Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny undersøgelse: kunder mindre tilfredse med teleselskaberne

Ny undersøgelse: kunder mindre tilfredse med teleselskaberne

Både privat-og erhvervskunder er mindre tilfredse med deres mobilselskab og internetleverandør end de var sidste år.

Langt de fleste danskere har både et mobilabonnement og en bredbåndsforbindelse. Og det er som bekendt ikke altid uden besvær -  eller problemer med udbyderen.

En ny undersøgelsen foretaget med EPSI-modellen (European Performance Satisfaction Index ) af Epsi-Danmark viser, at kunderne er blevet mindre tilfredse med deres teleselskab det seneste år - og det gælder både private og erhvervskunder.

Kundetilfredshedsundersøgelsen er udviklet på initiativ fra Europakommissionen. 

Mindre tilfred med Telmore

På mobilområdet er det TDC ejede selskab Telmore fortsat klart bedst til at gøre kunderne tilfredse, selv om selskabet for andet år i træk mister lidt sympati.

En forfølger er dog dukket op i form af selskabet Call Me, ejet af Telia,  der springer stærkt frem på listen. Det er dog fortsat kategorien "andre", der ligger tættest på Telmore.

Hos de tre store spillere på markedet TDC, Telia og Telenor, er det TDC der scorer højst på kundetilfredsheden, mens Telia følger lige bagefter. Men alle tre selskaber får middelkarakterer af kunderne.

Blandt de kritiske erhverskunder er TDC gået en smule frem og ligger nu foran Telenor, men Telia er gået tilbage på det område og nu ligger under den kritiske grænse på 60, hvor man, ifølge EPSI-modellen, risikerer at miste utilfredse kunder.

Bredbåndskunder gladest for små firmaer


På bredbåndsmarkedet er de private kunder gladest for andre selskaber end de tre store på markedet.

Blandt dem holder Telenor førertrøjen, dog efter en tilbagegang i forhold til sidste år i kundetilfredshed. TDC holder sig uændret, mens Telia her går pænt frem og næsten når frem til TDC.

Erhvervskunder er klart mest tilfredse med andre end de største udbydere på bredbåndsmarkedet. Blandt de tre store teleselskaber er der ikke de store forskelle at spore, dog hænger Telia fortsat lige på grænsen af det kritiske niveau på 60 for kundetilfredshed.

Du kan læse hele rapporten her

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bo Westerby 04-11-2010 00:03:46

Hvad så med 3, er de en del "andre".
Mener da bestemt de er en af de store. Kunne være interessant at se hvordan det ser ud for dem.

0 0

Om brug af cookies