Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Officielt: Nokia klar med X7

Officielt: Nokia klar med X7

Nokia har gjort X7 officiel, og udover det unikke design får vi otte-megapixels kamera og stor skærm.

Nokias nye "entertainment smartphone" X7 er blevet præsenteret. Mobilen har et unikt kantet design, og er lavet i blandt andet rustfrit stål og glas.

X7 kommer samtidig med en stor fire-tommer AMOLED-skærm og Symbian^3 "Anna", som skal give bedre multimedie -og browser-oplevelser.

Telefonen er desuden pakket med otte-megapixels kamera som kan optage i HD-video, trådløst netværk, Turbo 3G, GPS, Bluetooth 3.0, stereo FM-radio og 3,5mm jack-stik, samt 8GB hukommelse.

Vægten er 146 gram, og X7 forventes på markedet i andet kvartal af 2011.

Den bliver tilgængelig i farverne "Dark Steel" og "Light Steel".

Specifikationer

Størrelse: 119,7x62,8x11,9mm
Vægt: 146 gram
Skærm: 16 millioner farver, fire tommer, 640x360 pixels
Kamera: 8 megapixels, HD-videooptagning, LED-flash
Styresystem: Symbian^3 Anna
Forbindelser: Trådløst netværk, Bluetooth 3.0, GPS, 3,5mm jack-stik, Micro-USB
Hukommelse: 8GB microSD-hukommelseskort, udvides til max. 32GB
Netværk: GSM, GPRS, EDGE, 3G, HSDPA, HSUPA
Standbytid: Op til 450 timer
Taletid: Op til 9,5 timer

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

GammelGed 13-04-2011 13:03:54

Den er ellers virkelig pæn, var klar køber på den eller N8. Men ikke efter den interne vurdering af produkterne blev offentlig...

0 0
Allan 13-04-2011 14:18:51

GammelGed, på nogle punkter føler jeg lidt ligesom dig, men prøv at se på det på denne måde: Hvor længe beholder du en mobil? 6 måneder? 12 måneder? I den tid når der ikke at ske noget andet fra Nokia end opdateringer til Symbian, og der er som sådan ikke noget i vejen med Symbian, platformen er blot ikke gearet til at være den platform, der skal følge Nokia de næste 10-20 år. Men hvad i Elop's udtalelse skulle afholde dig fra at have en Symbian mobil de næste 12 måneder? Efter min mening intet, og jeg er stadig glad for min N8 - jeg nyder den så længe jeg har den, og min næste mobil kunne også snildt være en Symbian mobil med ovenstående argumentation in mente...

0 0
GammelGed 13-04-2011 14:42:42

Desuden er det jo Elops vurdering af Symbian mod dens konkurenter der slår mig. At de ikke er konkurrencedygtige endnu mod den oprindelige iPhone. Så hellere en ZTE Blade (1500,-) som ER konkurrence dygtig mod den oprindelige iPhone og meget fornuftigt prissat og Android 2.3 er et download væk.

0 0
Henrik 13-04-2011 15:07:19

En ZTE Blade?
Øhh ja, hvis man ynder skralde hardware med den nyeste version af Android, ja. Hvis det er godt nok, bør du da købe den.

Selvfølgelig er de nye Nokia'er konkurrence dygtige med den oprindelig iPhone. Den oprindelige iPhone var en joke, come on.

At Elop skulle have sagt det er iøvrigt kun rygter. Men ja, han har sagt nogle dumme ting, som har forårsaget på til flere "trækken i land" fra Nokia's side.

De sidste par dages annonceringer demonstrerer det ret tydeligt.

0 0
GammelGed 13-04-2011 15:33:19

Nej jeg beholder min N95 endnu. Men hvad er det der adskiller N8/X7 og ZTE Blade andet end et godt Nokia kamera, bedre Nokia byggematerialer samt flere tusinde kroner?

Nokias CPU er 80 mhz hurtigere... ZTE skærm er større. Bedre OS ifølge Elop.

Jo Nokias har en masse smarte ting som jeg aldrig eller sjældet kommer til at bruge.

Elops memo er en katastrofe for Nokias marketing.

http://blogs.wsj.com/tech-europe/2011/02/09/full-text-nokia-ceo-stephen-elops-burning-platform-memo/

0 0
Henrik 13-04-2011 16:11:21

Køb en ZTE så eller behold din N95 ;-)

Een ting som jeg elsker ved min N8 (som de andre S^3 devices også har), er den suveræne video-format support i hardware. Så udover kamera'et er der ihvertfald dette også som ZTE ikke kan trække. Mhz siger ikke så meget, hvis OSet ikke kan finde ud af anvende grafik-processoren til de tunge ting som video-dekodning osv.

"Elops memo er en katastrofe for Nokias marketing."

Det er jeg meget enig med dig i. Faktisk vil jeg sige, at hans udtalelse, hvis det er korrekt citeret er direkte tåbelig og grænsende til det absurde. Sikke en gang hysterisk lort at lukke ud, ik'?

Det virker også latterligt, fordi alle der følger bare lidt med godt ved, at man ikke går ud og slagter den ko der giver een de største indtægter og salg. Annonceringen af de nye Symbian devices, beviser selvfølgelig, at dette er korrekt.

0 0
Allan 13-04-2011 17:02:56

Var der ikke også adskillige versioner af det såkaldte interne memo i cirkulation - kun et af dem var ægte, de andre havde seriøse ændringer, der kun tjente konkurrenternes formål...

0 0
Henrik 13-04-2011 18:08:44

Joe det er der noget om. Anyway, ihvertfald halvdelen af det negative buzz der er på, især de amerkanske tech-sites, er ihvertfald ren bullshit.

Gad nok vide hvor alle tågehornende er henne i dag, nu hvor det vælter ud med nye Symbian-annonceringer. Nå ja, mon ikke der kommer en forbi og giver en billig bemærkning på vejen.

0 0
GammelGed 13-04-2011 14:28:25

Jeg har en N95 stadigvæk... Købt dengang den var rigtig hot, stadig tilfreds.

0 0
GammelGed 13-04-2011 14:37:17

Det er fire år...

0 0
Allan 13-04-2011 15:30:38

Fair nok, min N95 8GB holdt også længere end normalt, men at beholde en mobil i smartphone kategorien i 4 år er nok ikke det mest normale i det segment. Se bare på nogle af udtaleleserne i kommentarerne her på mobilsiden.dk - mange kan dårligt nok vente de 6 måneder til de får et sæt håndjern af til det næste sæt kommer på... Personligt køber jeg kun mobiler uden abonnement, så kan jeg da selv bestemme, hvordan jeg vil bruge den og hvornår den skal skiftes.

0 0
Henrik 12-04-2011 16:37:12

http://epn.dk/teknologi2/tele/article2399251.ece

Nu begynder selv lemmingerne at fatte, hvad det går ud på.

0 0
Allan 12-04-2011 10:26:41

Mathias, billedet er en AT&T-specifik model, der vist aldrig blev til noget, og det er misvisende (f.eks. står "NOKIA" øverst på den officielle model). Brug hellere de officielle billeder f.eks. under linket herover

0 0
Mathias Maimann 12-04-2011 11:00:04

Hej Allan,

Tak for den hurtige kommentar - pressebilleder er på nu.

Mvh
Mathias Maimann

0 0
Allan 12-04-2011 10:27:16

Ja, så skal jeg vist også lige lære at stave til "misvisende"... ;-)

0 0
Allan 12-04-2011 10:23:33

se http://www.nokia.com/x7 - og hvis nogen herefter kalder HTC's (mangel på) design for spændende så må det kvalificere til gratis briller... ;-)

0 0