Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Officielt: Stor opdatering til HTC Magic

Officielt: Stor opdatering til HTC Magic

En stor opdatering til brugersystemet i HTC Magic er netop officielt frigivet. Mobilen minder nu om Hero og Tattoo. Læs detaljerne her og se hvordan du opdaterer Magic.

Magic - Nu med Sense
Magic - Nu med Sense

Den nye version 3.05 med brugerfladen HTC Sense er netop officielt frigivet fra HTC på deres supportside.

Softwaren har dog været tilgængelig på forskellige internetsider den seneste uge, og vi har også beskrevet den her på Mobilsiden.dk

Hovedparten af ændringerne ligger i brugerfladen, der nu fuldstændig ligner den, som vi kender fra HTC Hero og HTC Tattoo.

Hvad er nyhederne...

I den nye version har HTC Magic mulighed for at zoome i internetbrowseren med to fingre (multi touch). Den danske ordbog findes fortsat i mobilen, men som noget helt nyt er vennernes Facebook status integreret i kontaktlisten.

Den oprindelige Magic-software havde kun tre forsideskærme, som brugerne kunne tilpasse. Når opdateringen er installeret, er dette udviddet til syv.

Stabiliteten og hastigheden på produktet er desuden forbedret.

Opdateringen sletter mobilen

Med mindre du har synkroniseret dine kontakter, kalender m.v. med f.eks. Gmail eller Microsoft Exchange, bliver dette slettet fra mobilen ved opdateringen.

Sørg derfor for at tage backup inden du starter en opgradering. I Android Market findes forskellige backupløsninger, f.eks. programmet Mybackup.

Indholdet på SD-hukommelseskortet bliver dog ikke slettet.

Læs eventuelt vores opdaterings-vejledning eller se nedenstående video.

Se hvordan du opdaterer...


Se også videoen på YouTube i HD-kvalitet...

Læs også:
 - Video: Se hvordan du opdaterer HTC Magic
 - Tip: Hvordan opdaterer jeg min Magic?
 - Ny stor opdatering til HTC Magic
 - Hvad er HTC Sense?
 - Brug for hjælp? Tjek i vores mobilforum om HTC Magic

Link:
 - Her kan du hente opdateringen med Sense


HTC Magic - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

JFW 11-04-2010 11:33:49

Er der nogen der ved om der kommer en Android 2.0 opdatering til HTC Magic

0 0
Mad_Viking 11-04-2010 13:02:22

Jeg har snakket med nogen fra HTC til et kursus jeg var til, og de sagde nej.
De blev nød til at sætte en linje et sted og det blev efter Magicen.
Så tror ikke du skal regne med en 2.0 opdatering til Magicen :(

0 0
bardurhj 03-02-2010 21:59:11

Kan nogen fortælle mig, hvilke versioner SPL og Radio der opdateres til? Eller om disse bliver berørt af opdateringen overhoved?
Eller mere specifikt: Vil telefonen ved en opdatering blive unrooted, med en "perfect" spl?

0 0
bardurhj 04-02-2010 15:26:15

...versionerne kan ses ved at slukke tlf, og derefter tænde igen ved at holde "Power"+"Back" tasterne nede samtidig...

0 0
Mikkel 01-02-2010 17:20:23

Hentede op dateringen fra siden som Sundbis gav, virker perfekt. Og ja den ligner og virker på præcis samme måde som Hero, men husk Hero har altså 5 mp kamera og 3,5mm jack.
Jeg er skiftet fra "3" og til "telmore", hvor opsætning skal laves som var det en HTC Hero man har, blot til info;-)

Super HTC ikke har smidt Magic helt på hylden endnu...
/Mikkel S

0 0
enBrille 01-02-2010 12:44:29

så fik jeg det til at virke med min serie nr.

http://www.htc.com/europe/SupportDownload.aspx?p_id=267&cat=2&dl_id=862

her virkede det.

0 0
Mad_Viking 31-01-2010 10:53:31

Efter man har opdateret den kan man bruge TDC Play (til dem som har TDC og vil gerne bruge det). husk at gå på nettet via TDC Wap.
Har selv testet det og det virker.

0 0
daniel 31-01-2010 04:00:14

Ulækkert den nu ligner hero 100%.. så kunne man lige så godt have købt en magic... dårligt af HTC ..

Gad vide om der nogensinde kommer en opdatering til Htc hero?!?!?

0 0
enBrille 31-01-2010 19:56:08

Det vil jeg ikke give dig ret i! noget af det jeg savner aller mest ved HTC Magic er et 3,5 mm stik til lyd som Hero har.

0 0
MD 30-01-2010 21:30:03

Jeg har nøjagtig samme problem med Marked, Jeg kan ikke logge på?? Er der andre der har samme problem og måske en løsning. Uden Android Marked er mobilen ikke meget værd...

0 0
Mobilsiden.dk 30-01-2010 23:11:01

Har I prøvet at gå på Market via det trådløse netværk? Jeg har tidligere oplevet på forsk. produkter, at TDC's skulle sættes til "internet" i stedet for "wap" og at alt proxy skulle deaktiveres, før man kunne få hul igennem til Market og f.eks. Faceboook.

0 0
Mad_Viking 30-01-2010 23:56:21

Jeg har lige installeret min via denne side: http://www.mediafire.com/?j5xy5zm0kty

Logged på trådløs netværk og kunne ikke loade "Markede rules". logged af trådløs netværk og gik igennem standard instillinger på TDCs net og godkendte. Og jeg er nu igang med at hente alle mine programmer via trådløs netværk på marked.

Så hvis I prøve via trådløs netværk, prøv at slå det fra eller hent ROMen fra linket.

0 0
MD 31-01-2010 00:45:19

Det virkede da jeg slog Wifi fra. Fedt, mange for hjælpen!!!

0 0
høberg 30-01-2010 17:09:34

Har været i kontakt med HTC, som oplyser følgende:

Vi er klar over problemet som gælder både Danmark, Norge og Sverige.

Sagen er blevet eskaleret, og der vil komme et resultat snart.

Det sidste afsnit lyder som en dårlig oversættelse, men under alle omstændigheder er HTC altså klar over problemet og forsøger at løse det. JEg har selv installeret filen, som Sunbis henviser til, og det fungerer fint. Dog har jeg problemer med at komme på Marked

0 0
enBrille 30-01-2010 10:03:20

Jeg prøvede at hente filen ved hjælp af det link Sundbis skrev, men jeg kan stadig ikke. jeg får af vide at jeg kan opdatere den nuværende ROM version. men kan heller ikke finde noget om opdateringen på deres hjemmeside

0 0
Mobilsiden.dk 30-01-2010 12:23:29

Hm. Det lyder trist... :(
Prøv evt. at forhør dig i vores forum http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?f=82

0 0
Mobilsiden.dk 30-01-2010 08:41:07

Jeg har ikke forklaringen på, hvorfor produktnummeret ikke godkendes på HTC's hjemmeside.

Det må næsten være et problem/udfordring mellem den enkelte enhed og HTC's support, da nogle kan downloade og andre ikke.

Men tippet fra "Sundbis" oppe over er nok ikke så dårligt endda...

Skriv gerne mere om jeres erfaringer...

0 0
Sundbis 30-01-2010 01:19:39

Hey

Min magic kunne heller ikke opdateres fra HTCs hjemmeside af, så googlede lidt og fandt samme opdatering her:

http://www.4shared.com/file/203189441/59bd18ab/RUU_Sapphire_HTC_Europe_305401.html

Den skal bare installeres på samme måde som hvis man følger guiderne her på siden.

Det virker bare!

/Sundbis

0 0
Lars 29-01-2010 16:45:03

Hej

Det er meget fint at de skriver at man nu kan opdaterer magic'en. Men den vil ikke godkende mit sn nr....? Flot!

0 0
Emil Refshøj 29-01-2010 15:22:08

Jeg er ret sikker på den kommer/meget snart kommer da jeg fik en mail hvor dette stod i :

Så er det sikkert og vist: HTC's unikke brugerflade HTC Sense™ er kommet som opdatering til HTC Magic.

Læs mere i denne udgave af HTC e-Club Nyt

;)
Den fungerer ellers rigtig godt :D

0 0
Mad_Viking 29-01-2010 13:41:55

Hej,
Den kan vist ikke downloades til dansk Magic. Har snakket med HCT og de ved endnu ikke hvornår den kommer til de danske Magic.. :(
Får denne fejl efter man har indtastet Serial Number: Sorry, this software download is not suitable for your device.

0 0