Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny Windows Phone fra Samsung: Mød Omnia M

Ny Windows Phone fra Samsung: Mød Omnia M

Samsung skyder en ny Windows Phone på markedet ved navn Omnia M. Se billede og specifikationer her.

Foto: Samsung

Samsung Omnia W har allerede været en tur igennem Mobilsiden.dk's testlaboratorium, og nu kan et nyt Omnia-medlem af Windows Phone-familien måske også snart lægge vejen forbi.

I dag har Samsung således lanceret Omnia M. Det er en Windows-smartphone med 4" Super AMOLED-skærm, 1 GHz-processor, 4 GB intern lagerplads, 384 MB RAM og et kamera, der skyder med fem megapixels. Der er ligeledes et frontvendt kamera til video-telefoni.

Vægten er 119 gram, og på software-delen fremhæver Samsung blandt andet AllShare-funktionen og selskabets egen ChatON-app, som fungerer på tværs af platforme.

I første omgang vil Omnia M debutere på det europæiske marked, men historien melder ikke noget om hverken lanceringsdato eller pris.


Læs også:
- Smartphonen skal være centrum i det digitale hjem
- Den lille smarte Windows Phone – Samsung Omnia W (mobiltest)

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob Mainer 13-05-2012 13:40:18

http://www.youtube.com/watch?v=thRYKt_Weeg

Ved godt konkurrencen er tilpasset Windows Phone, men godt at de sætter lidt fokus på funktionalitet.

0 0
Allan 12-05-2012 16:07:23

Jeg mener at disse lavere hardware specs hænger sammen med den næste version af WP, der netop har lavere krav til hardwaren for at få priserne ned og dermed (forhåbentlig) få flere kunder i WP butikken.

Nokia kommer også med lignende lave specs i form af Lumia 610, så vidt jeg husker.

0 0
Frederik 11-05-2012 23:32:27

.. den er fandeme uinspirerende at kigge på.. det er sgu en ommer, samsung!

0 0
Tommy 12-05-2012 11:02:17

Har selv Omnia W og den er heller ikke noget vidunder - designmæssigt, men hvilke mobiler er det hvis vi ser bort fra Nokia Lumia 800/900 og iphone? Ikke nogen efter min mening. Måske lige Sony E ARC.

Dog er det fint at se man kan få store skærm til (formentlig) en lav pris. Og hvis den kører WP lige så flydende som min 1,4ghz, 512mb ram så er det noget som kan sætte gang i WP-salget, da Samsungs brand står stærkt og vidner om at det ikke kun er Nokia der tør satse på WP.

Der skal jo også være lidt konkurrence til de billige android-modeller.

0 0
hellas7 13-05-2012 20:53:47

hvis den har under 512 mb ram skal den køre "lavpris" versionen af WP skal den ikke?

0 0
aon 11-05-2012 15:49:32

Ligner en storebror til Omnia W, med større skærm, men resten af specifikationerne er dårlige, det fatter jeg ikke, og 4GB plads er meget lidt...

0 0
mawteN 11-05-2012 16:26:47

Enig. Forstår sgu ikke helt hvad Samsung har tænkt her...

0 0
Esben 11-05-2012 17:57:57

Prisen bliver afgørende. Det er langt fra alle der har brug for mere end 4GB data. Hvis en bruger ikke har behov for et stort mediebibliotek, tager mange billeder og er afhængig af store apps/spil, så vil den sikkert brugerne tilfredse.

0 0
mawteN 11-05-2012 18:05:29

Uden tvivl. Jeg bruger heller ikke særlig meget plads selv, og kunne da godt blive fristet af en lidt større skærm. Jeg forstår bare ikke den både har mindre ram, langsommere processor og kun de 4gb. Godt nok er der ikke meget forskel, men dog stadig en nedgradering.
Viser den sig at være billigere end Omnia W er det en helt anden sag.

0 0