Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nye designs igen - hvorfor nu det?

Nye designs igen - hvorfor nu det?

Mobilpriser.dk, Mobilsiden.dk og Mobildebat.dk står endnu engang klar med helt nye designs. Desuden har to dugfriske sider set dagens lys. Vi beder chefredaktøren om en forklaring.

”Da vi sidst fik nye designs, var det primært for at optimere det funktionsmæssige. Det er nu 100 procent i orden. Denne gang har vi allieret os med et professionelt designbureau, som har hjulpet os med at give siderne et ordentligt spark fremad udseendemæssigt”, forklarer John G Pedersen.
”Da vi sidst fik nye designs, var det primært for at optimere det funktionsmæssige. Det er nu 100 procent i orden. Denne gang har vi allieret os med et professionelt designbureau, som har hjulpet os med at give siderne et ordentligt spark fremad udseendemæssigt”, forklarer John G Pedersen.

En ansat på Mobilsiden.dk der interviewer sin egen chefredaktør – det lyder umiddelbart som bestilt arbejde!

Men forestil dig at være ansat på en redaktion, som for kun et enkelt år siden gik i luften med et helt nyt design. Og nu, så kort tid efter, skal der pludselig nye boller på suppen IGEN, selvom alt tilsyneladende fungerer helt fint.

Jeg er simpelthen nødt til at få en forklaring - og du er hermed inviteret med.

Fokus på design

Det er en fredagssfrisk chefredaktør, jeg får i røret - egentlig ikke så underligt, eftersom de nye designs snart har været online i en uge.

Jeg indleder med at spørge John G. Pedersen, hvorfor vi skal have nye designs på alle siderne igen. I mine øjne kan det umiddelbart godt vidne om usikkerhed omkring koncept og målgruppe, at man allerede et år efter designet sidst fik et ansigtsløft, laver det om igen.

- ”Da vi sidst fik nye designs, var det primært for at optimere det funktionsmæssige. Det er nu 100 procent i orden. Denne gang har vi allieret os med et professionelt designbureau, som har hjulpet os med at give siderne et ordentligt spark fremad udseendemæssigt”, forklarer han.

Et mobilt varehus

Når man kigger på de nye designs, er det iøjnefaldende, at de er meget strømlignede. Begrundelsen herfor er, ifølge chefredaktøren, at signalere overfor omverdenen, at vi ikke ”bare” er Mobilsiden.dk eller Mobilpriser.dk.

- ”Vi er et mobilt varehus, og det er vigtigt, at folk ved, at der også er andre varer på hylden i vores butik”, forklarer han.

Lækre og tidssvarende designs er fint – men spørgsmålet er, om det er nok. Og det er det langt fra, pointerer John.

- ”Kvaliteten på indholdet er stadig høj, som den plejer at være, og vi forbedrer os hele tiden”, mener han. I efteråret fik Mobilsiden.dk nye skribenter, hvilket er med til at højne kvaliteten. - ”Desuden er vi konstant på udkig efter nye skribent-spirrer”, lyder opfordringen fra chefredaktøren.

Premiere på to nye sites

Mobilbusiness.dk og Unlockpriser.dk er to dugfriske sider i netværket. Førstnævnte er en prisdatabase til erhvervslivet, mens sidstnævnte er et site, hvorpå man kan søge efter adresser på forhandlere, der kan låse mobiltelefoner op. Begge sider er tilgængelige nu, men en fuld udbygning forventes ikke før juletid.

Mobilbusiness.dk giver erhvervsfolk mulighed for hurtigt og nemt at overskue, hos hvilke selskaber de kan få en billig telefon med og uden abonnement.

Unlockpriser.dk har allerede mødt stor tilslutning hos forhandlerne:
- ”Mange unlockere har allerede tilmeldt sig, fortæller John. - ”Eftersom siden kun er en lille del af et større netværk med mange besøgende, er kunderne der faktisk allerede. Og det kan unlockerne lide”, fortæller han.

Udover de to nye sites, afslører John G, at Mobilpriser.dk er på trapperne med en helt ny funktion, som ikke er set i Danmark før. Funktionen, som endnu er hemmelig for offentligheden, søsættes snarest.

Hvad skal der bevises?

Alt imens alle siderne får nye designs og der kommer nye sider til, kører Mobilpriser.dk en stor outdoor-kampagne på busser og toge rundt omkring i landet. Spørgsmålet er, hvad alt den markedsføring og positionering skal til for: Er det konkurrenterne, der skræmmer?

- ”Faktisk handler det ikke om konkurrenterne”, pointerer John G. Pedersen. ”De er der selvfølgelig, men det er de samme sites, personer og virksomheder, der udgør konkurrenterne som for to år siden”.

- ”De mange tiltag skal i stedet ses som et forsøg på at vifte lidt med ørerne og gøre opmærksomme på os selv. Selvom vi er det største mobilnetværk i Danmark, er der stadig mange, der ikke ved, hvem vi er. Og det vil vi gerne ændre på”, forklarer John.

Han fortæller desuden, at Mobilsiden.dk leverer indslag til radioprogrammet Hit FM to gange ugentligt, ligesom sitet leverer stof til Skala Magazine, som produceres af Syddanske Medier og udkommer i 25.000 eksemplarer hver måned.

- ”Disse samarbejdsaftaler er vi rigtig glade for, og der er flere på vej”, afslutter John G Pedersen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies