Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny supermobil: HTC Evo 4G

Ny supermobil: HTC Evo 4G

Amerikanerne får til sommer HTC's nye vidunder HTC Evo 4G.

I USA er HTC Evo 4G netop blevet lanceret, skriver flere medier.

HTC Evo kører på Android 2.1 med HTC Sense, ligesom HTC Desire og Legend.

Evo har en skærm på 4,3 tommer med en opløsning på 800 x 480-pixel, og den superhurtige SnapDragon-processor, ligesom blandt andet HD2, Google Nexus One og HTC Desire, der snart lander i Danmark.

Foran har Evo et 1,3-megapixel kamera til videoopkald, mens der på bagsiden er et 8-megapixel kamera, der også optager video i 720p HD-opløsning.

WiMax, eller 4G

Evo bruger WiMax-teknologien, som teleselskabet markedsfører som 4G.

HTC Evo er verdens første smartphone med understøttelse af WiMax. Teleselskabet Sprint, der står bag, lover reelle download-hastigheder på op til 10 megabit, normaltvis med hastigheder mellem tre og seks megabit. Det svarer til det hurtigste mobile bredbåndsabonnement i Danmark.

HTC Evo kommer til salg i de amerikanske butikker til sommer. Det er endnu uvist, om vi nogensinde får en dansk version.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lise Johansen 19-07-2010 16:55:39

Hvis man køber en HTC Evo i Amerika og tager den med hjem til Danmark, kan den så bruges herhjemme??

0 0
Hest 09-06-2010 22:28:17

Det her er en af de fedeste tlf. efter min mening. Håber den kommer til Danmark på et tidspunkt, med et lign. design og selvfølgeligt med Android

0 0
daniel 30-03-2010 15:58:55

jeg tror jeg vil eje denne telefon - kæft den ser godt ud! :-)

Kan i skrive mere om den, og undersøge om den kommer til Europa?

0 0
Schwartz 26-03-2010 07:23:38

Ja, det er helt rigtig set, og vi er da også tålmodige. Det virker klart som en vurdering fra Google, om at vi er et lille marked. Men derfor ka' vi jo godt vippe lidt med båden for at fremskynde processen :-)

Hvilke 'to små apps' er det man skal hente, for at åbne markedet?

0 0
26-03-2010 09:19:18

InstantRoot og MarketEnabler, som du selv nævnte. Virker fint på min Hero

0 0
26-03-2010 03:25:23

Jeg har godt nok håbet der ville komme en HD2 lignende telefon med Android, håber bare den kommer til DK.

Tro på det Carsten, google er på vej med det danske android marked. Det er jo ikke fordi google ikke ved om der er en interesse i et Dansk Andriod marked, men vi er simpelthen alt for lille et land til at komme foran de store lande i køen.

Vær tålmodig.

Du kan desuden få adgang til Android market ved at installere 2 små Apps, så det må du klarer dig med til google er klar :)

0 0
Schwartz 25-03-2010 21:33:43

Ja den er super, Men vi mangler stadig at få åbnet Android Market i DK så man købe programmer igennem det. Hjælp os med at få de til at ske!

På baggrund af et indlæg i Android Forum DK, er der startet en elektronisk underskriftsindsamling, for at få Google til at åbne det danske Android Marked. Hvis i vil kan i deltage her:

http://betalingsapps.skrivunder.dk/

Indsamlingen er mest grundet i at vi brugere forventer at en telefon kører ud af kassen. ’Rooting’ og ’market enablers’, er ikke interessant, det skal bare virke.

PS! Støt Android bølgen og lad det gå videre via Facebook og andre netværk, hvis det har jeres interesse.

0 0
TJ 25-03-2010 11:11:22

Uanset hvad i synes der er brug for, så fortsætter udviklingen. Så der er der ingen grund til at i spilder jeres tid med - at nu er det nok!
"Toget ER kørt, og det er ikke til at stoppe. Så læn jer tilbage og slap af. I kan jo bare beholde jeres gamle mobiltlfoner og modems. Og lade det være op til os andre, som køber nyt jævnligt, og som synes at det er spændende med den fantastiske udvikling inden for elektronik og teknik.

0 0
Stefan 25-03-2010 08:33:06

Har heller ikke forstået hvad vi skal med så meget større båndbredde på mobiltelefoner. Der arbejdes på at gøre lyden bedre, det er ligesom hvad jeg kunne forestille mig var en fordel.
Men derudover så syntes jeg det er lidt fjollet at man i fremtiden skal have en gigabit forbindelse til telefonen. For så meget data har man bare ikke brug for. Bedre ping-tider ja tak, men højere download hastigheder? Ej come on. Det ER jo også begrænset hvad man kan have liggende på den interne hukommelse der er i telefoner idag. Ved godt at vi en gang i fremtiden har >60TB lager på telefoner, fordi det skal man åbenbart have. Men det er bare ikke nødvendigt. I hvert fald ikke den dag idag. Mobile forbindelser er til "let data" faste forbindelser er til "stor data"... Slut.

Bortset fra det så har vi ikke rigtigt noget belæg for at få denne telefon i DK, WiMax er ikke noget vi bruger herhjemme jo. Det kan godt være man kan få WiiMax bredbånd nogle steder i landet, men det er ikke samme standarder de kører med. Netop derfor man arbejder med 4G i stedet for. (Man valgte 3G i stedet for WiiMax.)

0 0
Christian Carstensen 25-03-2010 08:18:36

Faktisk er HTC EVO ikke den første mobil der undersøttter WiMAX. YoTa Russia fik deres første WiMAX mobil fra HTC for ca. et år siden med navnet HTC MAX 4G!

http://www.gsmarena.com/htc_max_4g-2605.php

0 0
Nickell 24-03-2010 19:20:24

Det eneste jeg ønsker at producenterne ville fokusere på, er bedre batteritid på mobilerne.

Og vil en forklare mig hvad 4G reelt kan bruges til, udover videosamtaler?

0 0
Jonas 13-06-2010 17:07:08

4G er af hvad jeg har forstået en meget hurtigere form for mobilt internet :)

0 0