Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Opdater til WP 7.5 - ellers er det slut med nye apps

Opdater til WP 7.5 - ellers er det slut med nye apps

Microsoft kræver, at din Windows Phone er opdateret til 7.5-versionen, hvis der skal downloades eller opdateres apps.

Microsoft har flere gange taget initiativ til en oprydning i app-butikken Marketplace, og nu beretter software-giganten om det seneste skridt.

Inden for ganske kort tid vil app-glæderne således været forbeholdt mobiler med den nyeste udgave af Windows Phone-styresystemet - det vil sige version 7.5.

Derfor opfordrer Microsoft alle brugere til at få opdateret telefonerne, hvis det ikke allerede er sket.

- "Det skyldes, at inden for de næste uger vil alle, som ønsker at købe eller downloade en ny app, opdatere en eksisterende app eller afgive app-anmeldelser i Marketplace, skulle have Windows Phone 7.5 på deres telefon," lyder det på firmaets Windows Phone-blog.

Forklaringen lyder, at kravet er en del af et større forsøg på forbedre "performance" og sikkerhed samt gøre vejen lettere for vækst og nye features.

Ingen WP-apps via Zune-softwaren

Microsoft har også en anden ændring i forbindelse med Marketplace. Hidtil har det været muligt at hente apps via tre kanaler: På mobilen, via en web-browser og via Zune-softwaren på computeren.

Ifølge Microsoft benytter de fleste brugere mobilen og web-browseren på computeren til at finde nye apps, og derfor har man taget beslutningen om at sløjfe muligheden for Windows Phone-programmer via Zune-softwaren.

Zune HD app-butikken vil forblive åben.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Morten 25-04-2012 18:17:40

Alle WP7, kan opgraderes til 7,5(mango)...

nu må vi se om 7,5 kan til 8 og hvis ikke har jeg haft min mobil i 2 år, så det går nok...

Det er en 1gen mobil, den kan nok ikke...
men 2gen, kan jo nok godt, selvom de laver deres system om til NT kerne...

0 0
Kim Harder 25-04-2012 14:35:57

Hvor det liger Microsoft. Kun de nyeste mobiltelfoner kan man købe apps til. Så når nu windows 8 kommer i mobilversionen, ja så kan alle med Windsows 7,5 smide deres mobiltelefoner ud, hvis de ikke opgrderes til Windows 8. Det liger da Microsoft i en nødeskal.

0 0
Peter 26-04-2012 16:06:57

Ja, det er typisk MS. Når Nokia komme med deres lumia 900 til danmark få de sikket ikke lov til at opdate til WM 8.
Så kan man sidde med sin forældet Nokia telefon, med forælder hardware og software. ;-(

0 0
Thomas 26-04-2012 21:12:51

Hurra - endnu en troll, der ikke ved hvad han snakker om.

0 0
sarasera 25-04-2012 14:45:05

Nu er det sådan at alle Windows phone mobiler kan opdateres til Windows phone 7.5.

Hvor læser du at man skal bruge Windows 8 for at købe apps?

0 0
Kim Harder 25-04-2012 15:17:24

Tror næppe de ældre modeller kan opdateres til Windows phone 7,5. Windows 8 er hvad jeg formoder der vil ske i fremtiden, lige som det er sket med Microsofts operativsystemer. De gamle systemer opdateres ikke længere, man går blot videre, ved Windows phone og siger, at man kun kan købe apps til det sidst nye.

0 0
A.D 25-04-2012 22:56:56

og Velkommen til 2012!

0 0
Emil Fischer 26-04-2012 03:38:27

kan du ligge ios 5 på den første iphone og kan du ligge Android 4.0 på de første Android telefoner?

hmm nej så hvad er problemet?

0 0
Rune 25-04-2012 15:44:46

min er en af de første WP-mobiler, og den kører 7,5.

Hvis du ikke kan lide WP, så hold dig væk. Jeg synes den langt bedre og brugervenlig end Apple og Android. Og lækkert man ikke behøver tillægapps til de mest basale ting, som ved Apple.

0 0
Kim Harder 26-04-2012 00:51:08

Hvad så med windows phone 6,5 og lavere? Di kan ikke opgraderes, lige som Windows 7,5 ikke vil kunne opgradres til windows Phone 8

0 0
Logik 26-04-2012 11:00:35

Kim Harder:
DU HAR ABSOLUT INGEN ANELSE OM HVAD DU UDTALER DIG OM!

Beklager Caps, men følte det var nødvendigt.

Til evt. "Flot argumentation"-kommentarer, rettet mod mig, kan jeg sige: Er det virklig nødvendigt?

0 0
Kim Harder 26-04-2012 11:38:34

Ok jeg kikkede blot på mobilpriser, for, at se hvad der var, og der fandt jeg bl.a. Sony Ericsson XPERIA X2, Samsung GT B7300 Omnia Lite, som bruger et ældre system. Hos Nokia kan man godt finde programmer til de ældre systemer. Det er Microsofts politik omkring nye systemer jeg blot bemærker. Den bliver kørt videre inden for Mobil området også. Ved Windows Phone er der blot tale om en meget kortere periode, før de smider gamle systemer for porten.

0 0
Thomas 26-04-2012 12:46:08

Du glemte at svare mig Kim.

Hvor er din kilde på denne påstand:

"Di kan ikke opgraderes, lige som Windows 7,5 ikke vil kunne opgradres til windows Phone 8"

0 0
Logik 26-04-2012 11:44:51

Jamen okay, Mobilpriser er jo også mobilverdens Wikipedia.

Opdaterings-whine er der altid uanset markedet.

Om det er en slim version af en konsol, en software opdatering, der ikke virker med ældre hardware. Det er altid det samme.

Ting udvikler sig. Det samme bør systemet.

0 0
Martin 26-04-2012 10:33:26

Der findes ikke noget Windows Phone 6.5 eller lavere. Den første version af Windows Phone er version 7, og alle telefoner med version 7 kan opdateres til 7.5. Det du snakker om er Windows Mobile 6.5 og er et andet styresystem.

Og hvordan ved du WP7.5 ikke kan opgraderes til WP8? Microsoft har ikke meldt noget ud endnu, og det er vel dem der bestemmer hvad der skal ske med styresystemet.

0 0
Thomas 26-04-2012 10:24:18

Nu har du selvfølgelig en kilde på dine påstande ikke?

Jeg glæder mig ihvf. til at se en officiel MS-udtalelse på, at der ikke kan opgraderes til WP8 på de nuværende telefoner.

Kom endelig med den - man skulle jo nødig få det indtryk, at du troller.

0 0
Kim Harder 26-04-2012 13:27:37

Kilder har jeg nævnt Thomas. Hvis du ser på mit svar, så anker jeg over den politik, som Microsoft fører kun, at ville understøtte det sidste nye. Altså når nu Windows Phone 8 kommer ( Windows 8), så er det slut med Windows 7,5 Mango, og deres Apps bliver slettet fra butikken. Den politik ses ikke hos Adroid og Iphone.

0 0
Thomas 26-04-2012 13:29:52

Nej, du har ikke fremvist en kilde der siger, at de nuværende Windows Phone telefoner ikke bliver opdateret til WP8.

Og nu påstår du så ydermere, at de nuværende apps bliver slettet??

Den bliver du nødt til at smide en kilde på også.

0 0
Kim Harder 26-04-2012 14:37:08

Nå det er det du mener, det er denne artikkel

http://www.trustedreviews.com/news/apollo-update-not-coming-to-current-windows-phones

jeg læste med forundring.

0 0
Thomas 26-04-2012 14:49:07

Hvis du nu rent faktisk havde læst artiklen, så ville du også vide, at det er spekulation/rygter baseret på unavngivne "kilder".

Så, det var din ene påstand skudt ned.

Hvad så med din anden påstand, om at nuværende apps bliver slettet? Har du en kilde til den?

Jeg vil lige minde dig om, at MS har sagt, at alle nuværende apps kan køre på den næste version af Windows Phone. Men kom endelig med din kilde!

0 0
Kim Harder 26-04-2012 15:08:51

Det ser vi om ½ til helt års tid, om det ikke kommer til, at holde stik.

0 0
Thomas 26-04-2012 15:24:42

Så du erkender altså, at du gætter og ikke aner om du har ret?

0 0