Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Opdatering på vej til Nokia Lumia 610

Opdatering på vej til Nokia Lumia 610

Nokia kunder med en Lumia 610, kan begynde at glæde sig til en opdatering af deres enhed.

Nokia Lumia 610 (Foto: jonchoo.blogspot.dk)
Nokia Lumia 610 (Foto: jonchoo.blogspot.dk)

Nokia forsøger fortsat at holde sine første Windows Phone kunder opdateret med ny og forbedret software, denne gang er turen kommet til Lumia 610.

Nokia Lumia 900 ejere bliver opdateret

Opdateringen er blevet annonceret på Nokias udviklerside, til at komme ud til Lumia 610 løbende, hvilket kan betyde, at den ikke er tilgængelig i Danmark endnu.

TDC sparker Nokia ud af butikkerne – dropper Lumia 920

Der er flere forbedringer at finde i den nye software, blandt andet er kamera-hastigheden blevet højnet, system-hastighed er blevet hurtigere samt brugeroplevelsen bedre.

Når ens enhed er klar til at modtage opdateringen vil der komme en notifikation med informationer om at opdatere, herefter er det muligt at hente softwaren via Microsoft Zune.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim 08-10-2012 11:52:01

Det er let at se hvad skribenten selv syntes om Nokia og WP, det stråler ud af ladningen. Måske skulle du bare holde dig til at skrive om Android?

"Nokia forsøger fortsat" er formuleret fuld af negativ ladning, selvom faktum jo sådan set er, at Nokia opdatere med ny og forbedret sofatware, det er ikke noget de "forsøger".
"Forsøger" Google at opdatere med ny software, eller gør de det?
Det der jo faktisk burde være en god nyhed, bliver forsøgt vendt med en negativ formulering. Det er slet ikke usandsynligt at det ikke er med foresæt, men det er det der ender med at blive resultatet.

0 0
Jacob Smidt 08-10-2012 12:57:37

Hej Kim.

Tak for dit input, men syntes ikke du skal konkludere hvad min holdning er uden at have noget at have det i.

Jeg syntes personligt Windows Phone er et MEGET spændende system der med tiden sagtens kunne blive en erstatning af min nuværende favorit-platform, hvem ved måske allerede med Windows Phone 8 ;)

0 0
Allan 08-10-2012 13:39:21

Jeg må give Kim ret her - din formulering er ikke neutral. En neutral formulering af indledningen kunne være: "Nokia holder fortsat sine første Windows Phone kunder opdateret med ny og forbedret software..."

0 0
hellas7 08-10-2012 15:50:07

det er jo også derfor, at debatten om mobilsiden tager parti eller ej, er blusset op. Dette er et tydeligt eksempel. Det eneste Jacob Smidt svarer på, er Kims (lidt hårde) angreb på hans holdning til WP, men den reelle kritik i artiklen kommenterer han jo ikke.

Noget er at den type journalistik (efter min mening) er under lavmålet, men man kan da som minimum kommentere kritikken og/eller rette artiklen.

0 0
Jacob Smidt 09-10-2012 10:42:43

Hellas7:

Grunden til at "forsøger" kommer ind i artiklen er fordi, og som alle også ved, at denne enhed ikke bliver opdateret til Windows Phone 8, altså er disse opdateringer "bare" et forsøg på at holde kunderne tilfredse og give dem følelsen af at deres enheder holdes opdateret med nyt indhold.

Hvilket for sig ikke er dårligt eller negativt, men det er just heller ikke positivt at mobilen der endnu ikke er fyldt år endnu, bliver "efterladt" på softwaresiden når Windows Phone 8 kommer på markedet.

Jeg har samme holdning og tilgang til sagen når det handler om Android enheder, hvilke jo MEGET ofte bliver efterladt rent software-mæssigt.

0 0
Kim 09-10-2012 11:21:15

Men nu er Nokia jo ikke ligefrem kendt for at efterlade gamle modeller, tværtimod. Man kan diskuttere hvor gammel en model det er, men det er ren spekulation fra din side at den "efterlades" med WP8.

At den hardware-mæssigt ikke understøtter WP8 er hvad det er. Men du har på ingen måde historisk belæg for at påstå, at Nokia "efterlader" den, og hvis du havde ville du jo netop kun selvmodsige dig selv med artiklen.

Alt imens du spekulerer over hvordan Nokia vil behandle Lumia 610 og de andre WP 7.5 Lumia'er EFTER at WP8 er sendt på gaden, så kan du jo passende læse om hvordan Nokia behandler deres gamle "uddøde" Symbian modeller. En nyhed i vist har overset...

http://www.gsmarena.com/belle_refresh_is_officially_available_for_n8_e7_c7_c601_x7_and_oro-news-4704.php

0 0
Jacob Smidt 09-10-2012 14:47:35

Kim:

Jeg gider ikke diskuttere det her mere med dig, der er blevet skrevet hvad der står, og sådan forbliver det.

Jeg har INGEN steder nævnt at Nokia er kendt for at efterlade modellerne.. Jeg forholder mig til de fakta der er til stede nu, og de siger at Lumia 610 ikke får Windows Phone 8.

0 0
Kim 08-10-2012 13:20:39

Og fair nok, men kan du se kritikken? At det er en underlig ladning at give artiklen, da der jo faktisk er tale om en forbedring?

"Google forsøger stadigt at holde sine Android kunder opdaterede" - det lyder underligt ikke, og ikke præcis den vinkling en historie om Jelly Bean ville få, vel?

0 0