Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny systemsoftware (ROM) til Diamond frigivet

Ny systemsoftware (ROM) til Diamond frigivet

Ejere af HTC Touch Diamond kan nu opdatere enheden med den nyeste systemsoftware.

<p>Den nye udgave af den danske ROM har versionsnummeret 1.93.403.2.<br /><br /><strong>Debat og hjælp:</strong> <a href=Klik her...

" />

Den nye udgave af den danske ROM har versionsnummeret 1.93.403.2.

Debat og hjælp: Klik her...

HTC har netop frigivet en ny ROM (systemsoftware) til Touch Diamond.

Den gode nyhed er, at oplevelsen i brugerinterfacet er mærkbart forbedret. Det er også blevet lettere at indsætte nye byer i vejrprogrammet, og der åbnes som standard på "Danmark", så man slipper for at scrolle hele landelisten igennem. Brugere af den engelske version af Diamond har desuden fået adgang til anvendelse af 850 MHz-nettet.

Opdateringen kan hentes gratis via HTC.com under "E-Club", og installeres via det medfølgende USB-kabel.

Kun data i Diamonds standardhukommelse slettes, men tag for en sikkerheds skyld alligevel backup af det hele.

LINK: HTC E-CLUB...


HTC Touch Diamond - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

thomas berger 03-08-2008 14:43:37

er der nogle der på dansk der kan forklare mig hvad de forskellig muligheder er for at opdatere sin software . jeg synes jeg er faldet over en del forskellige udgaver i diverse forummes,,, og da jeg ikke er superbruger så ville jeg da meget gerne have det forklaret så osse jeg kan forstå det :o)

en ganske alm bruger ....

0 0
Peter 03-08-2008 15:24:08

Det er nemt mht. officiel opdatering, der er nemlig kun 1, og det er at hente den nyeste ROM fra HTC´s E-Club.

Der er massere af uofficielle muligheder dog. Inde på xda-developers.com vil du kunne finde massevis af ROM´s som andre brugere har lavet. De har typisk taget udgangspunkt i en officiel ROM som base, og så ændret på den medfølgende program pakke og/eller tweaket forskellige indstillinger for at få bedre performance. De forskellige ROM´s er derfor mest et udtryk for hvad denne bruger syntes der skal være på telefonen, samt dennes tweaks.

Før man installere en uofficiel ROM bør man læse lidt nærmere omkring emnet, samt have en officiel ROM i baghånden at falde tilbage på. Om det bryder garantier osv. ved jeg faktisk ikke.

0 0
Nuri58 03-08-2008 16:03:14

Sikker på det bryder support af fonen, hvis du har tweeket den eller en uofficiel ROM på. Hvis tweek indeholder overclocking så kan jeg forestille mig det kan skade fonen (varmeudvikling), og for at imødegå dette ville jeg tro garantien kan komme i fare.

0 0
thomas berger 03-08-2008 15:40:16

jeg er allerede blevet meget kloger , jeg takker for de vise ord , og så tror jeg bare bruger den software opdate der ligger på HTC's hjemmeside .

0 0
Nuri58 03-08-2008 15:18:32

Mange, som du har erfaret. Det sikreste er at lade være, hvis alt fungerer tilfredsstillende. Ellers kan du installere de der er frigivet fra HTC (hvis din fon er ubranded) ellers får udbyderens opdatering på når en sådan er tilgængelig. Endelig kan du eksperimentere med diverse tilrettede udgaver som du finder på diverse fora som på den ene eller anden måde er forbedret i forhold til den originale og med en vis sandsynelighed også har nogle flaws i sig.

0 0
MortenB 03-08-2008 10:39:52

Jeg har også købt min via 3´s webshop. og jeg har fået opdateret min.

0 0
Peter 03-08-2008 15:17:35

Hvis du har fået fat på en 3 branded ROM, skal du da være velkommen til at smide den på en server et sted :) Eller blot sige hvor du har fået den fra...

0 0
Callesen 03-08-2008 11:09:56

Din tlf må være 3 branded ligesom min ..... så hvordan pokker er det lykkes for dig .... og hvad har du gjort .... på forhånd tak .....

0 0
Michael Fallwickl 03-08-2008 18:13:40

Det vil jeg også gerne vide.

0 0
Martin 03-08-2008 07:36:57

Hvor siger du man kan finde opdateringen henne inde på xda-developers.com?

0 0
Martin 03-08-2008 08:41:06

Softwaren ligger på HTC club, den ligger bare som den gamle opdatering fra d. 30/6, men je har hentet den og installeret den med succes fylder 98,4 mb :)))

0 0
Daniel Jørgensen 02-08-2008 15:19:47

Det har ikke noget med branding og gøre om den viser sig på HTC e-club! Har flere mobiler derinde og den viser ikke opdateringer til nogen af dem. Det er simpelthen en fejl fra HTC's side .. Men opdateringen kan findes på xda-developers.com.. :)

0 0
Nuri58 02-08-2008 18:59:31

Mine viser sig alle sammen og de er ubranded. Logikken i nogle skulle og andre ikke kan kun ligge i om serienumrene bliver set som generic eller ej. Her kan selvfølgelig ske fejl.

0 0
Callesen 02-08-2008 11:07:25

Jeg kan heller ik se noget på htc hjemmesiden , jeg har købt min hos 3, er den så brandet, har lige talt med kundeservice - det kunne han ikke svare på - ring igen mandag når der er teknikere tilstede, sagde han . Er der nogen af Jer der hved mere om det problem .....

0 0
Peter 02-08-2008 13:08:14

Jeg fik fat i teknikerene i fredags, og de sagde at de desværre ikke lige pt. kan sige hvornår en version til 3 er klar, så vi må vel bare væbne os med tålmodighed :)

0 0
Mobilsiden.dk 02-08-2008 11:47:49

Ja, telefoner købt hos Teleselskabet 3 er installeret med en speciel version af Diamond-softwaren med egne tilpasninger. Derfor skal 3 (og andre teleselskaber som laver specialversioner) have den nye software tilpasset inden de kan levere den til deres kunder. Så softwaren jeg skriver om, er desværre kun til ubrandede (som det bliver skrevet) - altså en "generic" ROM.

0 0
Martin 02-08-2008 08:12:29

Hvad vil det sige den er branded? Kan heller ikke e opdateringen på deres hjemmeside???

0 0
Michael Fallwickl 02-08-2008 10:38:05

d.v.s at det er teleudbyderes egen romversion som er lagt ind, hvor der er ændret i den originale rom fra HTC af.

0 0
Martin 02-08-2008 11:05:41

Okay, hvordan finder man ud af det? Min er købt hos Hapii.dk uden abn?

0 0
Peter 02-08-2008 13:10:50

Prøv! Gå ind på htc.com , e-club og indtast din Diamonds serie nummer. Hvis du kan se opdateringen inde under downloads, så burde din mobil være unbranded, og du kan installere den.
Der er ingen fare ved at prøve at installere på en branded telefon, har selv prøvet den originale opdatering på min 3 telefon. Den giver blot en fejl under installationen og afbryder.

Men har du købt hos Hapii.dk uden abb. så vil det undre mig hvis den er branded, så du skal sikkert godt installere opdateringen :)

0 0
Michael Fallwickl 01-08-2008 18:51:40

Dem der har en brandet mobil skal henvende sig til sin udbyder eller der hvor den er købt for at få den nye rom.
for den nye rom dukker ikke på på folks HTC-e klub hvis mobilen er brandet

0 0
ali 01-08-2008 15:04:17

opdatering finde ikke i nu på E-Club har undersøgt det. surt

0 0