Politik-blog får egen iPad applikation
Det anerkendte amerikanske magasin Time Magazine har lanceret en iPad-applikation med den politiske kommentator Mark Halperin i anledningen af den amerikanske præsidentkampagne, som i øjeblikket samler momentum, før næste års præsident valg.
Det er ikke noget nyt i, at nyhedsmedier lancerer applikationer baseret på deres eksisterende indehold, og “The Page: Mark Halperin 2011”, som applikationen hedder, er da heller ingen undtagelse. Det skriver Minonline.com
Time.com, som er hjemsted for Time Magazine, er ellers smukt optimeret til Apples iPad, så det kan undre, at det er nødvendigt lancere en selvstændig applikation.
Begrundelsen for at lave en applikation er ifølge Minonline.com nok også mere applikationens sponsor ExxonMobile. Olieselskabet er nemlig eneste annoncør i applikationen og reklamerer med både videoklip og bannere.
Applikationen indeholder udover en blog også multimedia-indhold såsom live-TV fra CNN, der ligesom Time Magazine er en del af Time Warner koncernen.