Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Opdatering til Optimus 2X udskudt... igen, igen

Opdatering til Optimus 2X udskudt... igen, igen

Den opdatering, der skal fejlrette LG Optimus 2X er endnu ikke udsendt. Men den er lige på trapperne, lover LG.

En del brugere af LG Optimus 2X har oplevet problemer med, at mobilen genstarter spontant, eller går i sort skærm.

Det skal en opdatering rette op på.

Opdateringen blev oprindelig lovet til lige efter påske, men udeblev. Herefter blev den lovet til udrulning fra midten af maj. Sidst i maj konstaterede vi, at dette ikke var sket.

LG meldte da, at opdateringen var udskudt i nogle uger.

Dags dato har ejere af en LG Optimus 2X endnu ikke modtaget nogen opdatering.

LG: Den er på vej...

LG bekræfter, at opdateringen er udskudt, men siger, at den er lige på trapperne.

-”Vi kan frigive opdateringen inden for meget, meget kort tid,” siger Morten Aagaard, mobilchef hos LG Danmark til Mobilsiden.dk.

Hos LG Danmark tester man lige nu en ny version af softwaren, for at være sikker på, at den virker med alle operatørerne.

Den sidste opdatering blev nemlig afvist for en lille uges tid siden.

-”Softwaren skal godkendes i alle lande i Europa, inden den rulles ud. Hvis den for eksempel konflikter med Vodafone i England, bliver den stoppet i processen”, forklarer Morten Aagaard, og fortæller, at det ikke var i Danmark den var gal.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

thomcat 05-07-2011 09:38:09

Ville det pynte at i lige lavede en historie om det. Og det er jo ikke noget der kan overraske jer (eftersom mobildebat i en uge har indeholdt link til selve updaten)- så artiklen burde ligge klar på serveren.

For I har været super obs på at informere os alle omkring problemerne (og tak for det) - nu er det så tid til at informere folk om de altså er løst.

0 0
thomcat 05-07-2011 09:38:07

Ville det pynte at i lige lavede en historie om det. Og det er jo ikke noget der kan overraske jer (eftersom mobildebat i en uge har indeholdt link til selve updaten)- så artiklen burde ligge klar på serveren.

For I har været super obs på at informere os alle omkring problemerne (og tak for det) - nu er det så tid til at informere folk om de altså er løst.

0 0
spawn 04-07-2011 18:31:31

Fik opdateret min OTA i formiddags over wifi (callme abonnement)

Mit umiddelbare indtryk indtil nu - en rigtig fin opdatering.

buggen som gjorde at telefonen laggede helt vildt ved applikations installering fra marked er løst og der kan nu multitaskes med kun den smule lag som er normalt og forventeligt. Glimrende.

Lockscreen buggen hvor baggrunden blev vist kortvarigt er også løst.

En stor forbedring kan ses i hukommelses styring samt en løsning af de hukommelses leaks jeg også tidligere har nævnt. Før faldt ledig hukommelse ret hurtigt til under 80mb uden at der efterfølgende blev frigivet mere, og ved brug derefter kunne den falde til 40-50mb. Nu holder ledig hukommelse sig i omegnen af 130-150mb - jeg oplevede endda efter at være kommet hjem at der var frigivet hukommelse så der var 160mb ledig. Hvis dette er stabilt nu med ledig hukommelse i denne størrelsesorden har det en meget væsentlig betydning for telefonens performance overall - og jeg har da også kunnet mærke hastigheds forbedringer stort set over hele linien i løbet af dagen. Tilligemed dette kunne man forestille sig at nogle random reboots der måske blev frem provokeret af at den løb tør for hukommelse nu er løst. Supergodt.

Ny feature er understøttelse af mkv containeren i default LG mediaplayer. Nice.

Det er hvad jeg sådan lige har bemærket i løbet af dagen - det er for tidligt at sige noget om hvor mange reboots eller bsod denne opdatering løser, men det jeg har set indtil nu er ihvertfald væsentlige forbedringer der højner mobilen i brug - så tak for det LG - dette ser ud til at være en glimrende opdatering og ligesom i får ris når dette er fortjent, skal i også have ros når dette er fortjent.

0 0
thomcat 05-07-2011 09:35:09

Jeps har lidt chokeret over hvor meget hurtigere min phone er nu.

Havde kun lockscreen og marked buggen. Resten af min telefon har kørt fint nok.

Men altså nu er hastigheden pludselig en anden - det er som om alt reagerer lidt det splitsekund hurtigere, der gør at det for min er gået fra smooth til en super duper oplevelse.

Er glad for de har ventet og nu er kommet med en update der virker så gennemarbejdet.

Har forsøgt i 12-14 timer nu at fremprovokerer lag - og det sker bare ikke mere. Fandme lækkert.

0 0
Rene 04-07-2011 17:20:48

Så kom opdateringen 10c... Har Call me mobilen skal være på trådløs for at opdatere "over air".

0 0
spawn 30-06-2011 18:02:34

Ja - så er der gået 13 dage siden LG og Morten Aagaard kækt udtaler ”Vi kan frigive opdateringen inden for meget, meget kort tid”

Men intet er der sket siden - og endnu et telefon kald til LG support idag giver blot det sædvanlige svar at "det ved vi ikke noget om"

I mellemtiden har eks. Samsung formået at sende 2 opdateringer ud der retter fejl i deres SGSII (der jo endda allerede kører gingerbread) - men LG de skal bruge måneder og gentagne løftebrud og der er stadig intet kommet - og Gingerbread er jo som bekendt igen udskudt til vinter en gang (eller aldrig)

Hvor ville jeg være flov hvis jeg var ansat i udviklingsafdeling/supportafdeling i mobilsektionen hos LG - de slår simpelthen alle rekorder for den mest amatøragtige produkt udvikling og support nogen sinde. Det er så ufatteligt ringe at jeg ikke har ord der kan beskrive det.

Man slår kæmpe marketingskampagner op og lancerer et produkt der stadig er i betastadie - og skal så bagefter bruge noget der kommer til at ligne et helt år før man bare når til det punkt man oprindeligt lovede skulle være der ved lanceringen - et helt år er en hel generation i denne verden, produktet når at blive forældet før det når at gå fra betastadie til færdigt produkt (hvis det da nogensinde når så langt), medens konkurrenterne lystigt releaser velfungerende produkter i mellemtiden.

Det er skammeligt LG

0 0
Jonas_a 28-06-2011 15:19:48

så er vi i UGE 27! og fortsat ingen opdatering til min handicappede 2x! tak for lortet LG!

0 0
Morten Jensen 28-06-2011 16:08:20

Vi er i uge 26

0 0
Svave 24-06-2011 12:13:19

Aldrig har jeg oplevet "crap" som LGs Optimus 2X, og den er nu long gone og jeg er heldigvis den stolte ejer af en samsung galaxy s2, som fungere upåklageligt, især samlignet med mine oplevelser ved LG Optimus 2X'eren.

Hold jer fra LG, så de fremover fatter at de skal servicerer deres kunder istedet for at spytte billigt lort ud på gaden. Vi købte jo lortet grundet de gode spec's men når software og service omkring denne stinker er spec's jo intet værd. Forstår sgu godt hvorfor iPhone ejere er glade for deres fon, de har jo ingen vrøvl med den i samme dur som vi har oplevet med Android 2.2 på LG Optimus 2X. Jeg oplever fortsat at salgskanalerne, altså butikkerne siger at den kommer med Gingerread 2.3 og så må jeg gang på gang korigerer dem. Min personlige anbefaling som er skygget rigtig dårlig erfaring med LG, KØB ALDRIG LG!

0 0
Kevin 25-06-2011 16:48:47

Helt enig

køber aldrig nogensinde LG mere

0 0
BK 24-06-2011 10:31:43

...er det afhængig af teleselskab om man får en opdatering eller hvad?
Nogle har i hvertfald fået og andre ikke.
Min er ikke rooted eller lign.

0 0
24-06-2011 12:19:29

Min er heller ikke rooted.Jeg har 3 som teleselskab,ved ikke om de bare er de første til at udrulle opdateringen.

0 0
spawn 23-06-2011 16:06:20

Kunne checke OTA lige nu over wifi, ingen opdatering endnu - og heller ingen opdatering via LG support tool.

0 0
Haakon 24-06-2011 16:43:10

Fikk min oppdatering i går - nå versjon 10c. Men til alle dere som venter spent: mine problemer med frys og reboot ble IKKE løst i denne oppdateringen. Tok akkurat 24 timer etter oppdateringen før den første frys kom....LG skuffer stort

0 0
cJoey 23-06-2011 14:13:40

MKV virker helt fint ved 720p, den vil dog ikke tage 1080p i standard afspillere.

0 0
spawn 23-06-2011 14:33:43

Det vil den hvis h264 videoen inde i mkv containeren bliver kodet efter de korrekte supporterede kodnings profile Baseline 4.0

0 0
spawn 23-06-2011 12:02:28

Min kan ikke checke OTA før om 24 timer, og der er stadig ingen update tilgængelig via LG's support update tool - grrr

Er der en der kan checke om de har fixet dexopt implementeringen - altså om den stadig lagger når der installeres applikationer fra marked ??

Hvis den er baseret på samme update som kom i Korea, så skulle der være forbedringer til video afspilning, med bl.a. support for mkv containeren

0 0
23-06-2011 08:39:00

Jeg har lige hentet den længe ventede opdatering via WiFi (v10c).
Så er det spændende om den retter op på de problemer der har været med telefonen.Umiddelbart virker min Optimus 2X en lille smule kvikkere efter opdateringen.

0 0
Søren D 23-06-2011 10:00:18

Så kører min wifi igen. Skønt at kunne slukke og tænde uden at skulle genstarte.
Spændt på om det har løst nedlukningsproblemet.
Umiddelbart kan jeg ikke mærke forskel - Er der den officiel udmelding fra LG der fortæller hvad opdateringen indeholder?

0 0
cJoey 21-06-2011 09:28:38

Hvorfor har folk så travlt med at kalde LG for en flok løgnere. De har tidligere givet estimater der ikke har holdt. De kan vel ikke gøre for at det tager længere tid end beregnet at få opdateringerne klar.

Hvis din kone siger at der er mad om 10 minutter, kalder du vel ikke hende for en løgner hvis der går 20?

Slap nu for f* da af

0 0
John 23-06-2011 11:16:22

Du kan da ikke sammenligne en gang mad der bliver forsinket 10 minutter med et stort, hvad jeg engang antog, professionelt firma, der gentagende gange kommer med udmeldinger om opdateringer, der så alligevel ikke holder.

Det er total uprofessionelt. Havde de været 14 dage forsinket, så fair nok, men her taler vi om måneder.

Slut med LG for mit vedkommende.

0 0
Kevin 21-06-2011 14:50:29

Hvis din kone siger at der er mad om 10 minutter, kalder du vel ikke hende for en løgner hvis der går 20?

næ men jeg havde skudt hende så :)


Slap nu for f* da af

Kan du passende selv gøre

0 0
cJoey 23-06-2011 09:10:37

Wow, sikke et godt svar på mit indlæg.

0 0
Rene 21-06-2011 11:06:42

Gingerbread:
Jeg købte min mobil hvor der stod at der var Gingerbread på i annoncen - Det var der ikke.
Der stod så på LGs hjemmeside at den kom inden for 3-4 uger - Det gjorde den ikke.
De ændre det til at den skulle komme i Juni/Juli - Det gjorde/gør den ikke.
Nu står der at den kommer til efteråret - Det gør......

Update:
De lovede en update hurtig - Den kom ikke....
Efter det de lovede en update inden for 1-2 uger - Den kom ikke...
Efter det den kommer inden for 1-2 uger - Den kom ikke....
Nu De lovede for 4 dage siden at den kom om et øjeblik - Hvad er et øjeblik i LGs univers....

Hvis du erstater ordet Update med mad ville jeg være en død mand nu hvis LG var min kone.
De lovede

0 0
Kevin 20-06-2011 22:38:36

har bare fyldt os med løgn nu i flere måneder, man skulle tro han solgte brugte biler.

Aldrig mere LG , eneste måde de kan lære det på er at ingen kunder gider købe deres lorte mobiler.

0 0
Anders Bruun 20-06-2011 11:44:25

Det er sidste gang jeg har købt en LG tlf, jeg døjer meget med at den går i sort skærm. nej jeg hopper sgu tilbage til HTC så snart mit abb er udløbet

0 0
Rallerbabz 20-06-2011 00:51:08

Damn hvor er jeg glad for at have skiftet o2x ud med SGSII...Har ondt af jer drenge....svin dem til!! LG = LorteGed.

0 0
19-06-2011 12:48:19

LG havde som sagt lovet os en opdatering i uge 23 eller 24.
Eftersom det idag er den sidste dag i uge 24 skal LG frigive den opdatering idag.

0 0
Rene 19-06-2011 17:06:49

Den skulle komme dags dato + 2 uger.

0 0
John 19-06-2011 02:19:17

Nej, jeg har godt nok også købt mit sidste LG-produkt. Enten er de en flok amatører der ikke har styr på en skid, eller også de er bedøvende ligeglade med deres kunder, eller i værste fald en kombination af begge dele.
Skam jer LG :(

0 0
polle 18-06-2011 10:58:47

ej com on hvem køber lg tlf nok kun nubs ...lg de kan kun lave hvid vare fat det!!!!!

0 0
lsj 18-06-2011 02:00:02

havde en ox2 men har samsung gs2 nu og har ikke fortrudt ET ENESTE SEKUND!!! no more lg

0 0
Mr. Maiden 17-06-2011 22:09:10

Her for et par uger siden fik jeg da en opdatering fra LG, men hva faen var det så for noget. Syntes ikke jeg mærker nogen forskel på telefonen nu, men et eller andet har det da været.

0 0
daniel 17-06-2011 19:06:29

Hold da kæft en gammel nyhed, nu må i sgu da lige følge med her på Mobilsiden!
http://gearnyt.dk/lg-udskyder-endnu-en-gang-android-2-3-opdatering-til-optimus-2x/

0 0
17-06-2011 21:00:48

Det er to forskellige opdateringer, der er tale om ;)

0 0
Casper Engell 17-06-2011 18:01:49

Læs en guide til at root jeres telefoner (det er helt fantastisk hvor simpelt det er, download ét program og tryk root) og google "cyanogenmod" eller "modaco optimus 2x", De kæmper begge 2 en hård kamp for at lave software der virker, og jeg er virkelig imponeret. Cyanogenmod er android 2.3 og er deres egen custom version, denne er dog stadig i beta. MoDaCo er en optimeret version af LGs egen software og køre helt perfekt

0 0
Jesper 17-06-2011 16:41:15

Jeg kan kun være enig i at det er for dårligt at der bliver lovet opdateringer, som skal rette evt fejl osv. Men LG er sq ikke de eneste. Jeg venter stadig på Gingerbread til min Galaxy tab og samsung er sq ikke et hak bedre. Men derimod har jeg en LG Optimus 7 og den kører bare som smurt, så helt galt for LG synes jeg ikke det går :-)

0 0
Rene 17-06-2011 17:23:04

Optimus 7=2?
Har heller ikke problemer med min, men de lyver jo.. Hvad så når der bliver problemer med din telefon er du så også ligeglad?

0 0
Ravnen1 17-06-2011 17:22:08

Jeg håber at din Galaxy Tab fungerer i mellemtiden, det ville jeg ikke sige at min O2X gør! Op i måsen med Gingerbread, jeg vil bare have en telefon der virker!

Den eneste måde jeg kan anbefale LG på, er hvis man køber telefonen "som beset", man kan bestemt ikke regne med fejlrettelser - og da slet ikke reelle opdateringer.

Af særlige gyldne øjeblikke kan nævnes min stolte fremvisning af min nye fede mobil til min Apple fan ven - hvor den så stod klar med pinkoden efter en spontan genstart.
I sidste uge måtte jeg lave et battery pull i toget, fordi telefonen var frosset midt i et opkald. Dejligt.

Man begynder også at hade App opdateringer, når ens telefon er fuldkommen ubrugelig i den tid de downloader og installeres, hvor man, fx på den et år ældre HTC Desire sagtens kan anvende den imens.

Til at starte med kunne LG da i det mindste lave en "mini patch" der fjernede dummefejl som at kameraet ikke bruger automatisk lysstyrke osv, men nej, alt skal samles i en kæmpe fejlrettelse..

0 0
Ravnen1 17-06-2011 16:39:57

Tak May! Selvom det på ingen måde er overraskende at de ENDNU engang udsætter opdateringen, er det virkeligt lækkert at I holder dem i ørerne og belyser problemet! Bliv endelig ved med det!

0 0
hatem 17-06-2011 16:32:56

nå jeg får en ny telefon så bliver det en samung galaxy s2 nå jeg har fået den jeg skyder optimus 2x hold jer væk fra lg

0 0
17-06-2011 16:27:24

Dette er min anden LG Optimus 2X.
Den første genstartede 8-10 gange og fik den byttet ved 3 hvor den er købt.Optimus 2X nr.2 har genstartet 3 gange og jeg er nu ved at være godt træt af lortet.Overvejer nu at hoppe med på CM7,selvom garantien ryger på mobilen...som den er nu er den jo 1/4 defekt.
Det er altså en ommer det der LG.

0 0
Michael 17-06-2011 15:06:17

ALDRIG MERE LG...

Slut med LG, ligger sku cyanogenmod på nu. Den kører bedre end LG's selvom den stadigvæk endnu ikke er nået til beta stadiet... med de arbejder på det og det går hurtigt.. :)

0 0
17-06-2011 15:33:50

CM7 kører kanon på den nu. Har haft den på i en uge og det er bare lækkert...

Og jeg tror egentligt bare vi O2X ejere skal se i øjnene at skibet er sejlet. Vi får sq aldrig den update eller 2.3.... LG er åbenbart totalt uden kundskaber hvad angår android.

0 0
Søren D 17-06-2011 15:04:56

Havde ikke haft nogen af ovennævnte problemer med min Optimus 2x og den har kørt som en drøm siden jeg fik den på udgivelsesdagen. Pludselig for 14. dage siden begyndte den at slukke umotiveret når den sad i lader, Wifi kan ikke finde netværk og den taber forbindelsen til mobilnettet. Efter en uge hvor den gjorde det dagligt, er det nu kun wifi der hænger et par gange om ugen og kræver genstart for at virke - så jeg er rygende lige glad med om skidtet ikke virker hos Vodaphone i UK - frigiv den update NU!

0 0
Rene 17-06-2011 14:59:19

Hold jer væk fra LG.. Det er løgn på løgn de kommer med!!!!

0 0
Thomas Sørensen 17-06-2011 14:25:14

jamen så veeeeeenter vi lidt længere :(

- bare den kommer!! oplever ikke de store problemer med min X2, men nu har den gentartet 2 gange om natten den sidste måned = ingen alarm = forsent på arbejde... så kom med den opdatering!

- ellers tror jeg snart jeg skifter tilbage til min gamle klap Sony Erricsson..

0 0
Ulrik 17-06-2011 14:18:35

kan vi gøre andet? Men jeg vil da hellere vente endnu to uger, og så få en opdatering uden fejl. Hvis LG ellers kan finde ud af det?

0 0
Jonas_a 17-06-2011 14:12:47

Jeg synes det er uforskammet over for forbrugerne!
Min optimus 2x er den første og sidste tlf jeg vælger fra LG!
Gingerbread var lovet i sommeren, men nu er den også udskudt til efteråret! (kilde: LG's supportside for telefonen)

0 0
Lars H. 17-06-2011 14:04:19

Meget, meget kort tid !!!

Skal vi sige om 2 minutter eller?

0 0
thomcat 26-06-2011 20:46:32

Nu begynder folk all over at fortælle at de har modtaget updaten OTA.

Selvfølgelig kan vi ikke alle få den samtidig så en del af os må vente til starten af næste uge - hvor den også skulle komme i LG update suite.

Btw 4 nyheder om at den er forsinket - ingen om den er her?

0 0
lsj 27-06-2011 02:23:56

TO F..... LATE LG!!!!! Har købt en SAMSUNG GALAXY S 2for mere end en månende siden... og har ikke fortrudt, og før i springer i hovedet af mig s JA har jeg ejet en LG Optimus 2 X, NO MORE LG!!! De pisser så meget på folk.... F Y LG!!!!

0 0
thomcat 27-06-2011 08:20:03

Skærmen er downgraded i Europa.

Den har heller ikke gingerbread.

Mobildebat oversvømmes af folk der har problemer med den telefon.

Pink spot kamera, Skærm problemer, Genstarter spontant hver anden dag, mister forbindelse når den oplader, genstarter i stedet for at slukke, bliver overdreven varm ved opladning og surf samtidigt.

Det er tydeligt at forskellige folk har forskellige problemer alt efter model og nok rent held.

Så ligeså glad som du skal være over ingen problemer at have med SGII - ligeså glad er jeg over ingen problemer med min x2.

Jeg har aldrig haft et eneste problem med min Optimus x2.

0 0
thomcat 27-06-2011 08:24:13

Ja self er der også den lille historie om at skærmen får et gulligt skær i den ene side efter en smule burg. (en historie som Samsung nu bekræfter)

Vi kan hurtigt være enige om at LG ikke har gjort alt optimalt. Men altså historien var nøjagtig den samme da HTC i sin tid kom med en "banebrydende" topmodel (Hero).

Tror de alle er overrasket over hvor meget arbejde drivers og updates tager - i al fald før de rigtig har fået en rutine.

0 0