Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Officielt: Asus Transformer Prime kommer til Danmark

Officielt: Asus Transformer Prime kommer til Danmark

Den nye Transformer Prime-tablet med quad core-processer er få skridt fra det danske marked.

For to uger siden kunne vi løfte sløret for den opsigtsvækkende Transformer Prime-tablet fra Asus.

Dengang var meldingen ifølge internationale medier, at frigivelsen ville ske "verden over" i løbet af december, men nu er Asus blevet mere konkret set med danske øjne.

I en pressemeddelelse oplyser firmaet således, at Transformer Prime snart er på vej til Danmark.

Lidt mystik er der dog stadig, da Asus hverken kan oplyse danske priser eller forhandlere. På Mobilsiden.dk's forespørgsel lyder svaret blot, at det bliver meldt ud officielt sammen med en frigivelsesdato i begyndelsen af december.

Priserne i dollars er imidlertid blevet nævnt som 499 og 599 for henholdsvis 32GB- og 64GB-modellen. Til sammenligning koster den billigste iPad 2 med 16GB 499 dollars i USA (3.699 kroner i Danmark).

Quad core-processor

Asus Eee Pad Transformer Prime er verdens første tablet med en Nvidia Tegra 3 Quad Core-processor. Udover dette kraftværk af en mobil-processor, så indeholder den nye tablet en 10” Super IPS+ skærm med 1280 x 800 pixels, et otte megapixel bagside-kamera med auto-fokus, et 1,2 megapixel frontkamera og LED fotolys.

Der er microSDcard slot, 3,5 mm minijack stik til lyd og en microHDMI-port, så man kan koble tableten til et TV. På kommunikationsfronten er der 802.11 b/g/n og Bluetooth 2.1+ EDR.

Asus fremhæver også lydkvaliteten, der bliver leveret af firmaets SonicMaster teknologi.

Autobots TRANSFORM!

Det unikke ved Eee Pad Tranformer Prime er den mobile dockstation med indbygget keyboard.

Ved at koble tablet og dock sammen kan man benytte tableten som en slags bærbar PC. Tableten bliver leveret med Android 3.2 Honeycomb, og batterilevetiden er ifølge producenten op til 12 timer.

Alt sammen leveret i et kompakt aluminium finish, hvor vægten holdes nede på 586 gram.


Læs også:
- Test: Asus Eee Pad Transformer
- Opsigtsvækkende Asus-tablet er officiel

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob Halldorsson 29-11-2011 01:51:59

amazon.de siger 599€ for 32gb med dock og det samme for 64gb uden dock dvs 4500 men nu er dansk moms jo lidt højere så mon ikke det bliver omkring 5k i dk.

Mna kunne evt købe tabletten i tyskland og dock herhjeme, så fremt der kommer en dock med æøå ellers køber man vel bare det hele dernede.

0 0
Mikkel 25-11-2011 15:41:49

Det er priserne for IKKE-prime udgaven du skriver her...

0 0
lsj 24-11-2011 22:11:34

Faldt lige over denne side... tablets.dk

pris med dock 4499... pris uden 3999...

begynd at SAVLE!!!

0 0
ILC 25-11-2011 14:27:40

Tror nærmere den kommer til at koste ca. 4.5 K for tablet og 1.5 K for dock/keyboard når den lander herhjemme om et par uger. Nogen der ved om den vil komme med dansk keyboard?

0 0
24-11-2011 11:08:48

Der er en femte processor i tegra 3 chippen, nemlig companion core. Companion core afvikler baggrundsarbejdet og lader de 4 store arbejdsheste hvile, når der ikke er brug for dem.
Se flg. video :

http://www.youtube.com/watch?v=R1qKdBX4-jc&feature=player_embedded#!

En video forklarer mere end 10.000 ord :)

0 0
Alfix 24-11-2011 10:48:54

Kommer sikkert til at koster 5000,- uden dock. Den anden transformer er jo heller ikke ligefrem billig.

0 0
24-11-2011 10:55:05

Den "gamle" koster 3200...hvordan er det dyrt ?

0 0
Alfix 24-11-2011 12:50:27

Det sagde jeg ikke. Jeg sagde den ikke vare billig. Men oki lad os regne paa det. Den nye zenbook ligger paa omkring 8000,- den gamle transformer paa 3200 (32gb)... Saa jeg tror at den nye Prime kommer til at ligge mellem 4500-5500. Den skal jo passe ind i raekken. ;)

0 0
Nygaard 24-11-2011 14:35:01

Den nye Transformer kommer nok til at erstadden den gamle, skal du se...

0 0
Henrik 24-11-2011 10:39:56

I skriver

"Priserne i dollars er imidlertid blevet nævnt som 499 og 599 for henholdsvis 32GB- og 64GB-modellen. Til sammenligning koster den billigste iPad 2 med 16GB 499 dollars i USA
"

Den mindste iPad 2 er 16GB.
Så til sammenligning, så koster iPad 2 32GB og 64GB
599$ og 699$
Som er mere end Transformer Primes priser

0 0
Nicki Reinhardt 24-11-2011 10:50:46

Hej Henrik

Jeg kan godt se, hvad du mener. Tanken i dette tilfælde var imidlertid at vise, at den billigste Prime til 499 dollars har 32 GB, mens man 'kun' får 16GB med iPad 2.

Egentlig må det være to måder at sige det samme på :)
Det lader i hvert fald til, at vi har samme pointe.

Uanset hvad, tak for dine input. De er meget velkomne.

Mvh. Nicki Reinhardt

0 0
GusseG 24-11-2011 09:02:00

Det er efterhånden 14 dage siden Asus selv offentligjorde den og specifikationer og billeder har floreret på nettet længe før det:-)

0 0
Naggie21 24-11-2011 10:36:54

Prøv lige at læs artiklen igen. De nævner netop også at Asus kom med en udmelding om den for 14 dage siden. Og der var der også en nyhed om det her på siden. Det nye her er, at de nu udtaler sig om dansk frigivelse. Prisen kan de ikke give her, for Asus har ikke givet en pris.

0 0
GusseG 24-11-2011 10:42:10

Da jeg kommenterede stod der sjovt nok ikke noget om det:-)

0 0
Nicki Reinhardt 24-11-2011 10:47:06

Hej GusseG

Vi vil selvfølgelig bakke op omkring, at artiklen efterfølgende er blevet uddybet, så din kommentar ikke stikker ud :)

Mvh. Nicki Reinhardt, Mobilsiden.dk

0 0
GusseG 24-11-2011 10:41:25

Da jeg kommenterede stod det der sjovt nok ikke:-)

0 0
Durante 24-11-2011 09:10:49

Det er ikke så ualmindeligt at det sker her :-)

But we need the price!!! (Det bliver en fornøjelse at se den i aktion

0 0