Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Onedrive + Dropbox = 200 GB gratis lagerplads

Onedrive + Dropbox = 200 GB gratis lagerplads

Er du bruger af Microsofts cloud-tjeneste, OneDrive, er der en masse boltringsplads at hente - gratis.

Om man er Google-, Apple- eller Microsoft-mand, har man mulighed for at gemme sine dyrebare filer og fotos i den såkaldte sky. Så snart man er medlem af en af disse verdener, får man tilbudt en vis mængde digitale kvadratmeter at boltre sig på.

For at gøre sig mere attraktive, benytter disse tech-giganter sig periodisk af tilbud på sine services - og denne gang har Microsoft været så gavmild at ofre en masse plads der koster gratis.

Læs også: Google køber ny cloud-tjeneste

I går udslusede Microsoft gratis 100 GB cloud-opbevaring til brugere af OneDrive, gældende i to år, og skulle dette ikke være nok for den flittige fotogemmer, skruer de i dag yderligere op og tilbyder ligeledes 100 GB for Dropbox-brugere.

Dette ekstra-tilbud gælder dog kun i ét år og frem. For at indkassere denne mulighed kan du trykke her, og OneDrive vil kræve adgang til din Dropbox-bruger for godkendelse af de gratis GB. Denne sammenkobling har dog ikke stor betydning, og Microsoft vil blot gemme en PDF der fortæller dig hvordan du kommer i gang med Onedrive.

Læs også: Priser på iCloud opdateret

Med teksten ”Make the move” for denne kampagne, forsøger Microsoft at tillokke potentielle nye brugere ved en gavmild ofring.

Står du alene med Dropbox må du starteligt se dig tilfreds med 2 GB og 15 GB med Onedrive - med disse digitale services slået sammen opnås en synergieffekt der lader dig gemme meget mere.

Uanset hvilket univers du tilhører, er gratis plads ikke at sige nej til.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hans 23-02-2015 19:54:22

Jeg fik godt nok mine 100GB på OneDrive, men hvordan får de 100 GB til Dropboks?

0 0
Frank Hansen 23-02-2015 22:08:41

Du får ikke noget i Dropbox. Du får kun i OneDrive. Du kan få 100GB x 2, hvis du registrerer begge steder.

1 0
Frank Hansen 21-02-2015 22:57:02

Hvad sker der for alle de tilladelser de skal have?

0 0
Andreas Birkjær 22-02-2015 10:35:53

Ja det er "gratis" - man betaler med sin førstefødte i stedet for ;)

0 0
TF 22-02-2015 11:04:01

Nej den førstefødte skal man kun af med ved google ;-)

0 11
Andreas Birkjær 23-02-2015 09:59:37

Jeg er lige så lidt fortaler for at bruge mange af Googles produkter, men det er efterhånden svært at komme uden om - omend jeg gør et forsøg :)

0 0
TF 23-02-2015 10:18:31

Jeg gør hvad jeg kan for at sprede mine info så meget som muligt mellem de store firmaer, så de får en bid vær men det samlede billed er det kun mig der har :-)

0 5
Andreas Birkjær 23-02-2015 12:19:29

Mjaa, er det ikke et værre rod med forskellige konti, forskellig data forskellige steder - hvis man samtidig ønsker at have to kopier af alt?

Man kommer langt med en Raspberry Pi og en ekstern harddisk - så er man heller ikke begrænset af 200 GB.

0 0
21-02-2015 12:10:37

Det virkede fint her, det andet er Bing Rewards, læs dog privacy delen før du siger ja :) https://hansbrender.wordpress.com/2015/02/14/onedrive-100-gb-extra-storage-for-2-years/

1 0
Dan Molberg 20-02-2015 18:40:26

Hmm, hvor får i de to år fra? Jeg får besked om det er et år: "100 GB of free OneDrive storage for 1 year.", som jeg ser det er det kun kunder i USA der får to år, vi andre kun et år. Altså 200GB ekstra frit i 1år, hvis man også benytter sig af deres Dropbox tilbud.

6 1
lasse 21-02-2015 12:11:06

Det er kun 100 GB

Bonus til entusiast 100 GB Gældende til og med: 20-02-2016

1 2
Dan Molberg 21-02-2015 13:47:15

Der er 100GB for DropBox og 100GB for Bing, det er 200GB, så jeg har 215GB, men kun i et år, ikke to.

4 0
Henrik 20-02-2015 17:20:06

Men det gælder jo kun i to år, hvad så? Så skal man enten af med pengene eller flytte alt skidtet igen. Forstår jeg ikke skulle være interessant.

2 1
Kurt L Andersen 20-02-2015 23:38:23

hvis du fylder alle dine GB op beholder du dem men sletter du så lige evt 30 GB så er de 30 GB væk

0 0
Jacob Madsen 20-02-2015 13:52:55

Jeg kan ikke uploade PDF-filen fra OneDrive til Dropbox. Jeg får fejlen "Sorry! Something went wrong. Please try again." Har nogen prøvet og fået dette til at virke?

1 0
Paw Sandayo 22-02-2015 12:41:44

hej det får jeg osse, men har fundet ud af det er fordi min konto er fyldt.. er 20 gb til 2 gb plads. altså den er over fyldt med 18 gb, så kan ikke gemme mere, og det siger den kun hvis du prøver at gemme filen på pc. det gør den ikke på mobilen hvor jeg prøvede først

0 0
Niels de Boissezon 20-02-2015 14:00:35

Hej Jacob,

Jeg har selv prøvet ad og får samme fejlmeddelelse. Jeg kan dog se på Twitter at det virker for brugere fra verden over. Der er nok run på lige nu. Jeg ville vente lidt og forsøge igen senere.

Venligste hilsener,
Niels /mobilsiden.dk

2 0