Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Passer dit mobil-ur ved overgangen til vintertid?

Passer dit mobil-ur ved overgangen til vintertid?

Hold skarpt øje med uret på din mobil i denne weekend. Både HTC og iPhone har tidligere haft ur-problemer.

Programmering af ur-funktionerne i en smartphone, er åbenbart ikke den letteste opgave, man kan give et udviklerteam.

Ejere af iPhones har tidligere døjet med alarmproblemer og HTC-folket er heller ikke sluppet for bøvl. Lignende problemer ramte HTC’erne i maj måned i år.

Her i weekenden (natten mellem den 29. og 30. oktober 2011) går vi fra sommertid til vintertid. Og selvom de fleste mobiler burde klare denne overgang uden problemer, så bør man selv dobbeltjekke om ur- og alarmfunktionen opfører sig korrekt, efter den automatiske tidsjustering.

HTC har netop udsendt en pressemeddelelse hvori følgende tekst indgår ”uret på en HTC telefon passer altid, uanset årstid og uanset hvilket land man befinder dig i”.

Nu venter vi spændt på vintertiden – både i forhold til iPhone og HTC smartphones.

Læs også:
- Du kan ikke stole på alarmen i din smartphone  

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

lasse 31-10-2011 13:24:00

Samsung galaxy s2
Uret passer fint

0 0
Behnam Pariz 31-10-2011 12:35:14

Ingen problemer på Sony Ericssons smartphones!

0 0
Zeb 31-10-2011 10:16:48

Min skiftede selv over som den skulle. Kan det ikke hænge sammen med om den modtager klokken via netværket eller den selv holder styr på det?

0 0
Rolfiboy 30-10-2011 13:08:29

Nope ingen problemer her, og alarmen ringede da den skulle:)

0 0
Kim Rieneck 30-10-2011 06:00:32

Ingen problemmer her med min HTC Wildfire mobil den klare det fint nok.

0 0
Jan Ålund 29-10-2011 16:00:50

Har aldrig haft et eneste problem i de år jeg har haft mine HTC'er. Heller ingen problemer med min SG tab eller før den min xoom.

0 0
BluezCat 28-10-2011 14:45:04

Har jeg somregel ikke haft problemer med, hvadenten det er skifte til vinter- el. sommertid.

Men spø´r iOS ejerne ad ;o)

0 0
Kim 28-10-2011 15:29:57

Jeg syntes nu det er mest sigende, at det betyder at de kommer for sent på arbejde - mandag...

0 0
toysoldier 28-10-2011 16:50:14

Da vi går fra sommertid til vintertid kommer de ikke for sent på arbejde. Vi stiller uret en time tilbage, dvs vi skal møde en time senere.
Så det værste der kan ske er at, de møder en time for tidligt :-)

0 0
Per 28-10-2011 18:04:20

Men nu er natten mellem den 29 og 30 også Lørdag til Søndag, så risikoen for at man kommer for sent på arbejde Mandag er alligevel lille..

0 0
Kim 29-10-2011 12:25:40

Hey... uanset hvilken vej uret går, har det været et problem for iPhone-ejere at møde på arbejde mandag morgen.
Tjek selv :

http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2011/03/28/113417.htm
http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2010/11/01/102723.htm

Igen, jeg syntes det opsigtsvækkende er, at det først er mandag de (i) opdager det!

0 0
Bjarke Hansen 31-10-2011 16:10:01

Ja nogle iphone brugere må være godt sløve og sove hele Søndagen væk....! Apple er nok ligeglade, fejlen forekommer jo kun 2 gange om året! Ps min galaxy S2 viste tiden fint om morgenen..

Jeg har dog tidligere også bøvlet med uret i Nokia telefoner ved skift, hvis den står til automatiskt. Så har jeg nemlig selv stillet tiden, men så har telefonen først hentet urindstillingerne senere og ændret tiden EFTER jeg allerede havde ændret tiden.

0 0