Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nye Alpha-mobiler på vej fra Samsung

Nye Alpha-mobiler på vej fra Samsung

Samsung udvider deres luksusserie med to nye modeller: Alpha A3 og A5.

Alpha-mobilerne er ved at etablere sig i toppen af Samsungs sortiment. Ikke nødvendigvis i kraft af ydelsen, men takket været en satsning på design og finish.

Som i den nylancerede frontløber i serien, som kort og godt hedder ’Alpha’, vil man i de nye Alpha A3 og A5 møde et afrundet design, stilfuldt omkranset af en metalramme.

I modsætning til flagskibet vil de to nye Alpha’er ikke få adgang til Samsungs hurtigste platform. I stedet vil du finde af Qualcomms nye mellemklasseløsning: Snapdragon 410. Det betyder, at under motorhjelmen banker der en 64-bit quad-core processor på 1,2 GHz, sammen med en Adreno 306 grafikchip.

Mindste familiemedlem Alpha A3, byder på 4,5” display med 960x540 pixels. Alpha A5 bliver større og spreder 1280x720 pixels over sit 5” store display. Begge telefoner deler Super AMOLED teknologien som sikrer farve- og kontrastrige skærme. Begge mobiler får 1GB RAM og 16GB lager.

A3 og A5 adskiller sig på kamerafronten, hvor storebror får et 12 megapixel kamera, mens A3 må nøjes med 8 megapixels. Frontkameraet er selfie-godkendt og tager selvportrætter på 5 megapixels.

Pris og lancering er endnu ikke offentliggjorte, men det forlyder at A3 og A5 vil indtage respektive prislejer på omtrent 2.200,- og 2.600,- kr. før skatter og afgifter.

De nye enheder kan ses i aktion i videoen nedenunder fra mexikanske AndroidMX.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Johannes Aagaard 09-10-2014 18:10:46

Det ser ud til at være ret fine materialevalg og designs, men for mig personligt bevirker Samsungs påklistrede firmanavn på telefonens forside dog, at jeg faktisk slet ikke interesserer mig for deres telefoner. Smag og behag - naturligvis, men i mine øjne er det grimt og unødvendigt - og især på designertelefoner som disse.

2 4
Morten Jensen 10-10-2014 08:42:34

Lad mig gætte; du synes sikkert modsat, at det er fint med Apple's logo bag på deres telefoner? ;-)

4 2
Johannes Aagaard 10-10-2014 22:07:47

@ Morten,
Jep, når jeg køber et produkt, får jeg ikke penge for at reklamere for det bagefter. Jeg finder det faktisk ret smagløst med logoer konstant i synsfeltet. Og logoer på bagsiden er helt ok - lige som Samsung jo også anvender. For bagsiden er oftest dækket det meste af tiden og ved betjening eller af et cover. Jeg bruger selv en Google Nexus 5 - uden logo foran og overvejer faktisk slet ikke at købe en iPhone. Og arbejdsmæssigt bruger jeg en Blackberry, hvor logoet hele tiden irriterer mig (sammen med en del andet ...) Måske det i øvrigt ville fremme dialogen, hvis du holdt op med at gætte eller at tillægge andre personer synspunkter, som de ikke har givet udtryk for - stråmænd er altså noget trættende. Men du er altid velkommen til at kommentere på det, som jeg faktisk skrev.

4 0
11-10-2014 12:18:37

Jeg forstår det ikke. Du har en mobil af et bestemt mærke, men du vil ikke vise hvilket mærke din mobil er? Så at sige alle producenter har et logo på deres mobil, nogle på fronten, andre på bagsiden og nogle tredje begge steder. I min verden er det komplet underordnet, men jeg er selvfølgelig også en der sætter funktion LANGT over det visuelle.

0 0
TF 11-10-2014 22:50:02

I dit tilfælde er det nok fordi du bruger samsung og uden navnet foran ville det være svært at se forskel på en dyr samsung og en tilfældig billig plastik kina mobil.

0 3
Nikolai 11-10-2014 23:51:15

Thomas altså...... hvorfor kan du ikke lade være...?
Er det kodet ind i din hjerne, at du absolut skal kommentere på alt samsung/android?

3 0
TF 12-10-2014 03:19:42

Må jeg ikke sige min mening ? brok dig når N og hans 5 venner kommer med dumsmarte kommentare i næsten alle apple/ios tråde så tager jeg dig seriøst.

Og lad os lige slå fast dette har intet med android at gøre.

0 1
Nikolai 12-10-2014 08:04:55

Det gør jeg skam også kære Thomas.
Jeg har lige forsvaret dit elskede Apple i en anden tråd.
Men jeg vil da lige sige, at du jo ikke tager nogen som helst seriøst herinde. Det eneste seriøst ved dig er, at du er seriøst dygtig til at afspore enhver diskussion eller samtale. Hvis der er nogen, der er mester i dumsmarte bemærkninger så er det dig.
Du formår ikke en gang at svare på simple spørgsmål. Det eneste det gælder om for dig er, at genere og kommentere på alle andre. Helst dem, som du kalder Samsung-fanboys. På trods af, at de forsøger at forklare dig deres kritiske, men saglig holdning til emnet. Du ser udelukkende, at "N og hans fem venner" har kommenteret på et eller andet og straks ser du dig nedslaget til at komme med en spydig, nedsættende, usaglig og ofte ganske irrelevant og uvedkommende kommentar.
Og du har ret. Android er måske ikke det du hader mest, det er tydeligt at det er Samsung. Selvom du prøver at sige det modsatte ved at fortælle, at du har en Samsung Blu-ray-afspiller.

2 0
TF 12-10-2014 12:53:41

Vis du begynder at sætte N og hans venner på plads når de skaber sig så skal du ikke se nogen skænderier fra mig, held og lykke med det :-)

0 0
Nikolai 12-10-2014 15:47:34

Jeg lover dig, at hvis andre skaber sig, som du er kendt for at gøre det, så skal jeg nok også kommentere på det.
Men det er slet ikke nødvendigt at sætte hverken N eller hans "venner" på plads. De argumenterer for deres holdninger og synspunkter på en saglig og ofte ganske objektiv måde. I modsætning til dig, der ikke bidrager med andet end en omgang bavl krydret med lidt vrøvl.
Du har så travlt med at pege fingre og finde de mindste fejl i andres kommentarer, at du i din iver ikke får læst og forstået det, som det rent faktisk står i selvsamme kommentarer. Det er synd, for vi kunne sagtens få en god og sober debat kørende herinde, men det kræver at man respekterer, at ikke alle har samme holdning og mening, som en selv og ikke bare råber op. Det kræver også, at man er villig til, at læse og forstå andres indlæg. Det er især et punkt hvor du ville have godt af lidt øvelse.
Du virker som en fyr, der har alderen til at forstå, men måske det er forstanden, der mangler? Måske skulle du overveje, at vende ryggen til Mobilsiden og tøffe over på Nationen.dk. Du giver udtryk for, at det er en side du har et indgående kendskab til. Måske ville du finde dig bedre tilpas der?

2 0
TF 12-10-2014 17:50:32

Jeg glæder mig til at se dig rette på dem når de fyre deres ævl af som de plejer, så får vi at se om du kan lide deres "argumenter", men husk vis du ikke kommentere når de troller, sviner eller hater så gør jeg, held og lykke med jobbet :-)

0 3
Nikolai 14-10-2014 00:16:23

Føler du, at det er dit job at kommentere på andre? For så kan jeg godt forstå, at der ikke er substans eller mening i dine indlæg.
Men endnu en gang har du ikke forstået hvad jeg skriver.
Jeg skriver jo netop, at de formår at argumentere for deres holdninger sagligt og objektivt. De farer ikke bare ud og sviner andre til ved førstkommende lejlighed. De sætter sig ind i tingene før de kommenterer. De læser og forstår hvad andre skriver.
Når du en gang har lært det samme, så vil du se, at de ikke er helt så hjernetomme, som du vil have dem til at være.
Hvis jeg var dig, så ville jeg logge ud, oprette en ny profil og starte på en frisk hvor jeg stille og roligt læser den artikel, som jeg finder interessant. Inden du beslutter dig for at skrive en kommentar, så tag lige og læs artiklen igen for lige at se, om du nu også har forstået hvad der står. Nu er du klar til at give dit besyv med artiklen. Men men, du skal ikke skrive dine umiddelbare tanker, dér er du slet ikke nået til endnu. Nej, du er nødt til at bruge et øjeblik på at sige til dig selv: Hvis nogen skriver det, som jeg tænker lige nu til mig, hvordan vil jeg reagere på det? Hvis du mener, at du vil kunne acceptere ordlyden så tast løs. Inden du trykker send, så tænk lige over hvad det er du vil opnå med din kommentar. Vil du oplyse andre om en interessant detalje i artiklen? Vil du bidrage med noget interessant og brugbart? Vil du genere nogen? Eller vil du lægge op til en saglig og sober debat? Der er ¾ chance for, at det er ok at trykke send. Gæt hvilken kommentar du ikke skal poste. For så kan du lige så godt gå tilbage og logge ind som TF og fortsætte med nationen.
En venlig tanke. Håber du kan bruge den :-)

3 0
16-10-2014 06:07:47

Og straks trækker du andre ind i gamet, når Du selv er sat godt og grundigt på plads. Egentlig ville jeg slet ikke blande mig, men du trækker mig jo selv ind i det, så her er mit besyv. Jeg kan ingen steder se at der er nogen der har kaldt mig en engel, men nu handlede din og Nikolaj's debat om dig og ikke mig. Derudover, hvis vi skal snakke lidt om de kommentarer du linker til. Vil du gerne have et smartwatch der kører Windows 95? Syntes du det er en fed ide med et Tastatur til et ur? Min måde at reagere på, er sådan som den altid har været, online eller irl. Jeg bliver sindsygt provokeret af sådanne provokerende indlæg, der absolut ingen saglige formål har, andet end at bringe mit Pis i kog. Og bravo det fik han. Hvis manden havde kommet med et saglige indlæg, uenig eller ej, så havde min respons også været anderledes. Men Thomas F, prøv at hold digital emnet, og lad være med alt trække mig med ind i det.

0 0
TF 16-10-2014 13:49:22

"Hvis nogen skriver det, som jeg tænker lige nu til mig, hvordan vil jeg reagere på det? Hvis du mener, at du vil kunne acceptere ordlyden så tast løs. Inden du trykker send, så tænk lige over hvad det er du vil opnå med din kommentar. Vil du oplyse andre om en interessant detalje i artiklen? Vil du bidrage med noget interessant og brugbart? Vil du genere nogen? Eller vil du lægge op til en saglig og sober debat? "

0 0
16-10-2014 14:03:23

Og du fortsætter upåklageligt hvor du slap. Du er simpelthen uden tvivl noget helt for dig selv. Kan du overhovedet finde på noget originalt at skrive selv ? Men for sidste gang ( jeg fatter egentligt ikke at jeg gider, og hvorfor at vi skal til at diskutere indholdet i en anden diskution her, men nu gør vi det igen):

"Sorry, men hvorfor ? Jo det er sjovt, men jeg skal sq ikke skrive på et smartwatch, ligesom jeg heller ikke skal have windows 95 kørende på det. Sjovt, men totalt ubrugeligt...."

Hvad er det du syntes der er usagligt og ikke sobert i denne kommentar? Jeg lagde helt sagligt ud, men når der kommer en mega nar og begynder at provokerer, så får fjolset tilbage af samme skuffe MINDST!!!! Men vi stopper her, får nu går du som sædvanlig i selvsving og gentager Nikolaj's ellers fine ord....

0 0
TF 16-10-2014 19:08:50

Skal jeg være helt ærlig så skulle du nok også læse hvad nikolai har skrevet for du er ikke bedere end mig til at blive hidsig osv, jeg vil iværtfald tænke lidt mere over hvad jeg skriver fremover og det burde du også N

0 0
Nikolai 15-10-2014 19:58:09

Vi kan alle have brug for lige at trække vejret inden vi kommenterer. Mig selv inkluderet ?

0 0
TF 16-10-2014 13:46:14

Her er så en mere af dem der kunne trænge til lidt opdragelse http://www.mobilsiden.dk/nyheder/her-er-bentley-mobilen-pris-93000-kr,lid.32819/#comment_box held og lykke med det projekt :-)

0 0
Peter Frederiksen 14-10-2014 14:08:38

Forgæves, men beundringsværdigt flot forsøgt!
http://goo.gl/ABfhQ2

Det er desværre tydeligt at TF søger at skabe de samme mudderkastene tilstande, som f.eks. nationen...

0 0
Peter Frederiksen 17-10-2014 12:39:31

Før Chromecast kom til DK, har jeg "Importeret" omkring 25-30 stk, fra min US forbindelse til venner og bekendte, samt har jeg 3 i mit hjem, hvor der har været få problemer for nogen i opsætning fasen med Wifi routers, efterfølgende har jeg ikke hørt om nogen problemer what so ever....

Du har hele 2 ustabile Chromecasts?
En Google søgning på ustabil chromecast:
http://goo.gl/V31r1y
der er storset ingen der har oplevet de problemer, måske er det de WIFI setup den er galt med?

Der er nogle ting som undre mig meget, i flere tråde har du skrevet om android og Google, med ord som SpamDroid, LagDroid, Malware store og Google sælger oplysninger bla bla, et par uger efter køber en Nexus 5?

I en kommentar på Mobilsiden FB omkring Nexus 7 vinder en pris for bedste tablet ved MWC, skrev du:
"Nexus 7 som bedste tablet nej nej nej det er en ommer", men du køber alligevel en Nexus 7?

Samt undre det mig at du aldrig har skrevet en omkring kommentar ved Android opdateringer (nu når du jo også er Android bruger, går jeg udfra du ligesom andre android bruger glæder dig over opdateringer), f.eks. Google IO tråd, som handlede for dig om N og Samsung, istedet for debattere den massive update Android L, som kommer til din N5 eller N7, men er fremme i skoene med kommentarer når der er IOS opdateringer...

Så det virker meget hult, når du skriver at du er en person, som kan lide alle OSer, og jeg tvivler på du overhovedet har haft Nexus devices....

PS. har Yousee fået lavet en app til dit Apple TV?

1 1
TF 17-10-2014 13:15:52

Jeg vil nøjes med at forholde mig til det om chromecast og ignorere personfnidderet, jeg har 2 chrome casts og begge har det med at miste forbindelse, lukke film uden grund og til tider genstarte helt, hvis det ikke er ustabilt ja så ved jeg ikke hvad er.

0 0
TF 15-10-2014 14:12:41

Jeg skriver hvad jeg håber på apple kommer med i en apple tråd fordi at jeg har 2 ustabile chrome cast enheder det er bare et faktum, så hvad er problemet ?

Det kunne måske være at du skulle følge nikolai's råd også ;-)

0 0
Nikolai 15-10-2014 19:53:02

Jeg forstår heller ikke Peters kritik af dit indlæg. Der er ikke meget at misforstå i det. Du glæder dig til en ny atv, så du kan skille dig af med dine ustabile chromecasts. Punktum. Dejligt konkret ?

0 0
Peter Frederiksen 09-10-2014 11:14:20

Iflg. Sammobile skulle disse model være Alu-Unibody og ikke kun Metalramme....

PS. til Galaxy brugere med android 4.1+ Here is Here!
http://goo.gl/YljEnc

5 1
Tangloppen 08-10-2014 18:11:56

Måske derfor der aldrig er nogen "Samsung-gate", for inden fejlen bliver kendt er der kommet 29 nye modeller i samme serie. Kompensering Samsung?

9 4
08-10-2014 22:15:00

Nu er det jo ikke samsungs skyld at Apple har sat den nyeste trend i gang med deres banana shape. De giver folk masser at vælge i mellem og fortæller ikke at folk holder deres mobil forkert, eller laver mobiler der kan bøjes af 9-årige drenge.....

3 8
Andreas juhl 08-10-2014 23:53:27

Tja nu kan samsungs note 4 også bøjes ;)

http://www.iphonecafe.dk/samsung-galaxy-note-4-boejer-ogsaa/

6 3
09-10-2014 05:52:04

Ja den har alurammme selvfølgeligt kan den det, men derfor var det stadigt Apple der startede denne nye trend ;-)

3 4
TF 09-10-2014 00:22:48

Det var ikke så godt hvad mon N og hans venner siger til det, skal samsung nu svines som de har svinet apple ? :-)

3 6
09-10-2014 05:56:33

Hvorfor? Hvis man har bare lidt rotation i toppen, så ved man jo godt at metal forbliver deformt hurtigere end plast. Det var jo ligesom det vi har prøvet at banke ind i hovedet på dig i flere år. Desværre bukkede samsung under for presset fra metalfanatikerne. Men mon ikke den holder da i det mindste bedre stand end iPhonen, så mon ikke den klarer sig bedre overfor 9 åriges hænder?

1 6
TF 09-10-2014 16:25:25

Du er 3 ting, en hater, dobbelt moralsk og til grin, så kan du rotere lidt i toppen over hvorfor :-)

0 9
Andreas juhl 09-10-2014 08:47:10

Hellere metal for mit velkomme end plastisk, hvis du kan finde ud af at passe på din mobil, er det ikke et problem. Der er 9 som har fået bøjet der iPhone 6 ved normal brug :)

Samsung galaxy s4 bøjer også, det er vel en plastisk mobil?

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-bent-smartphones/

2 3
09-10-2014 09:14:55

Ohh jeg elsker når i kommer med alle jeres apple sider der piver: De andre gør det ogsååååå...

Nå men forskellen på både S4 er at på den får du skiftet din skærm og du er videre. På iphonen, der er det en ny model, fordi den fortsat er deform. Prøv at se denne droptest: http://www.youtube.com/watch?v=eGxlm82hWDM. Kig ca. 2:34 inde i klippet, der viser han hjørnet af den mobil. Prøv at se den deformitet der er. Der kommer ikke en ny skærm i den mobil, uden du skal have den til en pladesmed.....Dette var ikke sket med mobil i plastik. Div. tests i forbindelse med cirkusset omkring bendgate har jo også vist at plastic mobilerne kunne holde til LANGT mere i forbindelse med bøjning i forhold til dem i alu. Og jeg elsker simpelthen at i apple boys har været inde i Android mekka på XDA for at finde en enkelt pive historie på en gut der flækkede sin skærm i lommen, telefonen var jo rettet ud i samme øjeblik han tog den op af lommen. Det er jo det dejlige ved det ryger tilbage til normalen igen. Der var sq nok en grund til at alle mobiler indtil iphone 4 var i plast ;D

5 4
TF 09-10-2014 18:15:55

Åhh jeg elsker når du er dobbelt moralsk, du må godt pive over apple men alle andre må ikke brokke sig over samsung for nødagtig det samme :-) du er da en underholden stakkel :-)

0 4
09-10-2014 22:12:52

Læser du overhovedet hvad folk skriver? Man skulle virkelig ikke tro det. Manden nævner S4 som værende en der kan bøje ligesom det er bevist at iPhone 6+ gør det, hvilket jo er helt og aldeles forkert. Hvilket jeg også har beskrevet. Men som Peter skriver til dig i en anden tråd, du tilføjer intet til disse kommentar felter.

2 0
TF 09-10-2014 23:01:45

Man kan ikke andet end at grine af dig hr dobbelt moral og det sjoveste er at du ikke selv kan se du er langt ude :-)

0 5
09-10-2014 06:42:59

Nej! Det var HTC :-) Legend / Desire S osv. Eller skal vi helt tilbage til Ericsson :-) ikke noget nyt!

3 0