Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Office 365 kommer nu til iPhone

Office 365 kommer nu til iPhone

Microsoft Office Mobile kommer nu som applikation til iPhone.

Brugere af Office 365 med en iPhone i lommen, kan snart få adgang til at se og redigere dokumenter fra Word, Excel og Powerpoint, direkte på smartphonen.

Microsoft oplyser, at en Office Mobile app bliver tilgængelig i App Store over den næste uge.

Får at tilgå dokumenterne skal de ligge i skyen på enten Skydrive eller Skydrive Pro.

Dokumenter som er oprettet eller redigeret på telefonen, kan efterfølgende åbnes på computeren.

Formatering og layout bevares, også når de har været åbne på den lille telefonskærm. Så på den måde, fungerer Office på iPhone ligesom den gør på Windows Phone.

Applikationen er ikke tilgængelig på iPad. Her anbefaler Microsoft at benytte Office i webapps udgaven i Safari-browseren.

For at benytte Office 365 på iPhone kræver det et abonnement på Office 365 Home Premium eller Office 365 ProPlus.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

lappydk 19-06-2013 23:29:40

... Det kører også sammen med sharepoint :-) ret genialt, og brugbart

0 0
Henrik 14-06-2013 22:09:46

Man skal nok se i øjnene at android også her må vente, og igen må være efter Apples ting. Tror det altid vil være sådan, desværre. Kan rigtig godt lide android mobiler og tablets, deres mulighed for at lave Eks telefonen personlig. Men efter at have haft android i et par år, og her til sidst, galaxy s3 (4g) og en transformer pad infinity, må jeg bare konstatere at for mit vedkommende, har jeg mistet troen på de nogensinde får android til at blive en flydende og behagelig oplevelse. De kræfter infinity har er jo enorme...og alligevel kører den ikke nær så godt som bare en ipad 2 med old gammel hardware. Mig totalt ubegribeligt, de ikke kan gøre det bedre.

0 0
Brylle 15-06-2013 11:29:13

Når Dalvik (androids virtuelle motor)er blevet mere moden, vil android køre mere smooth. Men der ER forskel på den måde Java kode bliver eksekveret på og den måde C (objective C) bliver eksekveret på. Java er et såkaldt interpreted højere level sprog. Det vil sige at Java koden bliver oversat til maskinkode i millisekunderne før den eksekveres (kaldet JIT - just in time kompilering) C (objective C (iOS)) derimod er et compileret sprog og er derfor hurtigere fordi det ikke skal igennem en virtual engine først. Når det så er sagt er der jo også stor forskel på hvordan de to OS'er køre, android køre flere processer samtidigt, og er også mere grafisk udfordret i UI'et med, af og til, temeligt komplicerede widgets, som henter data og opdateres og i det hele taget bare kræver meget mere end det gør at vise et dødt ikon på skærmen. Mit bud er dog, at i takt med at telefonerne får endnu flere ram, vil android køre endnu mere smooth. Det er virkeligt yderst sjældent jeg oplever et lille hikup på min HTC One og det vil jeg gerne bytte for den overdådige funktionalitet og mulighederne jeg får til gengæld. Apps kommer på nuværende tidspunkt senere ud til android end til iOS fordi, android enheder har mange forskellige konfigurationer (skærmstørrelser, cpu...osv.) og derfor er software udviklingstiden længere og derfor dyrere. Så jeg gætter på at mange virksomheder starter med en iOS app og vurderer der succesen, før de bruger pengene på en android app også.

0 0
15-06-2013 09:11:28

Mon ikke også det har lidt at gøre med M$ og googles små slåskampe? Og du får aldrig android til at kører så stort som iOS. Det er jo slet ikke opbygget på en måde som iOS...

0 0
15-06-2013 09:11:52

Stort = smooth

0 0
hellas7 14-06-2013 23:21:00

nu har jeg fået min første android mobil siden HTC HD2 og jeg må sige, at nexus 4 kører flydende - undtagen i browseren, hvor den dog stadig er hæderlig.

Hvis din kritik bunder i, at det er producenternes skins der sløver telefoner og tablets, så kan jeg godt se din pointe, men hverken min nexus 4 eller min vens nexus 7 har performanceproblemer - undtagen i browseren

0 0
Sven A. 14-06-2013 19:42:45

Kommer det snart en Android version også?

0 0
Sven A. 14-06-2013 19:44:23

med det mener jeg smartphone... fordi hvis iPad kan bruge web-udgave, så kan vel også android versionen det også. Eller hvad?

0 0