Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nye tegn på Windows 8-mobil fra Samsung

Nye tegn på Windows 8-mobil fra Samsung

Samsung vil frigive mindst én Windows Phone 8-mobil i 2012, lyder det på taiwansk hjemmeside.

Foto: Mobilsiden.dk

Microsoft har allerede løftet en del af sløret for den kommende version af softwaregigantens styresystem, Windows 8. Det har affødt spekulationer om en lignende opgradering af Windows Phone, som vil resultere i nye WP8-smartphones allerede i år - især fra Samsung.

Og det er med god grund, lyder det på taiwanske eprice.com.tw.

Nye oplysninger fra Samsungs taiwanske afdeling skulle angiveligt bekræfte, at firmaet vil have minimum én Windows Phone 8-mobil på markedet i løbet af andet halvår af 2012.

Nogenlunde samme forudsigelse kunne man høre fra Matt Brum, der er "head of product management" i Samsung, under Mobile World Congress i Barcelona i slutningen af februar.

De nye oplysninger fra Taiwan gør os desværre ikke klogere på hverken funktioner eller forventede specifikationer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Belgarion 19-04-2012 13:33:39

WP Central skriver at der skulle komme 3 nye Windows telefoner fra Samsung. En med tango og 2 der skulle køre apollo. Og Tango skulle gerne udrulles over alt fra 1 juni.

0 0
Logik 17-04-2012 08:18:04

Nyheden er vidst bare at Samsung er med på Windows Phone 8. Har intet med Windows 8 at gøre.

Man har jo hele tiden vidst at det ville blive:

Nodo
Mango
Tango
Apollo

Apollo er ikke Windows 8, men gør bare at de spiller bedre sammen, og højt sandsynligt kommer til at dele noget kerne, infrastruktur (i mangel på bedre ord) og i sidste ende apps.

0 0
Tommy 17-04-2012 10:48:06

jeg er klar over Apollo ikke er windows 8, men er Apollo ikke det samme som Windows Phone 8? Det mener jeg da at have læst adskillige gange...

(ps. årsagen til at der står win8 og ikke wp8 i overskriften er vel for at holde længden nede)

0 0
Logik 17-04-2012 20:15:25

Jo. Apollo er Windows Phone 8, men det er stadig ikke Windows 8.

Du har nok ret i, at det er for at holde længden nede, men så kunne man jo alternativt bruge forkortelsen WP8, som også bruges i artiklen.

Det giver i det hele taget ikke nogen mening i at tage Windows 8 med i artiklen.

0 0
Thomas 17-04-2012 22:52:39

Enig. Men mon ikke det er en tankebøf fra skribenten :)

0 0
Logik 17-04-2012 20:23:24

Her i øvrigt det roadmap over Windows Phone der blev lækket i December sidste år.
http://www.winsupersite.com/content/content/141729/roadmap.jpg;pv2c67f37e35462036

0 0
Thomas 17-04-2012 22:53:34

Det følger de jo fint indtil videre. Priserne er de (meget) skarpe på, UX er anderledes osv.

Der mangler lige det sidste skridt.. og det står Apollo så for.

0 0
Thomas 17-04-2012 11:34:22

Apollo = WP8

Men WP8 != Windows 8.

0 0
Emil B 16-04-2012 22:16:19

Jeg tror jeg nede i den telebutik jeg arbejder i har haft en samtale med en Microsoft-fyr der i så fald har talt over sig...

Er det ikke alment kendt at Windows Phone 8 udkommer til september? -Der forventes launch på samme tid som Windows 8, som manden også sagde ville blive lanceret til den tid. Det stemmer i øvrigt fint overens med at der så er lidt tid til at få produkter på gaden til julesalg mv.

0 0
Tommy 17-04-2012 10:46:42

tak for at viderebringe den fortalelse :D

0 0
Jakob 16-04-2012 15:45:14

Ved nogen om ældre versioner af WP vil blive opdateret til Windows 8, eller hvordan det fungere ???

0 0
Thomas 16-04-2012 21:13:18

Der er ikke kommet noget info om det nej.

Skulle jeg gætte, så vil jeg tro, at 2. generations WP-telefoner vil kunne opgraderes til WP8.

0 0