Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nye smartphone-ejere vil købe en iPhone

Nye smartphone-ejere vil købe en iPhone

Mobilejere, uden en smartphone, vil vælge en iPhone som deres smartphone, hvis de skulle skifte.

Apples iPhone 4S vil blive valgt af 45 procent af nye købere. (Foto: Mobilsiden.dk).
Apples iPhone 4S vil blive valgt af 45 procent af nye købere. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Blandt mobilkøbere der inden for de næste 90 dage planlægger at købe en smartphone, vil 56 procent af dem, vælge en iPhone 4S.

Det viser tal fra ChangeWave Research, der har spurgt 4.413 mobilkøbere.

I december 2011 var tallet 54 procent på samme spørgsmål. Det skriver Mobileusers.com.

Ifølge undersøgelsen vil 13 % vælge Samsung, 6 procent Motorola, 3 procent HTC og 3 procent en Blackberry.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bechmeister 15-04-2012 09:47:20

Hvor meget af ens liv, informationer fra mobilsiden efterhånden fylder! Elsker, at læse kommentarerne fra folk på artikler, der bare har set skyggen af ordet Apple. ;-)

Sådan noget er sgu god underholdning. :-)

Thanks guys!

0 0
beikes 14-04-2012 18:27:35

Hvad marketing kan gøre.. Jeg er ikke fanboy af det ene eller det andet, men en iPhone var godt nok det sidste jeg ville vælge. Det er ganske enkelt genial marketing, og kan vel sammenlignes lidt med Lacoste i midt-firserne, eller bæltetasken i samme årti.

0 0
Birger 13-04-2012 17:29:44

.... den er idiotsikret og der er et æbleskrog på bagsiden.,

0 0
Footiefan 13-04-2012 19:13:56

Sejt skrevet lille Birger....

0 0
DX 13-04-2012 15:16:33

Så fik vi vist rettet overskriften: http://www.androidauthority.com/android-achieves-liftoff-in-the-worlds-biggest-market-74561/

0 0
Footiefan 13-04-2012 15:29:57

Nogen der kender fordeling internt på android platformen i Kina? Om den fx ligner Europa og USA, eller de sælger mange flere af "deres egne" lidt billigere enheder? Kunne være sjovt at se...

0 0
Michael H Nielsen 13-04-2012 12:41:58

Kan personligt ikke selv forstå, hvad der er så godt ved iPhone?

Nogen som kan komme med nogen argumenter for at iPhone er bedre end f.eks. Windows Phone? og Android?

0 0
Footiefan 13-04-2012 13:45:02

Det er jo netop helt subjektivt. Nogen kan li' en ting, andre noget andet. Og hurra for det :-)

0 0
Villiam 13-04-2012 10:08:34

været sjovt med en test om hvad grundlag de personer har til at købe en iphone :) for det ville vise at under halvdelen ikke aner hvorfor de køber den :P

0 0
Jakob 13-04-2012 13:11:37

Enig. Uden at nævne nogen form for statistik så er min erfaring at en stor del af iPhone brugere ikke benytter smartphone funktioner - de har den fordi den er pæn!

0 0
Footiefan 13-04-2012 13:42:15

Synes at ha' læst, at iPhone brugere er dem der bruger deres mobil mest - også mht data og apps. Men det fortæller måske mere om hvilke kredse I så bevæger jer i, haha ;-)

0 0
bent c 12-04-2012 21:08:30

Ja det er ikke dårligt at komme ind på det kinesiske hjemmemarked og få nogle markedsandele.

0 0
DX 12-04-2012 19:08:03

Ja den undersøgelse er i hvert fald ikke fra Kina, hvor Android nu sidder bund solidt på 68 % af smartphone markedet mod Apples 6%. Og med et marked på 1.3 milliard kinesere kan vi jo nok se tegningen fremover.

0 0
hellas7 12-04-2012 21:18:25

du kan ikke sammenligne Android med Apple. Du kan sammenligne Android med iOS eller Apple med Samsung, HTC, Sony osv.

0 0
Urbanus 13-04-2012 09:36:04

Jo, det kan man sa sagtens hvis man kun taler smartphones. Eftersom iOS kun findes i telefoner fra Apple og Apple kun laver telefoner med iOS, så er der jo en klar lighed mellem iOS og Apple.

0 0
Kim 12-04-2012 23:00:59

Jo du kan - så længe du kan bruge denne undersøgelse til noget...

0 0
Kim 12-04-2012 17:09:43

Er det ikke relevant at skrive, at undersøgelsen drejer sig om det Amerikanske marked?
Hvis det drejede sig om verdensmarkedet, så stod det endnu værre til end forventet for Nokia, hvorimod Blackbarry kune se fremgang i møde.

0 0
Zeb 12-04-2012 18:29:21

Absolut værd at nævne... Men det ville jo ikke stille Apple i lige så godt lys ;)

0 0