Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nye Nokia Lumia-kunder får kun 7 GB på Skydrive

Nye Nokia Lumia-kunder får kun 7 GB på Skydrive

Microsofts nedgradering af Skydrive fra 25 til 7 GB plads går også ud over nye kunder med en Nokia Lumia-smartphone.

Microsoft og Nokia har i forbindelse med lanceringen af Lumia-modellerne gjort meget ud af, at man ud over den interne hukommelse i produktet, også fik 25 GB plads med i ”skyen”, på det der hedder Skydrive.

Men fornyligt valgte Microsoft at nedgradere pladsen på Skydrive til 7 GB. Nuværende brugere, kan dog inden for en kortere periode, gøre krav på at beholde de 25 GB, ved at logge ind på Skydrive-kontoen.

- Skynd dig at gøre krav på dine 25 GB i Skydrive

Nye kunder, som ikke i forvejen har en Skydrive konto, og køber en Nokia Lumia-smartphone, bliver dog ramt ekstra hårdt, da de fremover kun har adgang til 7 GB plads. Det bekræfter Nokia Danmark overfor Mobilsiden.dk.

Derfor er det klogt at være ekstra opmærksom når der skal vælges smartphone, hvis det er plads i ”skyen” man har behov for.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alfix 13-05-2012 17:19:58

Lav nu den overskrift om. Den er total anti-Nokia. Selv iphone brugere faar kun 7gb hvis de signer op. Selv hvis du ikke har en smartphone med blot en computer faar du 7 GB. Kom saa lige.

0 0
David 13-05-2012 18:27:15

Det er også derfor man skal passe lidt på at lægge ud med at forære noget væk, og lave et reklamestunt ud af det, og så fjerne det igen. Fordi alt i alt er 7GB slet ikke dårligt.

0 0
Kim Harder 13-05-2012 15:06:48

Hvad med, at fjerne det Skydrive og give os SD kort i stedet.

0 0
David 13-05-2012 18:24:51

Eller bedre endnu, hvad med at gemme sine data på papirskort, og gemme det i et lille skab, med alfabetisk kategorisering? Spøj til side, problemet er når man først vænner til sig skyen, så er det dælme svært at undvære. Det er bare så lækkert at kunne tilgå sin data fra alle de mobile enheder og computere man arbejder på. Det udelukker selvfølgelig ikke et SD kort, der er godt til store mængder af lokal data, hvor det ikke gør så meget hvis man mister det. Selvfølgelig skal det være sikkert, og har man meget hemmelige dokumenter skal man selvfølgelig tænke sig om.

0 0
KimDotDK 11-05-2012 14:37:47

"Nye Nokia Lumia-kunder får kun 7 GB på Skydrive".
Ja, ligesom alle andre der opretter en live konto. Forstod du den John, eller skal det skæres mere ud i pap? Altså uanset om du har Samsung, LG eller Nokia, Android, iOS eller WP får du 7GB på Skydrive.
Det her kunne gå hen og blive en ganske god side, hvis I nu vidste bare lidt om, hvad det var I skrev.

0 0
Benjamin Jensen 13-05-2012 03:17:24

KV - jeg tror måske John G tænker på, at det er blevet meget populært at smide storage med sin telefon når den bliver solgt i butikkerne. HTC har haft aftale med Dropbox i et stykke tid, hvor du fik meget plads med. Den nye SGS 3 får 50 GB dropbox plads med.

Så vil jeg også mene, det er lidt underligt, at folk der vælger at købe en windows mobil, kun får 7 GB ligesom alle andre.

Personligt er jeg selv træt af at betale overpris til Dropbox som alm. kunde, der ikke køber en Android telefon. Det er jo mig der betaler for al den plads der bliver givet væk - må jeg formode til billige penge til f.eks. Samsung og HTC.

Så nu giver jeg en 1/3 af hvad jeg gjorde hos Dropbox - hos Google.

0 0
Alfix 11-05-2012 14:03:29

De 25gb man reklamerede med i starten var kun en proeveperiode. At de overhovedet har gjort det muligt at have 25gb gratis efterfoelgende er da den gode nyhed.

Ringe overskrift hvis i spoerger. Totalt misvisende og naermest lettere idiotisk.

0 0
Alfix 11-05-2012 14:04:08

Og det er jo ikke kun Lumia kunder... Saa knib lige ballerne.

0 0
Thomas Larsen 11-05-2012 15:08:38

Nej, det var ikke en prøveperiode, det var en nedgradering af servicen, såre simpelt.

Skulle jeg lave et gæt handlede det om at omjustere til konkurrencen ligesom Google gjorde ved release af deres Google Drive.

Google havde den billigste lagerplads og Microsoft havde den billigste gratis lagerplads, det har de som sådan set stadigvæk(Med få undtagelser), nu har de bare fjernet det kæmpestore forspring de havde fordi man sagtens kan tillade sig at hæve prisen lidt for at være tættere på konkurrencen.

Og nej, det er ikke kun Lumia kunder, men det står der heller ikke det er, det er dog et relevant punkt siden man kunne være tilbøjelig til at tro at Microsoft kunne give en upgrade til 25GB som følge af købet af en Nokia Lumia.

0 0
Alfix 11-05-2012 17:59:44

Passer ikke. Man fik 7gb gratis og fik muligheden for at proeve med 25gb i en begraenset periode. But who cares, de 7 gb gaelder for alle.

0 0
Thomas Larsen 11-05-2012 20:00:46

Nej, De har haft 25GB fri plads i jeg ved ikke hvor mange år nu.

For et par uger siden tog de så og begrænsede den plads til 7GB hvis du brugte mindre end 7GB, og dem som havde over 7GB beholdte automatisk 25GB.

Alle dem som blev nedgraderet kan så, i en begrænset periode, vælge at opgradere til 25GB igen permanent.

De 7GB er ikke et tal der har eksisteret før denne nedgradering, der er altså ikke tale om en prøvetid med 25GB, det var originalt 5GB, blev opgraderet til 25GB for en 3 års tid siden, og blev nu nedgraderet til 7GB for et par uger siden.

0 0
Alfix 12-05-2012 08:47:04

Men, der var tidligere en sync limit paa 5GB og ikke alle lande havde 25GB storage mulighed. Det har aldrig vaeret muligt at have sync paa 25GB. Det fremgaar iallefald af den mail jeg har fra Live i sin tid da jeg koebte min Omnia.

Men jeg syns da det er fedt at sync blev bumped til 7 og med mulighed for de 25 som jeg saa nu har. (med fuld sync).

Ingen tvivl at MS har vaeret flinke fordi folk ikke har fattet at der ikke var sync paa de gratis 25 du fx. har haft.

0 0
Thomas Larsen 12-05-2012 09:57:20

Hvilket stadigvæk ikke gør de 25GB til en prøveperiode :)

0 0
Alfix 12-05-2012 12:39:13

Det havde jeg. Men jeg har ogsaa en Amerikansk PC med en US live konto. Måske er der forskel. Er i allefald glad for min fulde 25gb nu.

0 0
David 11-05-2012 10:58:08

Nu er der pludselig ikke så langt til iCloud, sjovt at man lige vælger 7GB, det er lige 2GB mere.

Jeg synes bare det virker underligt at de er nødt til at sætte størrelsen så langt ned. Jeg mener 25GB til de 4 mennesker i verden der har en Lumia, det er 100GB i alt.

0 0
Thomas 11-05-2012 15:49:21

Ahhh ja. David 12 år.

Hvor må det være trist, at man har sådan et behov for at nedgøre andres valg.

Det må hænge sammen med utilstrækkelighed. Både når det kommer til selvværet og til mandigheden.

Stakkels dreng.

0 0
Benjamin Jensen 13-05-2012 03:11:31

lol Thomas! Du nedgøre først folk der har en iPhone, hvorefter du du beskylder David for at være barnlig.

Nu må du gerne sige, at jeg er selvhævdende, men du er nok noget af det dummeste der er set her på jorden. Sikke da et selvmål.

0 0
David 12-05-2012 14:56:42

Nåh ja, fordi WP/Android brugere har ikke behov for at nedgøre folk der vælger iPhone ;)

0 0
Thomas 12-05-2012 15:29:03

Jeg tror du forveksler mig med en, der gider spilde tid på dig.

0 0
David 12-05-2012 15:44:06

Nu var det jo dig der kommenterede mit indlæg og ikke omvendt. Du valgte at nedgøre mig personligt, fordi jeg lavede sjov med WP's markedsandel. Men det er fair nok at du ikke gider spilde tid på mig, jeg har heller ikke behov for at køre denne tråd længere.

0 0
Tommy 11-05-2012 12:12:11

Jeg tror lige netop at Lumia er med til at MS nedsætter de 25gb til 7gb, pga dens store succes. Der bliver købt flere lumia 900 enheder end Nokia kan nå at levere - og de ikke engang begyndt at blive solgt i EU(og 800 ligger top 3 hos de fleste forhandlere over hele EU). Så det er klart at hvis alle smider deres musik bibliotek og billeder på skydrive bliver der hurtigt brugt en del gb.

0 0
Jesper 11-05-2012 11:24:37

Jeg tror ikke, at de har skelet særligt meget til Æble. MS siger selv, at de har konstateret, at det er de færreste som benytter SkyDrive i et omfang, der retfærdiggør 25gb, og at de derfor neddrosler det.
Har selv 25GB på SkyDrive, og har pt. brugt max. 500mb, så måske de har ret???

I øvrigt ville jg hellere have en Lumia end en iPhone, da den jo, ifølge dig, er mere eksklusiv, da der ikke er særligt mange, som har en. Jeg vil nemlig hellere skille mig ud, end at være endnu et får i flokken! ;-)

0 0
David 12-05-2012 15:00:03

Lumia er ikke lige så udbredt som iPhone, men det betyder ikke ret meget andet end at der er mindre software til den. Jeg kender problemet på min Nokia N9. Hvis du har behov for at skille dig ud, så gør det på noget andet end din telefon. Jeg tror dybest set de fleste er ligeglade med hvilken telefon du har.

0 0
Alfix 11-05-2012 14:04:48

De 25gb fra start via live var til laans. Det stod sort paa hvid. Saa...

0 0
Footiefan 11-05-2012 11:36:00

Men lidt trist, at du vælger mobil ift omgivelserne, og ikke efter behov. Men ok, sådan er der jo nogen der gør. Kigger mere på andre, end sig selv..

Ja ja, det var bare lidt sjov ;-)

0 0
Esben 11-05-2012 11:44:03

Hvis han som så mange andre kun bruger sin smartphone til de helt grundlæggende ting som at ringe og læse nyheder på nettet så spiller de tekniske detaljer jo tæt på ingen rolle...

0 0
Thomas 11-05-2012 15:50:00

Nej, så kan man sagtens nøjes med en iPhone - det har du ganske ret i.

0 0
G2 11-05-2012 11:28:48