
Per 07-10-2011 22:08:51

2. Ny antenne-teknologi
Apple-ingeniørerne har udviklet det såkaldte ”wireless system”, som gør telefonen i stand til at skifte imellem enhedens to antenner for forbedret samtale-kvalitet.

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/10-forskelle-pa-iphone-4-og-iphone-4s,lid.17353/#ixzz1a824Qccj

0 0
JP 07-10-2011 12:21:08

Dobbelte antenner som begge kan skifte med at sende og modtage - skulle være det nye

0 0
DX 06-10-2011 13:49:13

Hvad er det for fejl - udtalte Apple da ikke at der ikke var antenne fejl ?

0 0
JP 06-10-2011 15:06:19

Netop der er ikke nogen fejl.

Alle telefoner kan "kvæles". Andre producenter skriver sågar i deres manuelt hvordan man ikke må holde deres telefon.

0 0
06-10-2011 19:48:50

Sorry, men uanset hvordan jeg har holdt min SE X10i, LG O2X eller min samsung SGS2, så har de sq aldrig mistet signalet fuldstændigt. Om jeg så knugede dem nok så vildt...Min hustru er tilfældigvis venstrehåndet og hun har altså oplevet mange afbrudte samtaler på sin iPhone 4, hvilket hun på ingen måder havde på sin 3GS....

0 0
JP 07-10-2011 12:19:51

Hvad du og din hustro gør beviser ligesom ikke noget i den store helhed.

Andre kan godt få 3GS til at miste signalet, andre kan ikke få 4 til at miste signalet.
Det hele kommer an på hvilken dækning der er og hvordan telefonen holdes.

0 0
drumme 07-10-2011 18:46:24

altså til alle dem, som ikke mener det er en "fejl" Så er det jo utroligt at apple 2dage efter iphone 4 ramte det amerikanske markede, søgte en ny antenne ingeniør. og nogen dage efter den kom til Eu, så skrev den tyske forbruger magasin om antenne problemer i iphone 4. 14dage efter går apple ud og tilbyder en bumber til dem som oplever dette problem. det er en fejl! da punktet som forstyrer antennen er mere 15% af mobilens overflade. og hvis ikke det var en fejl hvorfor skulle Apple så "rette" den antenne som sider i iphone 4s?

0 0
JP 07-10-2011 20:01:50

Ad4) Hvis du virkelig vil påstå at et produkt er fejlbehæftet fordi producenten efterfølgende forbedre produktet, vil alle produkter efter din "logik" være fejlbehæftet.

0 0
JP 07-10-2011 19:57:22

Ad1) Tilfældigt. Apple søger tit nye folk.
Ad2) Et tysk forbruger magasin blev grebet af massehysteriet og påstod at der var en fejl - betyder intet
Ad3) Apple tilbyder alle en bumper og medie hysteriet forsvinder

Bemærk at Apple hurtigt holdt op med at give gratis bumpere - og INGEN beklagede sig, fordi medie hysteriet var over.
Bemærk at iPhone4 er verdens mest solgte mobiltelefon (uden bumpere)

Det er direkte forkert at påstå at der er en fejl når der ikke er nogen funktionalitets mæssig forskel på iPhone og alle andre mobiltelefoner.

0 0
David 06-10-2011 20:16:21

Enig.. jeg siden iPhone 4 kom brugt den som arbejdstelefon hver eneste dag. Og der ER et problem, jeg har godt nok aldrig oplevet at miste en samtale, men når jeg f.eks. er nede i kælderen hvor der kun er et svagt signal, kan jeg få signalet til at forsvinde helt ved at røre på det forbudte sted.

0 0
JP 07-10-2011 12:20:38

Netop ligesom du også vil kunne miste signalet ved en given anden telefon.

0 0
Nicolas 06-10-2011 17:12:14

Det lyder ikke som om du har sat dig ind i hvor fejlen præcis er på iPhone4. Det er ikke bare at holde om den, du kan kortslutte antennerne ved bare at røre ét lille punkt på rammen.

0 0
JP 07-10-2011 12:14:27

Men hvorvidt du skal holde den eller rører det lille punkt er irrelevant.
Du holder ikke en telefon med en lillefinger, du holder den i hånden, og både iPhone og alle andre telefoner kan miste signal når du holder den i hånden.
Det er ikke en fejl det er en fundamental begrænsning i antenne design.

0 0
Nicolas 07-10-2011 20:30:50

JP, du er da godt nok ignorant så det vil noget. Selvfølgelig kan du da komme til at røre det lille punkt under en samtale. Og det sker altså for rigtig mange. Når punktet røres, kortsluttes antennerne og signalet svækkes væsentligt. Det betyder ikke noget de steder der er godt signal, men ved dårligt signal ryger forbindelsen.

Det trick med at knuge telefonen er ganske rigtigt som på alle andre telefoner, men det er altså heller det der er galt med iPhone 4.

0 0
JP 07-10-2011 21:12:49

Prøv lige at læse hvad jeg skriver, inden du beskylder mig for at være ignorant.

Hvis du holder telefon x i hånden kan den miste signal

Du kan erstatte x med iPhone eller en given anden telefon.
Andre telefoner har i deres manual beskrevet hvordan man skal undgå at holde den i hånden.

0 0
Morten Kærup 06-10-2011 19:29:46

Vil bare lige nævne, at ikke mange i Danmark har haft det problem, jeg skal holde min utroligt tæt (ligesom jeg skulle med min HTC Desire) før der sker det mindste, det har for mig været umuligt, at kvæle hele forbindelsen ud af min iPhone 4.

0 0
06-10-2011 19:45:57

Og jeg kan så fortælle dig at min hustru oplever fejlen næsten dagligt hvis hun ikke har bumper på...Så jo fejlen er der, den er bare ikke så tydelig i DK, da vi har meget bedre dækning.

0 0