Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nyt sikkerhedssoftware passer på din smartphone og tablet

Nyt sikkerhedssoftware passer på din smartphone og tablet

Med et nyt sikkerheds-program kan din Android-mobil eller -tablet skrige af tyven og tage et mugshot.

Er du så uheldig at få stjålet din smartphone eller tablet kan et nyt lille program gøre det lidt sværere at være tyv, og nemmere for dig at få dine ting igen.

Sikkerhedsfirmaet Norton er klar med Norton Tablet Security, og en opdateret version af Norton Mobile Security. Begge programmer er skræddersyet til Android-systemet.

Programmerne beskytter både mod virus og ved tyveri eller tab. Enheden kan med programmet fjernlåses, så andre ikke får adgang til data på den, hvorefter den kan lokaliseres på et kort. Det er også muligt at tage et foto af en eventuel tyv, og uploade det til en side som kun ejeren har adgang til. Mobilversionen kan desuden 'skrige', hvis den ryger i forkerte hænder, eller man blot har forlagt den.

Norton Tablet Security og Norton Mobile Security 2.5 koster 249 kroner per styk, for et års beskyttelse, og er tilgængelig fra midt november.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

10-11-2011 20:40:26

Man kan da få mobile security nu...jeg har bare opdateret til den gratis.

0 0
toysoldier 07-11-2011 18:23:24

Har man en Samsung Wave, SGS eller SGS2 kan man, ved blot at oprette en Samsung konto på telefonen, spore, låse, ringe op, se call log og wipe telefonen på http://www.samsungdive.com.
Man logger blot ind på hjemmesiden med sin samsung konto og går igang. Og det er gratis.

0 0
Rallerbabz 07-11-2011 19:40:27

Jeg har en Samsung Galaxy S II, men den er rootet og har CM7 på sig, så jeg går ud fra at alt samsung-gøjl(godt såvel som mindre godt) er væk, ellers er det meget smart(dog kendte jeg det nu godt :)

@Adam: Jeg har lige prøvet den og ja den er enkel og skide smart :-)

0 0
William 07-11-2011 21:11:17

Den siger at det ikke er tilgængeligt i Danmark, Samsung Galaxy S (den første)

Det virker altså kun på S II i dk af en eller anden grund.

0 0
Rallerbabz 07-11-2011 22:03:04

Har du købt din SGS ved en dansk forhandler?
Det kunne evt. spille en rolle, og ydermere også om du bruger custom rom selvfølgelig :-)

0 0
Adam 07-11-2011 17:03:38

Prøv engang at kigge på AndroidLost. Ganske gratis, og kan tusind ting, der er praktiske, hvis ens telefon er mistet/stjålet. Endda dansk udviklet :)

Den har ikke virusscanner, men det er mestendels også bare bloat, imo. Til gengæld fylder det ikke noget, og bruger ingen systemressourcer (virker via push-notofications).

0 0
Rallerbabz 07-11-2011 16:44:27

Det lyder godt nok fristende at købe, men føj for en dyr pris Norton har fået sniget ind.
Det er totalt uhørt og tigger om piratkopiering!

Men mon ikke der kommer lignende konkurrence-dygtige apps som denne og som er væsentlig billigere eller måske helt gratis?`


En helt anden ting; Jeg har stadig ikke helt fundet ud af om det kan betale sig at køre med antivirus program.
Jeg har personligt dårlige erfaringer med det fra PC, hvor det altid har sløvet spanden - og ville helt klart helst undgå det! Men er det efterhånden nødvendigt? Hvad synes I andre? ;)

Ang. AntiVirus, så kunne det være coolt med en dybtegående artikel omkring antivirus programmer - Ikke kun hvilke der er til rådighed, men også om det virkeligt er nødvendigt. Altså en dybtegående artikel hvor alle hjørner bliver belyst ;-)

Mvh.
Rasmus
Fortsæt god mandag! :-)

0 0
Ove Andersen 07-11-2011 16:42:19

Hvis ikke man vil betale så meget, så findes der også andre programmer der kan ca. det samme, f.eks. Lookout Internet Security.

0 0
Rallerbabz 07-11-2011 16:45:49

Tak for tippet. Kan Lookout så også det samme? :-) Det smarte ved Norton's er at den er "all-in-one" og har både sporing, såvel som antivirus osv.