Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Opdatering til iOS 5 klar - løser batteriproblemer

Opdatering til iOS 5 klar - løser batteriproblemer

Apple er klar med den første opdatering ti iOS 5 på iPhone og iPad, som kan downloades uden brug af computer.

iOS 5.0.1 er Apples allerførste iOS-opdatering, som kan downloades til iPhones, iPod Touch og iPads "over the air".

Vi modtog meddelsen, som en pop-up meddelelse, på vores eksemplar af en iPhone. Og derefter var det blot at hente og installere.

Selve opdateringen forløb uden problemer, og tog cirka 5-10 minutter fra vi trykkede "installer", til iPhonen startede op igen med den nyeste version af iOS 5.

Opdateringen byder på rettelser, som skulle forbedre batteritiden, forbedre dokumenter "i skyen", bedre tale-genkendelse for australsk, samt tilføjer muligheden for multitasking-bevægelser på iPad.

Har du ikke fået opdateringen automatisk kan du hente den manuelt ved at gøre følgende: Indstillinger - generelt - softwareopdateringer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

øboen 14-11-2011 16:18:19

Det er også et kæmpe problem at der ingen lyd er når man foretager sig et opkald.

0 0
Raikkonen1974 14-11-2011 10:00:00

Inden jeg opdaterede til iOS 5.0.1 var min Iphone 4S rimelig hurtig om at bruge batteriet, fik så at vide at man skulle slå iad-annoncer fra og indstiller tidzone fra inde i Lokalitetstjenester, og batteritiden blev da noget forbedret, mobilen kunne holde en hel dag med 15% tilbage ved omkring midnat hvor jeg smækkede den i opladeren.
Så fik jeg opdateret til iOS 5.0.1 torsdag, lod den opdatere da jeg gik i seng, senere om fredagen hvor der stadig var omkring 60% satte jeg den i Docken og tog den ud kl 20.30. og den har ikke været til opladning siden har lige nu 10% mandag kl 09.50!! fandme imponerende!! og det er med alt slået til af push, henter hver time er rimelig meget på facebook, og websider og har spillet Angry birds, så jeg er meget meget tilfreds med batteritiden!
Skal dog siges at de 2 ting inde i lokalitetstjenester er stadig slået fra, da de er helt unødvendige, om det er det og det nye 5.0.1 der gør det, skal være usagt ;-)

0 0
MrRasser 12-11-2011 17:56:16

Hmmmm Jo jo.... Der er blevet skrevet meget omkring bat problemer efter den nye opdatering... Personligt er det ikke noget jeg har bidt mærke i.
Men men.... Efter den nye opdatering kom frem igår, som skulle løse problemet med bat tiden. Så er der så begyndt at melde sig et problem hos mig. Da jeg stod op i morges stod mit nr til den rigtige tid. Men da jeg efter en halv times tid igen kiggede på kl, var uret sat en time tilbage. Jeg kan ikke få tiden til at passe igen, selvom jeg synkronisere med min mac. Kun ved selv manuelt at indstille tiden på min Iphone 4 kan jeg få den til at passe...
Andre end mig der har fået det problem??? Som også synes det er MEGA træls!!!!

Har eller kun haft godt at sige om iphone 4... Men synes godt nok der er dukket mange så fejl op efter de lagde iOS 5 ud....

Hilsen Kim

0 0
Benjamin Jensen 13-11-2011 14:39:34

Du har vel ikke slået automatisk tidszone fra, som skulle løse problemet med batteritiden?

I øvrigt ser det ud til, at problemet med batteritiden kun er på s'eren. Jeg har på ingen måde haft problemer - nærmere tværtimod.

Om det er OTA eller ej, er jeg sådan set ligeglad med. Jeg tager altid backup af mine data, og det bruger jeg Itunes til jo ;)

Desuden....hvem fanden gider at hente en opdatering over 3G på 700-800 mb? Det er da vist de færreste ;)

0 0
MrRasser 14-11-2011 21:13:56

Nej nej :) Jeg var nemlig inde for at kigge efter det da jeg jo var godt træt af at uret ikke virkede. Men sjovt nok så køre det hele igen...

Hmmm tjaaaa OTA eller ej.... Det da fedt man kan det... Men indtil videre så kan har jeg det fint med at bruge et kabel :)

0 0
Katron 14-11-2011 05:12:04

Delvis enig.

Jeg kunne aldrig finde på at update min N8 via 3G, hvis det er en 7-800 mb. Derimod er det rart nok at kunne opdatere OTA, hvis det er en mindre opdatering til feks navi. Fylder sjældent mere end en 15-20 mb.

Synes dog ikke der er dukket en opdatering op, som har været så vigtig, at man ikke har kunne vente til man var i nærheden af wi-fi.

0 0
Kim Harder 12-11-2011 20:02:38

Derfor bør man også vente med opdatering, til det bliver rettet.

0 0
Thomas 12-11-2011 10:25:23

Jeg har stadig batteri drain på min 4S'er...

Det har godt nok ikke været en positiv oplevelse at gå fra android til iOS.

wuhu OTA... WOW! det har jeg jo ikke kunnet siden 2008... både over WiFi og 3G.

0 0
David 13-11-2011 18:11:33

Hvis du bedre kan lide Android, hvorfor har du så skiftet?

0 0
Thomas 14-11-2011 09:00:14

Fordi man hele tiden bliver tudet ørene fulde om hvor fantastisk iOS og iPhones er. Thomas M. har måske haft lyst til at prøve en - men det har så ikke været en positiv oplevelse.

0 0
Martin Jensen 11-11-2011 22:41:21

Overskriften siger den løser problemet, artiklen siger, til sidst, at det er meningen den skal løse problemet... Hva skal jeg tro på ?

0 0
twitboydk 11-11-2011 13:42:46

Jeg husker at jeg opdaterede OTA via 3G under en beta udgivelse. Men det har de nok fjernet igen så

0 0
Jesper 11-11-2011 13:15:55

Fint nok, at man nu i iOS kan lave opdateringer trådløst...men at man skal connecte til Wi-Fi for at kunne opdatere, er kun lidt mindre håbløst, end at opdatere via kabel og i§!"#¤Tunes!

FOTA over Wi-fi hører til i 0'erne. Vi andre er hoppet over til ægte FOTA for længe siden!

Æble! Zuzammen nehmen! ;o)

0 0
Karsten Jensen 11-11-2011 12:29:18

Det er tilsyneladende ikke alle der får løst problemet. Nogle brugere rapporterer om at problemet er løst, mens det er uændret for nogle.

Men fedt med OTA-opdateringer.....

0 0
Henrik 11-11-2011 08:48:33

Da jeg startede min iPhone 4S op første gang og lavede en backup fra ICloud, da slugte den præsic 10% batteri.
Fik den opladet til 100% og 2-3 timer efter havede den brugt 40%
Her til morges fik jeg den opdateret som iøvrigt kun tog 3-4 min. har den indtil nu kun brugt 22% ( på ca. 3 timer med brug af Siri, internet, Maps, spil ) Så det er het klart blevet meget bedre nu..

0 0
Lasse Ustrup 11-11-2011 08:34:13

Trods alt en hurtig fix (såfremt det virker)

bemærk at telefonen selvfølgelig skal være på WIFI før opdateringen kan foretages OTA :-)

0 0