Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny Xperia Ray-model minder om Xperia Arc

Ny Xperia Ray-model minder om Xperia Arc

Ray hedder en ny Xperia-mobil der ligger sig tæt op af topmodellen Xperia Arc, men designet gør den særlig.

Hvis du synes Sony Ericsson Xperia Arc med sin skærm på 4,2 tommer er lidt for stor til lommen, så overvej i stedet Xperia Ray.

Ray er 17 gram lettere end Arc og desuden er dens fysiske fremtoning en del mindre.

Sony Ericsson har stadig en 1 GHz processor i mobilen, og selvom skærmen på Ray kun er 3,3 tommer, så er opløsningen 480 x 854 pixels - præcis som på Arc'en.

Rammen er i aluminium mens skærmen er lavet af ridsefrit glas. Styresystemet er Google Android 2.3 Gingerbread.

Sony Ericsson Xperia Ray kommer i farverne "black", "gold", "white" og "pink" i løbet af tredje kvartal i år. Prisen er endnu ikke oplyst.

Sony Ericsson oplyser til Mobilsiden.dk, at Ray også kommer i butikkerne på det danske marked.

Sony Ericsson Xperia Ray (Foto: Sony Ericsson)
Sony Ericsson Xperia Ray (Foto: Sony Ericsson)
Foto: Sony Ericsson

Specifikationer på Xperia Ray

- Skærm: 3,3 tommer (480 x 854 pixels)
- Processor: 1 GHz
- Kamera: 8,1 megapixels
- Bluetooth, aGPS, WiFi, DLNA
- Batteri: 1500 mAh
- Vægt: 100 gram
- Størrelse 111 x 53 x 9,4 mm
- System: Google Android 2.3 Gingerbread
- 4 GB hukommelseskort i salgspakken
- Taletid: GSM / 3G - 6t 50 m. / 7t
- Standbytid: GSM / 3G - 430 timer / 440 timer

Læs også:
- NFC på vej til Sony Ericsson mobiler
- Ny håndværker og sportsmobil - Xperia Active

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mona 08-07-2011 12:21:59

..... det må jo være en smagssag. Men jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvornår man forventer, at denne nye "Ray" kommer på det danske marked. Om vi skal forvente at det bliver i det sidste kvartal eller om det først bliver i starten af 2012?

0 0
Hussam El-khawaga 23-06-2011 12:38:03

Jeg vil give ros til SE xperia fordi de understøtter mellemøstelige sprog som arabisk. Indtil nu har der ikke været en eneste android tlf der understøtter det. Har både testet Sensatin og Samsung S2 og der virker virker arabisk ikke. og det vil medføre at hebraisk og persisk og urdu (Pakistansk) heller ikke virke. Det synes jeg at SE er lidt foran sammenlignet med de nævnte selskaber. Men savner virkelig en tlf fra SE med mere hastighed og mere hukommelse OG Fysisk Querty Keyboard. en tlf der minder måske lidt om Droid 2 Global fra Motorola.

0 0
John 22-06-2011 18:52:54

Overvejede den en kort øjeblik, indtil jeg så at der kun er 300 MB intern hukommelse til apps.
Utroligt at S/E bliver ved med at sende telefoner på markedet med så lidt plads til apps.

0 0
23-06-2011 07:48:30

App2SD ????

0 0
John 26-06-2011 16:24:41

Hvad skulle det hjælpe?
Der er da stadig masser af apps der ikke kan flyttes til SD-kort.

0 0
peter 22-06-2011 15:13:06

hvorfor er det meningsløst ?? alle har forskellig smag og det er noget SE prøver at efterkomme, det er der vel ikke noget galt i ??

Jeg går stadig rundt med min x10ér i lommen og for mig er det Maks størrelsen på en mobil så arc var ikke noget for mig, så var jeg da fri for at bruge penge på den :-D
nu kommer 2.3 jo også snart til 10x så bliver der endnu mindre grund til at skifte mobil

men jeg synes designet på ray virker til at være ret fedt, og det er godt at se SE bliver ved med at lave top designet telefoner, noget som gør jeg nok også køber en SE mobil næste gang så længe de køre android.

0 0
Hussam El-khawaga 22-06-2011 13:57:22

Det er efter min menings meningsløst at lave endnu en xperia tlf hvor der kun er forskel i skærmstørrelse ! så jeg synes har SE 3 tlf der ligner hinanden ud over skærms størrelse , arc, neo og nu ray. den samme skærm type, processer der sidder i alle de tre tlf. Hvad vil de opnå ? savner noget innovation fra SE!

0 0
mr_lou 30-06-2011 19:31:20

Jeg er enig i at det ville have været meningsløst at lave endnu en Xperia som ligner Arc og Neo (og Pro) så meget - hvis altså Arc og Neo var ens.
Jeg blev umådeligt skuffet da jeg fandt ud af, at video-optagelse med Neo er meget dårligere end med Arc. Lyden i optagelserne med Neo er simpelthen så dårlig - og det er ifølge Sony Ericsson ikke en fejl, men derimod en bevidst design beslutning. :-| (Giver ingen logik i mit hoved, men det var det svar jeg fik da jeg ringede og spurgte).
Så jeg håber at Ray er mindst lige så god som Arc til video-optagelse, og at den ikke halter bagud på andre områder i forhold til Arc.

0 0
Jesper 22-06-2011 17:56:38

Umiddelbart skal Sony Ericsson vel også have ros for at bruge deres top-komponenter i hele produktlinjen. Hos Samsung eller HTC får man f.eks en ringere processor og mindre ram hvis du vælger deres mid-range modeller.

Men du har da ret i at SE mangler en high-end telefon med to-kernet procssor etc., men det skal vel ikke afholde dem fra at fylde resten af deres produktlinje ud?

0 0
Christoffer 22-06-2011 17:58:40

Husk også Sony Ericsson vil være størst på Android derfor sender de en masse telefoner ud

0 0