Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Orange: Lumia 800 er Nokias mest forudbestilte telefon

Orange: Lumia 800 er Nokias mest forudbestilte telefon

Phonehouse.fr har de sidste to uger haft Lumia 800, som den bedst sælgende smartphone. Situationen er ifølge Orange den samme i Storbritannien.

Vi har tidligere skrevet, at Nokias nye Windows Phone er et kæmpe hit i Frankrig. Nu ser det ud som om, at den tendsens også gør sig gældende for Storbritannien.

Teleselskabet Orange forudsiger, at Nokias Lumia 800 bliver et kæmpe hit, og har tal som understøtter det.

Antallet af forudbestillinger er nemlig det højeste nogensinde på én af Nokias telefoner. Det skriver nokiagadgets.com.

Nokia Lumia slår på forudbestillinger selv Nokia 5800 og N95, som ellers har været solgt i henholdssvis cirka 10 og 17 millioner eksemplarer.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Alfix 22-11-2011 00:05:04

Jeg vil gerne have den af en grund: Nokia Lumia 800 er lavet i Finland. Ikke i Kina. Hvor er det fedt at man kan faa en telefon der ikke er bygget af kinesiske slaver.

Elektronik lavet i norden=fantastisk!

0 0
Thomas 22-11-2011 08:23:59

det er N9 også...

0 0
Thomas 16-11-2011 13:38:55

Jeg har endnu ikke set en anmeldelse hvor Lumia vinder over N9, Apps, der er rigeligt til N9 siden den kom på markedet er antallet steget fra ca. 100 til over 7000 og det stiger stadig. Rygterne siger for øvrigt at Android apps komme til N9 i December, og med det i mente mener jeg at N9 er den bedste Smartphone på markedet. Traditionelt har iOS med rette gået for at være det mest bruger venlige, det har N9 toppet, Android har gået for at være det åbne OS, det har N9 toppet. Og med adgang til android apps er den sidste sten vippet af vejen.

Jeg nævner på intet tidspunkt Meego, da dette i realiteten er irrelevant når vi taler N9 som jo ikke reelt har noget med Meego at gøre. Det er QT og QML som er bærende i denne telefon. og det er også her vi finder Nokias fremtidige produkter. WP er bare et overgangs produkt for Nokia. Elop har gentagende gange sagt, at vi vil se novationerne fra N9 lever videre i kommende telefoner. Jeg tror faktisk jeg vil foretrække en Symbian 4 (Belle) telefon frem for en WP7.

0 0
Kim 16-11-2011 14:11:10

Jeg tror ikke så meget på Alien Dalvik kommer. Af samme grunde som du nævner, nemlig at N9'eren bliver for stærk i forhold til Lumia'en, hvis den får Android Market.
Og Alien Dalvik (eller lignende) kræver at Nokia smider en pose penge efter udviklerne. Medmindre naturligvis, at de smider håndklædet i ringen, og gratis giver det frit.

0 0
Thomas 16-11-2011 15:45:51

Jeg kan godt følge dig, men N9 er så åben at du kan gøre med den hvad du vil, så det kommer efter min overbevisning til at ske, om nokia vil det eller ej, og hvis de har indset det, så kan de lige så godt gøre det selv og ordenligt, og samtidigt sikre at det kommer til at skel igennem Nokia market. Om det vil være at kaste håndklædet i ringen ved jeg ikke, men ja det vil sætte QT platformen under pres. Her skal vi dog ikke glemme at Qt allerede i dag er udbredt på Pc både Windows og Linux.

0 0
Tommy 16-11-2011 15:20:59

Nokia konsulenter i dk har allerede det der gør at man kan få andriod apps på N9'eren spørgsmålet er så hvad det kommer til forbrugeren og om vi skal give fx 200kr for en app eller lignende
- men Nokia siger jo næppe sådanne ting på en forbrugermesse hvis ikke det kommer ud... Så spørgsmålet er vel snarer hvornår, hvordan og bliver det hele andriod marked - eller hvor ledes?
Selvom N9 bliver en salgssuccess så tror jeg nok WP skal blive en success for med officepakken og skydrive er den MEGET interessant for erhvervskunder eller folk der bruger office meget - og det segment har manglet en seriøs smartphone i lang tid for HTC's og Samsungs modeller er for ligner for billigt plastik - derudover skal de kunne tåle nogle tæsk!
Hvordan X-box delen bliver ved jeg ikke da jeg ikke selv har sidstnævnte (og heller ikke en WP, endnu).

0 0
Henrik 16-11-2011 14:22:07

Der er i ihvertfald ingen tvivl om, at Elop gør sit for at sabotere salget af N9'eren ved ikke at release den på markeder hvor Lumia'en også kommer ud her i starten. Tænk hvis nu folk foretrækkede Harmatten fremfor M$'s Windows Phone.

0 0
Tommy 16-11-2011 14:06:58

Hvor har du læst/hørt det med andriod apps?
Jeg hørte det på beep messen hvor nogle konsulenter havde det - men jeg så det ikke i action...
Gad vide om det er Alien dalvik, OpenMobile ACL eller noget helt trejde?
Det er sgu cool nok, for de ganske få apps man kan mangle til N9 kan man så få
- fed julegave fra Nokia hvis det kommer!

0 0
Thomas 16-11-2011 15:30:19

Fra samme sted som dig... så vi må se hvad der sker. Jeg håber det er OpenMobiel ACL da det ikke kræver at programmerne bliver "pakket" om. For udviklerne betyder det at de uden omkostninger kan bringe deres apps frem til flere platforme. og brugerne får flere apps. Måske ser vi QT til Android og iOS Det hele vil smelte sammen om ganske få år, ved hjælp af programmer som Alien dalvik, OpenMobile ACL og ikke mindst HTML5. Apple vandt på at være lukket, den næste vinder kan være den som er hurtigst til at åbne helt op. Hvem vil ikke vælge den telefon som har det bedste fra alle.

0 0
Thomas 16-11-2011 12:44:48

I sidste uge var N9 den mest forudbestilt, Noget kunne tyde på at Nokias marketing afdeling spinder historier :-) Nok noget de har lært af Apple:-) Jeg ville personligt ikke vælge en WP telefon.

0 0
Kim 16-11-2011 14:55:57

Ja, det er for øvrigt ikke underligt at N9'eren ikke har været mest forudbestilte i Frankrig eller UK - for der er den jo ikke kommet officielt på markedet, ligesom den også holdes ude af Tyskland, USA, Indien og andre store markeder, hvor Elop vil have WP til at få succes.

0 0
Henrik 16-11-2011 14:19:50

N9 er en salgssucces og sætter forudbestillings rekord for Nokia i Rusland, Sverige og Finland især. Lumia'en ser ud til at være det i Frankrig og UK.

Det er der vel ikke så meget mærkeligt i? Især ikke når der i begge tilfælde er tale om nogle af de lækreste telefoner på markedet pt.

0 0
Kim 16-11-2011 13:23:38

Nu er det jo ikke Nokia, men Orange der kommer med historien. Og N9 var den mest forudbestilte Nokia telefon i Rusland :)

0 0
Mohamad 16-11-2011 10:36:30

Nu når man har en gammel nokia E71 og gerne vil købe en ny mobil.
Skulle man så hoppe over på Nokia Lumia 800 eller tag en anden Andriod mobil? Giv mig din mening og hvorfor ?

0 0
16-11-2011 21:29:30

Lige nu ville jeg vælge Android, men om halvanden år når min SGSII trænger til at gå på pension, så håber jeg at Nokia har noget klar som vil få mig til at overveje WP. Eller endnu bedre så håber jeg Nokia har noget som vil få mig til at overveje Meego, men det er en anden historie.

0 0
Exert 16-11-2011 13:30:57

Alex er lige lovlig hurtig til at bortdømme Android. WP7 giver måske teknisk set mere ydelse, men WP7 er ikke slået igennem endnu, og man har før set teknisk dårligere løsninger vinder og bedre løsninger. Android bliver således ved med at tage markedsandele fra Apple (http://bit.ly/vkBKUk), og ligner altså ikke ligefrem en taber. Og selv om Zeb ikke "sidder fast" tror jeg, der er mange, der holder sig til det system, de har smidt penge efter. Så meget mere har WP7 jo ikke at byde på.
Hvis WP7s interface tiltaler dig og de apps der findes er nok for dig (der er vel ikke så mange danske endnu), så kan du jo være med til at gøre Windows Phone til fremtidens platform. Der er brug for nogen, der kaster sig ud i det, så efterspørgelsen på applikationer kan stige. Det håber jeg sker.
Hvis du vil have tilgang til flere lokale applikationer ville jeg dog ikke tøve med at kigge på iPhone og Android. Mht. Android ville jeg udelukkende kigge på Galaxy Nexus, da du sikrer dig de seneste opdateringer af Andriod. Alex har nemlig ret i, at der er for mange, der er bagud med deres styresystem.

0 0
Zeb 16-11-2011 10:46:33

Jeg er til dels enig med Alex. Jeg synes du skal gå ned i en telebutik og prøve begge dele. Leg med en HTC Titan og en tilsvarende android topmodel som SGSII og se hvad der føles rigtigt. Der er ingen tvivl om at Android har klart det bedste økosystem pt, men WP7's app store vokser med rekord fart og har nået flere milepæle hurtigere end både Apple's App Store og Android Market gjorde i sin tid. Det vil sige at du indenfor meget kort tid kan forvente at finde fornuftige udgaver af alle de mest benyttede apps til WP7 også.

Jeg har selv SGSII og ville nok egentlig, hvis muligheden havde været der, have valgt den med WP7 da jeg købte den tilbage i maj måned. Nu står jeg så med en android telefon og har også smidt nogen penge efter apps, og er ganske glad for Android. Men jeg sørger med vilje for ikke at komme for dybt ind i økosystemet endnu. Der er noget seriøst interessant på vej fra Microsoft og Nokia og jeg vil ikke komme til at "sidde fast" i Android hvis det viser sig at WP7 på sigt er en bedre løsning for mig.

0 0
hamzah10 16-11-2011 18:49:11

zeb jeg synes du burde glæde dig til den nye opdatering til din SGSII så du kommer alligevel til at leje med noget nyt xD

0 0
Zeb 16-11-2011 19:22:22

Hehe glæder jeg mig skam også til. Det er absolut ikke sådan at jeg er ked af at have Android, og jeg må da nok indrømme at jeg også får svært ved at vente med at få en tablet til der kommer en Windows 8 tab på gaden (og hvis jeg alligevel sidder med en Android tablet kan jeg lige så godt fortsætte med Android vil jeg tro)

ICS bliver super interessant at se. men det gør nye WP7 telefoner også for ikke at snakke om WP8 når det kommer.

0 0
Mohamad 16-11-2011 11:03:21

Tak for jeres feedback..

IOS 5 er blevet alt for gammel dags og kedeligt.
Hvad så med at bestille den fra England? der er da ingen grund til at vente til JAnuar måned?
Mobilsiden.dk i må da have bestilt den fra udlandet? eller venter i også til Januar?

0 0
Tommy 16-11-2011 14:02:52

Mohamad, Jeg er helt enig med Zeb.
Tag ind i en telebutik og leg med en Samsung GS2(andriod) og en windows phone (fx HTC eller Samsung Omnia 7).
Gå derefter hen og mærk på Nokia N9 (som fysisk er identisk med Nokia 800 - bortset fra tre knapper på displayet)
Jeg har selv en Nokia N9 pga iphone var for kedeligt og personligt synes jeg andriod er for rodet.
Jeg siger ikke du skal købe N9, for den er ikke noget for alle, men jeg havde brug for noget nyt og det kunne Apple eller Samsung ikke tylbyde(samsung fordi deres WP mobil er for billig plastik til mig).
God jagt :)

0 0
mobilos 16-11-2011 13:11:43

Eller kør over grænsen og køb den i Flensburg
(f.eks. mediamarkt.de) De har den godtnok kun i sort lige nu...

0 0
Mobilsiden 16-11-2011 11:15:12

Vi har ikke bestilt telefonen fra England. Vi modtager et testeksemplar når dette er klart fra Nokia - men formentlig først når den lanceres i Danmark.

0 0
Alex 16-11-2011 10:41:32

Android er ikke vejen frem, dette styresystem er ved at være ødelagt af alt for mange forskellige versioner.
Fremtiden ligger hos Apple eller Microsoft

Jeg ville helt klart vente til Januar når Lumia 800 bliver lanceret herhjemme.

Eller evt. købe en HTC Radar

0 0
hamzah10 16-11-2011 18:45:22

Alex jeg synes lige du overdriver lidt, men jeg vil meget gerne se om hvordan du ville regere over
android ice cream sandwich og den nye samsung galaxy Nexus.

men husk på i forhold til WP og Apple så er der mindst 10 gange så mange mobiler der køre på android. derfor sender Google så mange opdateringer fordi så folk ikke hele tiden behøver at købe de nye mobiler.

eksempel SE kommer måske til at holde en lang pause begrund af forretnings problemer så derfor sender de faktisk Android 4,0 til næsten alle de nye SE mobiler:)

Apple har deres måder at tjene på mobiler de andre har et andet måde.
apple's ide er at holde omkring 1 års pauser på deres mobiler så når de sender den næste mobil så kommer der millioner mennesker bare for at købe denne mobil:)

0 0
Henrik 16-11-2011 18:09:36

Jeg syntes så at Android er vejen frem.
De har udviklet sig rigtigt meget.

Samtidig du kan enten køre den som den er, eller hvis du er nørd kan du ændre ret meget (næsten alt) hvis du vil.

Også udvikler har letter ved at udvikle til Android.

iOS og WP7 kraver at du sælger igennem deres app store.
Og så har de krav på hvilken sprog du skriver dine programmer i.
Samt de kan nægte dine programmer

Android kan du bruge deres Android marked.
Eller hvis du af den ene eller anden grund ikke vil det, kan folk installere uden om marked, og uden at skulle jailbreake.
De skal bare sætte et hak ved de tillader 3. parts programmer.

0 0
Frederik 23-11-2011 11:11:38

Henrik,

Hvis det er så let at udvikle til Android, samtidig med at det koster 25 dollars og så kan du lægge op hvad du har lyst til, betyder det jo også at der kommer ekstremt mange rigtig dårlige apps, fordi folk 'prøver lykken' for at se om de kan tjene nogle hurtige penge.. det er et problem for alle forbrugerne der skal sortere sig igennem alle de skod-apps.

I øvrigt læste jeg, at udviklerne på Spotify (eller var det WiMP?) sagde at porteringen til Windows Phone var den hurtigeste de har oplevet af alle mobilplatforme. Prøv i øvrigt også at sammenlign apps mellem WP og iOS, samt Android. De er jo langt flottere på Windows Phone. Her tænker jeg især på facebook, spotify, wimp, tv2 news, bbc news og mange andre.

0 0
Tommy 16-11-2011 13:54:35

en af mine kollegaer har Radar (for at prøve WP) og den er ikke anbefalelsesværdig

0 0