Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Opsig abonnement ved defekt mobil

Opsig abonnement ved defekt mobil

Forbrugersag: Kan mobilen ikke repareres inden for rimelig tid, kan dit abonnement opsiges.

Læs mere: <a href=Abonnementsbindinger kan opsiges på defekte telefoner" />

Sender du mobiltelefonen til reperation og ikke får den retur indenfor rimelig tid, kan et abonnement uden problemer opsiges – også selvom du er omfattet af en bindingsperiode. Det viser en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet.

Tidligere har nogle telebutikker, afvist at et abonnement kunne opsiges, hvis telefonen var til reparation i lang tid.

I den konkrete sag, købte forbrugeren en mobil med abonnement der var omfattet af seks måneders binding. Efter en måned kunne telefonen ikke tænde, og da forbrugeren klagede blev fejlen udbedret. Men fire måneder senere var den gal igen, da det samme problem opstod. Telebutikken afviste at give pengene retur for telefonen og at kunden kunne blive løst fra abonnementet.

Forbrugerklagenævnet afgjorde efterfølgende, at forbrugeren har ret til at få pengene retur samt blive løst fra abonnementet, med virkning fra det tidspunkt, hvor forbrugeren havde bedt om det.

Forbrugeren blev derimod ikke fritaget for at betale abonnement for den periode, der lå før ophævelsen – altså der hvor telefonen og abonnementet kunne bruges.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies