Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Oplever du fejl efter opdatering på Galaxy S II?

Oplever du fejl efter opdatering på Galaxy S II?

Har du opdateret din Samsung Galaxy S II – i så fald er vi interesseret i at vide, om den forløb gnidningsfrit eller du har oplevet problemer med den?

Vi har fra flere brugere fået besked om, at de efter fejlen har fået nogen fejl blandt andet sender telefonen nu to beskeder ud hver gang, at der sendes en enkelt besked, samt telefonen virker mere sløv efter opdateringen.

Der har også været rapporteringer om, at screenshots nu kan tages på flere måder, fejl med synkronisering af kontakter (billeder m.m.) fra Facebook, samt de faste genveje i bunden ikke længere kan byttes ud til de genveje man selv ønsker.

Har du oplevet lignende problemer eller andre, må du meget gerne skrive i kommentarfeltet herunder eller deltag i debatten på Mobildebat.dk.

Det skal lige siges, at der også er brugere, som har oplevet telefonen kører mere smooth og uden problemer.

Opfølgning: Brugerne utilfredse med Samsung opdatering

Kommentar

x

Opret bruger
Sara89 18-03-2013 11:00:44

Hej
efter jeg opdaterede min samsung galaxy s2, virker autokorrektionen i sms ikke længere. Altså - den foreslår godt nok ordene, men man skal selv vælge dem. Før opdaeringen rettede T9 eks automatisk 'deb' til 'den' o.s.v. Det gør den ikke længere. Nogle der oplever samme problem, eller (vigtigere) ved hvordan jeg kan løse det? Det går mig virkelig på og jeg gider nærmest ikke sms'e længere.

0 0
BE 21-03-2012 14:04:40

Udover apps. der fejler er der tilsyneladende også problemer med batteriet, da nogle apps. åbenbart hænger og bruger strømmen.

Nu er det ikke til at sige om det er Android eller Samsung eget overlay der er problemet, men hvis det er Android må man undre sig over deres udmelding om kun at servicere mobiltelefonerne i halvandet år fra udgivelsen!

Er det Samsung derimod, så mangler der en hel del der skal rettes op på i og omkring datasammenhængene, samt om afslutning af programmerså de ikke hænger.
Problemet er velkendt fra SGS og SGS II

0 0
21-03-2012 12:57:30

Den kører meget bedre end før dog er opladning lidt underligt

0 0
moechsle 19-03-2012 13:15:26

Jeg har opgraderet min SGS2 til Icecream Sandwich efter den almindelige trådløse udrulning: der er kommet en opdatering - vil du opgradere?

Efter opgraderingen har jeg én meget skidt fejl: min synkronisering med Google kalenderen virker OVERHOVEDET ikke. Faktisk får den telefonen til at fryse fuldstændig (ikke engang power-knappen reagerer den på) i ca 20-30 sekunder, hvorefter der kommer en dialogboks op som siger "Google Kalender Sync er stoppet." med en "OK"-knap. Det er overhovedet ikke OK!
Det sker for hver af de Google-kalendere, jeg abonnerer på. Nu har jeg så skåret det ned til én kalender for at minimere smerten lidt, ligesom jeg har fjernet synkronisering af kontakter. Det er kun kalendersynkroniseringen, der fejler.

Men siden opgraderingen i weekenden er min Google kalender ikke synkroniseret over på telefonen.
Jeg vil gerne høre, hvis andre har oplevet og måske løst dette.

0 0
moechsle 21-03-2012 15:51:59

Jeg har ikke villet gøre nogle af de mange forslag, jeg har googlet mig frem til, før jeg fik svar fra Samsung support. Det har jeg fået nu:

"Please try reinstalling your calendars. If this does not help you should reset the phone, it usually helps if you are experiencing problems after an update."

Jeg har nu fjernet min Google-konto og min Exchange-konto på telefonen og derefter genstartet telefonen.
Efter dette genoprettede jeg min Google-konto, synkroniserede (uden problemer) og har nu enkeltvis slået mine forskellige kalendere til.
Tilsvarende har jeg genoprettet min Exchange-konto og synkroniserer nu kalender og e-mail. Der går lige lidt tid inden kalenderen dukker op - der synkroniseres i baggrunden.
Begge synkroniseringer virker nu!

Heldigvis har jeg ikke oplevet andre problemer, og nu hvor disse er væk kan jeg begynde at nyde opgraderingen.
De fordele, jeg har konstateret, er generelt hurtigere interface og specielt en MEGET hurtigere browser med zoom-og-flyt.

0 0
blackknightdk 19-03-2012 19:44:41

har nøjagtig samme problem, samtidig går min telefon ned ca 3 gange om dagen rigtig øv

0 0
Lex 19-03-2012 13:06:39

Hos mig kørte mobilen rigtig godt de første 2 dage. men derefter kom der problemer med at twlauncher chrashede. og det blev den bare ved med... så googlede jeg mig til at det var den der accuweather som havde lavet om i nogle instillinger som fik mobilen til at fejle. men en gendane fabriks indstillinger så kørte den igen.

0 0
Bo 19-03-2012 12:05:52

Der er meget forskellige oplevelser af hvordan telefonerne virker efter opdatering til v. 4.0 her på sinde, og det i sig selv synes jeg er et seriøst udtryk for temmelig ustabil programmering. Jeg har selv oplevet (og skrevet) om reelle fejl jeg har oplevet, så i første omgang har jeg nu også haft nulstillet min telefon og geninstalleret alle programmer og opsætning mv. Tilsyneladende fungerer alt ok nu på min telefon, så en nulstilling kan måske være det der SKAL til efter opgradering. Det er så bare meget meget utilfredsstillende at det er nødvendigt at man skal bruge så mange timer på at arbejde med geninstallering og genopsætning af et redskab som burde virke godt og være nemt at bruge. Indtil videre har jeg så heller ikke oplevet nogen synlige fordele ved det nye firmware, tilsyneladende kun stadig et forhøjet batteriforbrug og memory forbrug. Noget andet er så også at opdateringen til v. 4.0 giver en forringelse i nogle af funktionerne, f.eks kan man ikke længere vælge at taste telefonnumre direkte hvis man er i kontaktbogen som man tidligere kunne ved at scrolle til tastatur øverst, nu skal man helt lukke eller forlade kontaktbogen og vælge telefon funktionen i stedet. Brugermæssigt er det efter min mening gået den helt forkerte vej, tidligere menuer ligner for en stor del også noget primitivt skrammel ift. at der er tale om en OPGRADERING til en nyere version, simple kommandolinier og ingen ikoner. Jeg er stadig meget i tvivl om jeg ikke vil få en bedre telefon uf af at restore til Gingerbread, umiddelbart virkede den version bedre OG menuerne var også væsentligt bedre og med et større batteri holdt den til flere dages intensiv brug.

0 0
henrik 18-03-2012 22:17:51

Efter opdateringen til ics er batteritiden halveret, forskellige app's er gået fra at virke fint til dårligt, nogle af de nye "funktionaliteter" virker ikke og swype ordborgen er blevet tømt.
Generelt, de fleste applikationer virker som før og nogle virker dårligere. Har desværre endnu ikke fundet noget der virker bedre.

Spørgsmål: Er det muligt at genindstallere 2.3.5 indtil Samsung/Google får rettet diverse fejl.

0 0
Lars Nielsen 19-03-2012 07:00:00

Er godtnok besvaret lige ovenover dit spørgsmål, men du kan lige få linket igen ;-)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

I skal forresten ikke roote, så bare spring det trin over. Bare gå efter guiden til hvordan man installere en original firmware.

Bruger altid Odin, da det altid virker og man ved hvad man får. Er også anvendeligt for dem med en branded 3 telefon fx, hvor opdateringer lader vente på sig ;-)

0 0
Lars Nielsen 19-03-2012 15:40:49

og det sletter ikke ens indstillinger ;-)

0 0
Bo 18-03-2012 17:09:23

Er det muligt at 'tilbagedatere' sin telefon via Kies til den foregående version af firmware, dvs. til Gingerbread versionen ?

0 0
Lars Nielsen 18-03-2012 18:03:39

Ikke med Kies, men med Odin er det muligt... Du bør dog læse lidt op på det først, men det er fhv. simpelt.

http://www.addictivetips.com/mobile/how-to-use-odin-to-upgrade-samsung-galaxy-s-gt-i9000-to-android-2-2-froyo-download/

Nu skal du ikke installere den version der er i ovenstående, men den beskriver meget godt hvordan du gør

0 0
Lars Nielsen 18-03-2012 18:05:09

Den nyeste Odin samt officielle originale ROMs er forresten i denne tråd.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1544487

0 0
Lars Nielsen 18-03-2012 18:06:45

EDIT: Sorry... øverste er kun ICS ROMs... her er gingerbread

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

0 0
Per 18-03-2012 09:54:00

Efter jeg har opdateret til Android 4.0 virker det blå google icon ikke og jeg kan ikke gå på internettet, skærmen bliver helt hvid for der efter at gå i sort og derefter vender telefonen tilbage til iconoversigten... andre apps så som tv2-nyhederne der også har adgang til nettet virker er der andre som har haft samme problem??

0 0
Jonas 21-03-2012 16:50:15

Min tlf. fik samme problem efter opdateringen. jeg løste det ved at gå ind i indstillinger > programmer, gå til fanen "alle" find browseren (internet) og tryk "ryd data" jeg mistede mine genveje, men nu virker browseren i det mindste

0 0
Stig Nygaard 17-03-2012 21:12:33

Det er noget galt med farverne når jeg vælger "Movie" screen mode i display indstillinger (Jeg kører engelsk UI). Specielt de blå farver er nærmest blevet lilla. De to andre modes, "Standard" og "Dynamic", ligner mere som de så ud før, selvom jeg bilder mig ind de heller ikke er helt så veljusterede nu. Er der andre der ser dette problem med display i "Movie" screen mode, eller er det bare min telefon der er blevet "skæv" i farverne?

Som før finder jeg generelt farvemætningen *alt* for kraftig i "Standard" og "Dynamic" modes, men så længe farverne er så dårlige i "Movie" screen mode må jeg leve med de overdrevne farver i "Standard" mode :-/ ...

0 0
beverly 16-03-2012 23:28:12

Havde lidt problemer med opdateringen, da den ikke vil forbinde mobilen med Kies. Hev batteriet ud og satte det tilbage. Alt forløb derefter perfekt. Mobilen virker umiddelbart hurtigere og mere "smooth"...

0 0
Zabina Matzen 16-03-2012 15:57:32

Hvorfor smidder den alle apps ud på forsiden?

0 0
Binegirl 16-03-2012 17:35:16

Inde i play butikken (marked) skal du gå ind i indstillinger og fjerne fluebenet i " tilføj widgets automatisk" så gør den det ikke. Det er sat til fra start når du har det nye play.

0 0
Zabina Matzen 16-03-2012 19:10:41

Mange tak Binegirl! :D

0 0
bjarne østervemb 16-03-2012 12:40:45

efter opdatering opførte tlf. sig underligt. den var mange timer om og lade op og tlf blev varm når den blev opladt mrn også ved brug. jeg skrev til samsung support og fik standart svar at de beklagede men at jeg kunne prøve og afstallere til grund indstilling og så opgradere igen.
juhu det hjalp nu tager det ikke lang og oplade
og opladning holder længe. men skærmen flasser når jeg har søgt på noget og så vil have at der bliver åbnet længere nede i teksten. det er ikke godt. men jeg vil opfordre alle til og tage kontakt til samsung eller hvar det nu er for en tlf. for og gøre opmærksom på de problemer der er med opdatering. det kan være de så vil gøre noget ved det. :-)

0 0
Thomas P. 16-03-2012 11:52:24

Min har ofte 400 til 500 ram aktive, mod 200 til 300 før opdateringen.
Har også opført sig underligt ved brug tilsluttet oplader.

0 0
animaltown 16-03-2012 10:20:06

Swype og der er dårligere batteritid.

0 0
MGApcPro 16-03-2012 14:36:40

Min har swype, check indstillinger->sprog og input: og sørg for at swype er krydset af.

0 0
Ken 15-03-2012 23:11:01

Har opdateret til ICS uden problemer. Telefonen huskede endda alle mine programmer, opsætning af programmer, opsætning af telefon, alle login, alt virker perfekt. Bedre batteri levetid, hurtigere telefon. Alle programmer virker.
Kommer fra 2.3.6 (pda LA2 italiensk udgave).
Opdateret med Odin til NEE udgave.

0 0
Gavisgar 17-03-2012 23:58:02

Kan du hjælpe mig med hvordan du gjorde det? og hvilken hjemmeside du brugte til at downloade udgaven? Jeg har odin, men ved ikke hvor jeg kan downloade en udgave uden problemer og flash mobilen? :)

0 0
Zabina Matzen 15-03-2012 22:10:18

Har problemer med at min XT9 ordbog ofte er slået fra når jeg skal skrive en sms. rimelig træls fraktisk.
Andre som har oplevet det?

0 0
Zabina Matzen 19-03-2012 21:31:45

Ingen som har haft det problem?

0 0
henrikph 15-03-2012 16:10:27

Efter opdateringen kan jeg ikke få mit bluetooth headset til at virke. Det connecter kortvarigt, men taber forbindelsen igen.
Der er ingen problemer i bilen med mit Parrot bluetooth "bilsæt".

0 0
Bo 15-03-2012 17:45:57

Jeg bruger bl.a et Jawbone Era headset, og det virker ok. Men jeg har også en Jambox højtaler med mikrofon fra Jawbone, og den virker IKKE til musik nu. Det er simpelthen noget værre P..

0 0
Jonas 15-03-2012 15:13:40

Efter opdatering, som ellers gik gnidningsfrit, virker stock browseren ikke, jeg får kun hvid skærm i ca 30 sek. inden browseren crasher. Udover dette, oplever jeg bedre batteritid og telefonen føles hurtigere

0 0
Bo 15-03-2012 13:05:24

Ud fra de ovenstående indlæg og egne erfaringer,og pba. det faktum at opdateringen er trukket tilbage og frigivet igen indenfor få dage, tyder det på at den er hastet igennem og frigivet før den er helt korrekt og helt stabil. I lighed med ovenstående indlæg oplever jeg hhv. øget batteriforbrug, længere tid til opladning,øget brug af memory, længere reaktionstid ved åbning af programmer, gamle aftaler i min kalender ??, manglende telefonnumre i kontakter ??, og især generende at ved brug af afspilning af musik i stereo-høretelefoner via bluetooth så dæmpes musikken ved opkald MEN hvis opkaldet varer en vis tid så starter musikken IKKE igen efter afslutning af opkaldet, man kan lave nye opkald og man kan via telefon eller bluetooth starte afspilningen igen men der er INGEN lyd i høre-telefonerne. Min telefon er 'ren', dvs. jeg har ikke rootet eller lavet andre 'ukurante' tilpasninger, jeg anvender et større batteri (standard fra Samsung), og før opgraderingen kørte telefonen helt upåklageligt. Jeg har ikke oplevet nogen synlig forbedring i performance, og jeg synes at nogle af menuerne er ændret til det værre, f.eks kan man nu ikke længere vælge nummer-tastatur direkte ved scoll til siden hvis man står inde i Kontakter. Min samlede oplevelse so far ligger derfor til minus-karakter.

0 0
bjarne østervemb 15-03-2012 12:09:06

det tager en evighed og oplade batteri og batteriet bliver afladt på rekort tid det er som om der mangler noget i programmet for når oplader bliver sat til sker der ikke noget med batteri ikon, før denne opdatering kunne man se at der var gang i opladning. jeg håber at dette bliver rettet for tlf. skal næsten sidde i oplader hele tiden for og holde til og bruges. = klamp.

0 0
Martin 14-03-2012 22:23:04

Før opdateringen havde jeg en ICS beta rom på tlf. Kies ville ikke opdatere den, så jeg lagde en officiel 2.3. 5 NEE rom på igen, og så opdaterede via. Telefonen. Det skete uden problemer og den kure fejlfrit og tilmed hurtigere. Har gjort det samme på to andre gs2 også uden problemer. Indtil videre har det hele fungeret uden problemer, men er dog skuffet over de mangler jeg syntes der er. Drag n drop mapper mangler, og er voldsomt træt af TouchWiz. Appdraweren og andet. Men ud over det køre den superb her!

0 0
Gavisgar 17-03-2012 23:55:08

Heej, vil lige så spørge dig om at hvordan du egentlig fik den officiele 2.3.5 NEE rom ind på SGS2? For så behøvede jeg ikke, sende mobilen til rep. da den efter opdatering ikke gad at starte op, så kunne godt have selv puttet den officiele ind og opdatere igen til 4.0. Men for en sikkerheds skyld hvis det skete igen, har du så muligheden for at fortælle hvor og hvad du gjorde for at få den officiele på igen? :)

0 0
Chris 14-03-2012 21:16:42

Jeg har oplevet flere forskellige underlige fejl, fejl som ikke var der i den beta version som man kunne hente fra sammobile.com som har build date den 14. feb.

Men fejlene er at jeg nu sender 2 sms'er, når jeg bruger GO SMS. Jeg oplever også at den i så simpel en ting som at tilpasse et billede man gerne vil havde som baggrund at den crasher og går i sort skærm.
Yder mere så synes jeg det er underligt at der er en udvikler menu i en færdig build når man kigger i indstillinger. Der står heller ikke Ice Cream Sandwich under Build-nummer, som der gjorde på 2.3.5 hvor der stod Gingerbread.

Det virker som om at det er gået MEGET stærkt hos Samsung. Det sgu en ommer Samsung!

0 0
Thomas 17-03-2012 14:54:40

Samme problem her med sms, bruger Handsent. virkelig irriterende...

0 0
Chris 14-03-2012 21:21:03

Jeg har heller ikke den der 3D glas effekt der skulle være, de var der også i beta versionerne fra sammobile.com

0 0
Gavisgar 14-03-2012 21:08:37

Jeg har så haft en hel anden problem med opdatering. Jeg fik en besked fra mobilen at den nye version er tilgængelig. Så jeg klikkede lige på trådløs net og lod den downloade den, og så trykkede jeg indstaller. Alt gik super godt den nåede lige på 59% og så genstartede den, jeg troede det var nok fordi den lige skulle genstarte, men så blev den ved med at genstarte, og det gjorde den i næsten 2 timer indtil den løb tør for strøm. Da jeg så havde opladet den og prøvede at tænde den genstartede den igen og igen, til sidst stod at mobilen stødte ind på en fejl og at man skal stikke USB i og gendanne det. Det havde jeg så gjort og prøvet i timevis og det lykkes ikke " samme resultat"! Jeg ringede til Samsung Support som jeg fik besked på af selskabet hvor jeg købte mobilen. Personen tog telefonen og kunne ikke ordne den, så han sagde jeg skulle sende den til rep.
- Det er alt alt for ringe' af Android udvikler. For det første trak de tiden ud så opdatering som skulle være her for SGS2 for en måned. For det anden så har de så fået deres langtids periode hvor de trak en måned mere, vil det ikke sige at de så havde brugt god tid på det for at udvikle en næsten fejl frit Firmware, men alligevel bliver der udgivet en " Møg Version". Håber de snart retter op på det og udgiver en bedre version, som der var tale om 5.0 version.

0 0
Bjørn 14-03-2012 20:56:04

Handcent SMS sender dobbelt SMS, men ikke Stock SMS app.

Telefonen er blevet meget varm (vi snakker av varm) en enkelt gang i dag, så jeg måtte slukke og tænde lidt efter. Er ok nu.

Som nævnt ovenfor har min exchangeprofil udsendt gamle mails ud af sig selv umiddelbart efter Update.

Batteri dræner hurtigere. Med mit brug har jeg ca. 25-30% tilbage når jeg går i seng, men i dag er den allerede kommet i laderen nu, fordi den gik død. Og jeg har ikke brugt den særligt i dag, har slet ikke haft tid til at "lege".

Ellers er det en fin Update, gid de bare ikke havde puttet Touchwiz på!

0 0
M.J. 14-03-2012 20:23:26

Lyssensoren driller, forstået på den måde at den skruer hurtigt op og ned med kort frekvens....et problem jeg ikke har set siden første opdatering.

Og så er telefonen crashet to gange, sort skærm og ingen reaktion....AT pille batteriet ud...: (

Og så en mindre detalje: Fååårk de der grønne smileys er kedelige, kunne bedre lide de gamle.

Hvad sker der helt nøjagtigt ved en factory reset ?.....jeg kan regne ud at jeg skal lave set-up igen...men mister jeg også mine apps ?

0 0
M.J. 15-03-2012 14:05:59

Jeg lavede en ekstra back-up via Kies, lavede facory reset og gendannede så.

Dette betød så også at alle apps måtte geninstalleres..(så er i advaret..:))

Kies hang lidt i bremsen da det skulle gendanne på tlf...men det lykkedes i femte forsøg, Kies blev simpelthen ved med at fryse ved 1 %.

Men nu spiller det 180%, telefonen er hamrende hurtig og alt virker som det skal, dog er min ordbog forsvundet....*piv*

0 0
Binegirl 14-03-2012 20:14:32

Er der andre end mig der synes mail widgeten er langsom til at opdatere ? før viste den med det samme den nye mail, nu er den meget længe om det.

0 0
Binegirl 14-03-2012 20:17:06

Eller rettere nogle gange, andre gange dukker den op med det samme og jeg har fabriks gendannet mobilen.

0 0
kiwi@nicooo.dk 14-03-2012 19:34:35

undtagen at jeg ikke kan installere apps længere på internal sd uden at deaktivere sd kortet o.o

0 0
Martin 14-03-2012 18:50:39

Jeg oplever stadigvæk problemer også efter faktory reset. Den er blevet sløvere, bliver varmere, og bruger mere strøm.

0 0
14-03-2012 19:33:42

Er den sløv helt clean ? Er det en update OTA eller gennem kies eller er den opdateret gennem odin ?

0 0
Martin 14-03-2012 22:02:17

Den er helt clean, og opdateret via odin.

0 0
Phunjap 14-03-2012 17:13:50

Opdateringen forløb uden nogen form for problemer via OTA.

Og jeg er VILD med at få chrome på mobilen! Det eneste minus er at jeg stadig er nød til at bruge den "almindelige" da jeg ellers ikke kan kigge streams fra Twitch.tv.

Jeg føler heller ikke at den er blevet langsommere, tvertimod synes jeg den er mere smooth nu. Før kunne jeg godt opleve lidt "hakken" hvis jeg scrollede frem og tilbage imellem "hjemmeskærm" 1 og 2, især med youtube widget på en af skærmene.

Det er lækkert med nye metoder til at unlocke telefonen og dejligt med nyt design til mønster metoden. Jeg kan dog ikke få vejr info til at virke på lockscreen.

Alt i alt er jeg mega tilfreds med opdateringen!

0 0
MGApcPro 14-03-2012 18:56:48

Sjovt for det har jeg også oplevet, at hvis man scroll'ede til en skærm med den gamle youtube widget, så hakkede den lidt :[
..jeg valgte bare at fjerne den.
Men ja, opdateringen er awesome.

0 0
toysoldier 14-03-2012 16:40:04

Det er da utroligt. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man skriver "Fejl efter opdatering på Galaxy S II", på forsiden af sin hjemmeside. Det er den mest vildledende titel jeg har set. Hvorfor har i ikke lavet et emne i forum om "porblemet", før i skriver sådan noget.

Jeg kunne spørge ... :

1. Hvor mange har oplevet problemet ?
2. Er det et generelt problem ?
3. Hvorfor skrev i ikke noget da HTC opdaterede deres telefon ?

På mig virker det som en artikel, der kun har et formål, at svine SGSII. Der er gået en dag siden opdateringen kom ud og i har allerede konkluderet, at ... :

1. Den er sløv efter opdateringen (har jeg ikke oplevet)
2. Den sender flere sms'er ud (har jeg ikke oplevet)
3. Den bruger mere strøm (har jeg ikke oplevet)
4. Fejl i synkronisering (har jeg ikke oplevet)
5. osv
6. osv
7. osv

Jeg vil gerne have at vide hvor mange henvendelser i har fået ?
Hvor manger, der efterfølgende har fået løst deres problem med en factory reset ?
Og hvor mange der har problemer endnu ?
Det må i kunne svare på efter jeres omfattende undersøgelse af problemer efter bare en dag.

0 0
blackknightdk 15-03-2012 12:03:37

rigtig mange har problemer, prøv at tjekke forskellige forums.:-)
Min feks, sluger vildt meget strøm, sender konstant 2 sms'er, sort skærm og værst af alt er blevet langsom den hænger tydeligt.

0 0
M.J. 15-03-2012 15:21:41

Hey Black Knight, prøv at se min løsning længere nede...: )

Gider du forøvrigt at skrive navne på de forum du nævner ?

0 0
Løvkvist 15-03-2012 08:34:29

SPOT ON !

0 0
Hajric 14-03-2012 14:36:14

om, at de efter fejlen har fået nogen fejl blandt andet sender telefonen....

"Efter opdateringen" håber jeg, selvom det første godt kunne lyde 'rigtigt' ;)

0 0
Martin 14-03-2012 14:25:21

Opdaterede med Odin flash programmet. Og hentede den officielle 4.0.3 update (Nordic countries) via sammobile.com

Efter genstart har den installeret CSC : Polen (XEO) og ikke Nordic (NEE) meget mærkeligt.

0 0
Martin 15-03-2012 00:36:33

Fandt ud af hvordan man ændrer ens Multi-CSC der er forbruger software tilpasning, og det er specificeret til geografisk område.

Sådan ændrer CSC på Samsung Galaxy S2?

Bare skriv * # 272 * Device IMEI # på telefonen opkaldstastaturet.
Vælg den CSC, du ønsker.
Klik på Installer.
Telefon vil blive genstartet af sig selv.
Det er alt.

0 0
Martin 15-03-2012 00:37:01

NEE = Nordic

0 0
Zeb 14-03-2012 13:34:56

Mht genveje i bunden så kan de skiftes på præcis samme måde som før:
ind i app drawer -> menu tast -> rediger -> hiv apps fra bunden op i app drawer -> træk anden app ned på pladsen. Jeg har allerede smidt Social Hub ad helvede til og erstattet den med Chrome i min bundlinje :)

0 0
Zeb 14-03-2012 13:36:13

Man kan også stadig (inde i samme redigerings område) trække en app fra app drawer ned oven på en app i bunden og så bytter de plads.

0 0
Nick 14-03-2012 13:40:25

Det kan man nemlig!! Så det er noget sludder, at det ikke kan lade sig gøre.

0 0
Jesper 14-03-2012 13:33:02

Gmail er crashed en gang, samt Allshare er crashed 2 gange. Aldrig sket før.
Batteritiden er væsentlig forringet, nu sluger den 50% 5 timer.
I går var den fuldt opladet kl. 8, kl. 19 pev den allerede efter laderen.

0 0
Martin 25-03-2012 11:22:40

Jeg oplevede samme issue vdr. batteritiden, men har nu fundet årsagen til mit problem. Min synkronisering med Hotmail havde en fejl, som bevirkede at alt så ud som det skulle, men telefonen drænede alt strømen på batteriet. Efter jeg slettede kontoen under mail, og efterfølgende "igen" slettede kontoen under synkronisering (Mærkeligt at jeg skulle slette samme konto flere gange), så stoppede telefonen med at dræne batteriet for strøm. Jeg har endnu ikke prøvet at tilføje Hotmail kontoen igen, så jeg ved ikke, hvorvidt fejlen skyldes Hotmail kontoen, synkroniseringen til Hotmail eller én af de mange andre kontoer jeg også prøves at slette og geninstallere ifbm. fejlsøgningen.

0 0
Frederik Klinge 14-03-2012 12:23:01

Genstart telefonen, bum easy as hell.
Ellers er der fejl når i har hentet opdatering.

0 0
Jakob 14-03-2012 11:16:17

Kan kun bekræfte hvad andre skriver - gendan til fabriksindstillinger så fungerer det bare.

Har allerede nu oplevet betragtelig bedre batteritid og en hurtigere telefon.

0 0
Ulrik Damm 14-03-2012 11:52:26

+1

Eneste 'fejl' jeg har oplevet, var at jeg måtte slette 'Samsung' kontoen og oprette den igen, for at få SamsungDive op at køre igen.

Bruger interfacet - selv med TW - er blevet væsentligt bedre og hurtigere at arbjede med.

0 0
David 14-03-2012 11:40:13

Jeg har hørt at telefonen er blevet hurtigere med at batteritiden er blevet forringet.

0 0
Lawi 14-03-2012 13:03:50

Min oplevelse er at batteritiden er blevet forbedret? Ikke at den overhovedet fejlede noget før.

0 0
UKR 14-03-2012 11:49:21

batterie tiden på min er blevet hel klart bedre

0 0
MGApcPro 14-03-2012 11:12:18

Jeg har kun brugt den i en halv dag nu, men opdateringen gik fejlfrit.
Jeg nulstillede dog telefonen alligevel, da jeg havde en bunke apps, som jeg aldrig brugte :)
Indtil videre har min oplevelse med 4.0 været rigtig god, de fleste 4.0 features er kommet på den, mangler dog nem mappe funktion og screenshoot kan jeg ikke på til at fungere :[
Animationerne er blevet bedre, multitasking menu er nice, man kan fjerne enkelte notifikationer, nice gmail og youtube widget, databegrænsninger mm. x3

0 0
Zeb 14-03-2012 13:48:49

Kan du resize din Gmail-widget? for 3*3 er simpelthen for dumt synes jeg...

0 0
MGApcPro 14-03-2012 17:11:20

Nej, det kan jeg heller ikke, lidt i irriterende -.-"
...og tak for screenshot tippet :)
Hvordan holder batteriet på din, jeg kan ikke kommentere, da jeg lige er i gang med at snyde dropbox lidt for at få 4.5gb ekstra plads, så min telefon kører på 3g konstant xD
http://www.ghacks.net/2012/02/02/increase-your-dropbox-space-by-4-5-gigabyte/

0 0
MGApcPro 16-03-2012 14:38:17

Har lige opdaget at Kontakter og telefon app'en er blevet delt i 2 -.-"

0 0
Frederik Klinge 15-03-2012 13:30:44

Brug apex launcheren, der kan du resize næsten alle widgest, har selv resized gmail widgeten.

0 0
Zeb 14-03-2012 13:31:51

Jeg kunne heller ikke få screenshot til at fungere - men bare hold knapperne inde lidt længere end før opdateringen - så skulle den være der

0 0
MGApcPro 14-03-2012 12:13:21

Oh jah, husk at downloade Chrome Beta fungerer fantastisk.
Ansigtslås fungerer, men kan åbnes med billed.

0 0
Lars Nielsen 15-03-2012 07:28:26

+1

0 0
14-03-2012 11:01:38

At tage backup gennem kies. Lav en gendannelse som Binegirl skriver. Og restore fra kies.

Det skal også siges at det jo ikke er alle apps der er optimeret til ICS endnu, så der vil være en del der crasher.

Og der vil helt sikkert også være en del problemer hvis man har været pilfinger, og leget med odin....(Her mener jeg opdateringer gennem kies eller OTA)...

0 0
Lars Nielsen 15-03-2012 07:27:35

Viber virker vist ikke endnu på ICS, med mindre der er kommet en opdatering fornyligt... lidt ærgeligt, da det er ret genialt, men kan dog erstattes af talkbox til dels, eller skype

0 0
Frederik Klinge 15-03-2012 13:29:21

Jeg bruger apex launcher - en launcher for ics 4 og det virker udemærket.

Havde problemer i starten, men efter backup og system genddanelse virker det hele smooth. Alle programmer, apps.

0 0
Mobilsiden 14-03-2012 11:23:38

Har du eksempler på applikationer, som ICS ikke skulle understøtte/være optimeret til endnu?

0 0
Tbigum 14-03-2012 11:41:21

Launcher pro crasher hvis man bruger kalender-widgeten, så der skal en opdatering til.

0 0
14-03-2012 11:32:53

Vil forresten lige sige, at det med 2 sms'er af gangen kun er for 3. parts sms app's. Hvis man bruger samsungs egen sms funktion, bliver der kun sendt en. Så det er formentligt en opdatering fra GO sms eller handcent der skal til.

0 0
14-03-2012 11:28:52

Har ikke oplevet en specific app. Det er bare "rygtet" på flere fora :D

0 0
MichaelB. 14-03-2012 10:59:57

Lige efter opdateringen var færdig, så udsendte den automatisk en gammel mail fra min Exchange synkronisering. Underligt nok en der var langt ældre end de 14 dage der er mails på telefonen (en gammel mail fra juni sidste år). Det forvirrede lidt en kollega at jeg ville til at lave samme arbejde i serverrummet som jeg allerede havde lavet en gang sidste sommer :)

Det samme oplevede en af mine andre kolleger der også opdaterede hans SGS2.. Her sendte den dog 3 gamle mails, og ikke kun en.. Den ene var et ønske om at købe en konsulent - igen om et problem der allerede var løst.. Hvilket resulterede i en forvirret konsulent :)

Det er de eneste problemer jeg har oplevet. Ellers virker telefonen hurtigere og endnu mere glat end før. Og den har ikke sendt gamle mails siden lige efter opdateringen var færdig.

0 0
Bjørn 14-03-2012 20:45:22

Også min! Min telefon udsendte ialt 25 mails med samme timestamp, fælles for alle mails var, at de var meget gamle. Nogle af dem var forwards af noget jeg selv havde modtaget, dvs. ikke selv oprindeligt sendt. De ældste var 5 år gamle, så det har altså ikke været mails der har ligget på Tlf, men det har været noget der er blevet gravet frem fra Exchange serverens mystiske dybder.

Arbejder i en større virksomhed, og en af mails'ne var en til All users... DOH!!! Gudskelov for recall :-)

0 0
Lars Ellegaard 14-03-2012 10:41:22

Efter opdateringen har jeg været ude for at skærmen går i sort og det hele låser, så jeg må genstarte. Det er sket både under anvendlse af det indbyggede kameraprogram og når jeg har spillet Spiderman HD (Med min søn, forstås ;-) Det skete 5 gange under Spiderman - helt umotiveret fryser spillet, skærmen går i sort - men musikken fra spillet fortsætter! Jeg har ikke oplevet den slags problemer tidligere.

0 0
Binegirl 14-03-2012 10:52:36

Jeg havde også forskellige apps der ikke virkede efter opdateringen, men valgte at lave en fabriksgendannelse, et stort arbejde godt nok ,men alting kører meget bedre nu

0 0
x