Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Oister-kunde føler sig snydt af teleselskabet

Oister-kunde føler sig snydt af teleselskabet

Oister har opkrævet et større beløb for en samtale i Thailand, kunden ikke mener har fundet sted. Kundeservicen er alt andet end behjælpelig, men nu genåbner direktøren sagen.

Hold skarpt øje med mobilregningen efter en udlandsrejse. Det er nemlig ikke sikkert teleselskabet fakturerer de korrekte minutter, for dit telefonforbrug på rejsen.

Det har Flemming Pedersen måtte sande efter han vendte hjem fra vinterferie i Thailand. Ved et rutinetjek af mobilregningen fra Oister opdagede han, et beløb på 690,95 kroner for én times opkald hjem til Danmark.

Flemming Pedersen kunne ikke erindre et så langt opkald, og tjekker derfor opkaldsloggen på mobilen der er ringet til.

Til hans store overraskelse viser det sig, at et opkald på 52 sekunder er noteret på regningen for præcis en hel time – altså 01.00.00. På telefonen der er ringet fra, står der én times samtale, altså en forskel på 59 minutter og 8 sekunder.

Så i stedet for et beløb på lige under 20 kroner, skal han i stedet betale over 650 kroner mere for opkaldet.

Flemming Pedersen mener ikke han kan have foretaget den lange samtale, da opkaldet blev afsluttet efter 52 sekunder.

Dårlig kundeservice

Flemming Pedesen kontakter straks Oisters kundeservice, der trods billeddokumentation pure afviser hans klage med et, hvad Flemming betragter, som et dårligt svar.

- ”Tak for din mail. Jeg har forhørt mig med min tekniker og han mener at fejlen ikke ligger i vores system. Det der kan være sket er, at dine indstillinger på telefonen evt. har stået på ”afvent opkald” eller ”opkald venter” – som betyder, at telefonen vil prøve at ringe op igen. Jeg må desværre meddele at vi ikke kan tilbageføre pengene,” lyder det første svar fra kundeservicemedarbejderen.

Flemming Pedersen forsøger i et svar igen at gøre opmærksom på den tydelige fejl, men måtte efterfølgende rykke Oister, for et svar, der tog over seks dage at få.

- ”Tak for din mail. Jeg fastholder min beslutning – men tekniker har lavet vurderingen og den følger jeg”.


LYT: Her kan du høre et interview med Flemming Pedersen

Opfattelsen hos Flemming Pedersen er nu, at sagen er afsluttet, og han blot skal betale. Men efter Mobilsiden.dk har taget sagen op, vil Oisters direktør Jesper Bennike tage et ekstra kig på samtalen i Thailand.

- ”Chancen for at ramme 60 minutter præcist er vel det samme som at vinde i lotto, men det sker jo. Men vi vil grave ned i sagen og forsøge at blive klogere på det,” siger Jesper Bennike.

Oister-direktøren medgiver, at det er dyrt at bruge mange medarbejderes tid på at undersøge en åbenlys sag – også mere end de 690 kroner som er tvisten.

Oister lægger op til, at der skal findes en mindelig løsning med kunden.


LYT: Hør Oisters direktør forsvare sig i tvisten

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren Vindfeldt. 18-12-2014 18:20:17

OiSTER er fup og fidus, de overholder ikke købeloven

0 0
TrekkieGrrrl 19-03-2012 23:07:49

Jeg er ret sikker på han ikke har talt i nøjagtigt en time.
Men hvordan ved han at opkaldet varede 58 sekunder hvis det står som 1:00:00 i opkaldsloggen?

Jeg har da i al fald aldrig taget tid med et stopur mens jeg talte i telefon....

0 0
Svend Ole Nielsen 17-03-2012 18:31:10

Han har ringet til en telefon der har registreret en samtale på nogle få sekunder, men på telefonen der har foretaget opkaldet står der præcis en time? Så skal han da også betale for en time. Lyder som om han ikke fik lagt røret på.....

Med mindre der selvfølgelig er tale om en trykfejl mv.

0 0
Uncle Bob 17-03-2012 20:06:50

Lyder som om han ikke fik lagt røret på.....
Tja, hvis han ringede fra en gammel fastnet telefon.

Har du prøvet at se, hvad der sker med en mobiltelefon, når den man har har snakket med afslutter samtalen?

0 0
Svend Ole Nielsen 19-03-2012 11:11:34

Jeps - den smider som regel på.... Har nu selv været udsat for at den ikke gjorde det i udlandet. Men igen - telefonen han ringede op fra viste selv et 60 minutters opkald i opkaldshistorikken (hvis man skal tro artiklen). Så det lugter lidt af at kunden ikke har været obs på om telefonen nu var afbrudt...

0 0
Brian Koch 16-03-2012 22:01:35

skal ikke bedømme telia da vel er næsten 10 år siden jeg havde dem men i forhold til tdc er oister/3 mere stabil og især på data delen er den meget hurtigere samt havde mange udfald på tdc har ingen haft hos oister og for det meste er data hastigheden noget hurtiger end min internet forbindelse så er meget glad for dem og til alt det med kundeservice er de hverken bedre eller dårligere end andre alle selskaber har lang ventetid så det ser jeg ikke som et problem så kan ikke se mig skifte til andre i den nærmeste fremtid da jeg tvivler på nogen gør det bedre end dem men som så meget andet er det jo smag og behag

0 0
John 17-03-2012 15:29:53

Nok nærmere et spørgsmål om hvor i landet man bruger det. På min adresse har jeg haft meget blandede oplevelser med Oister. Hastigheden på bredbåndet svinger rigtig meget, og deres netværk bærer tydeligt præg af at være overbelastet. Men om natten kører det fint nok :/

0 0
Brian Koch 17-03-2012 16:08:39

selfølgelig er der forskel alt efter hvor man er sådan er det med alle selskaber men det overasket mig at tdc var så ringe i storkbh og kbh hvor jeg er mest for dataen var vildt langsom men med oister er alt lynende hurtigt men største årsag til jeg skiftede til oister igen var at hos tdc svingede signalet så meget at jeg mistede opkald og opkald faldt ud men med oister har jeg fuld signal i de områder jeg er

0 0
Uncle Bob 17-03-2012 16:42:22

Brian, dine komma og punktum taster er vist gået i stykker.

0 0
16-03-2012 20:12:51

Nu er folk der rejser til Thailand jo ikke just kendt for at være de skarpeste knive i skuffen ;)

Jeg var i Tyskland for et par måneder siden og fik en regning fra Oister fordi min mobil havde brugt data i udlandet selvom jeg havde deaktiveret data i udlandet via Mit Oister. Efter et opkald til Oister Kundeservice fik jeg krediteret data forbruget.

Oister er et genialt teleselskab!

Ps. Jeg har ofte haft samtaler på præcis 60 minutter.

0 0
Simon 16-03-2012 18:50:23

Jeg er glad for jeg skiftede til Telia. Selv i København havde jeg regelmæssigt problemer med signalet og det virkede at bruge andre simkort der fik forbindelse på andres netværk. Var nu tilfreds nok med deres kundeservice, men 3 som Danmarks bedste netværk? Nahh..

0 0
Peder Alipio Thurøe 16-03-2012 11:59:21

Det er på deres kundeservice at de henter pengene hjem,fordi man bruger over en halv time på at komme igennem til dem og så kan 3timers tale jo hurtigt blive brugt.

0 0
Uncle Bob 16-03-2012 12:46:29

Ja, det er noget svært at komme i kontakt med Oister kundeservice. Man skal åbenbart have mulighed for, at afsætte en halv time, eller mere, i normal arbejdstid, hvis man vil snakke med dem. Emails svarer de ikke på.

Måske er et anbefalet brev vejen frem.

0 0
Peder Alipio Thurøe 16-03-2012 13:37:26

Er anbefalet ikke en smugle for meget at ofre på dem,nej jeg skifter til BIBOB de har en bedre service og samme priser på 11timer til 149kr året ud.

0 0
bennylausten 16-03-2012 11:11:22

jeg er også skuffet over oisterhar indbetalt
320 kr på min konto hos oister har en pakke til 119 kr pr md har brugt den i en uge har ikke brugt noget forbrug uden for min pakke ringer ind og opsiger pakke og jeg opsiger inden for de 14 dage som er fortydlser fristen og får kun godt gjort 99 kr ud af de 320 kr som er sat ind på kontoen det er fanmar for dårlig

0 0
Jacob Gade 16-03-2012 09:28:08

Efter flere år med mange forskellige teleselskaber er jeg kommet frem til følgende: TDC's net er udfra mine brugeroplevelser dem der har det bedste/bredeste net. Ved godt at Telia vinder på deres 4g. Det vigtigste er at der ikke er for mange "huller" når man taler. Det bedste og mest tillidsfulde selskab er telmore. Om man så får 5 eller 6 timers tale for en pakke til 149,- er mig underordnet. Telmore er en anelse dyre end end andre men de gør deres arbejde til 6 ud 6 stjerner.

0 0
David 16-03-2012 12:21:32

Det er ikke min erfaring, jeg er skiftet fra Telenor til Telmore, og dækningen er dårligere der hvor jeg færdes. Desværre er jeg nu bundet af TDC.

0 0
Carsten 16-03-2012 17:03:08

Du er skiftet til Telmore, men er bundet af TDC? Det lyder som en sag for Kontant ;o)

j/k

0 0
David 16-03-2012 18:05:47

Ok, jeg glemte at skrive "TDC's net", smart ass!

0 0
Frederik 15-03-2012 21:42:53

Samtlige teleselskaber burde til at starte med, holde op med at snyde kunder helt vildt med deres udlandsktakster. Det er alt alt for dyrt som det er i dag!

0 0
Carsten 15-03-2012 18:39:56

Selvfølgelig koster det at have medarbejderne til at knokle, men det er vel vigtigt at få afdækket, om opkaldet er faktureret korrekt eller ej - dvs. om opkalderen rent faktisk har haft forbindelsen i gang så lang tid, som det påstås.

Ellers kan alle Oisters faktureringer på udlandstrafik jo udfordres.

0 0
Bjarke Hansen 17-03-2012 14:02:13

Det vil jeg også mene er meget vigtigt.. Det kan jo sagtens være et Thailanske teleselskab der ikke gider sende en regning på 1minut, men istedet for sender en regning på 1time..

Men hvis man fx har ativeret sin telefonsvarer (som er svær at slå fra på 3´s net) Så kan det jo blive en dyr fornøgelse hvis der er nogle der vil genere personen

0 0