Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   POW! Call Me skyder priserne længere ned

POW! Call Me skyder priserne længere ned

Call Me kaster sig nu ind i den igangværende priskrig mellem lavprisselskaberne og lancerer et lavprisprodukt, der i kategorien flatrate bliver det aktuelt bedste tilbud. Spørgsmålet er, hvornår konkurrenterne følger efter.

Et klip fra Call Me's annoncemateriale for POW! produktet.
Et klip fra Call Me's annoncemateriale for POW! produktet.

Over de seneste måneder er konkurrencen på flatrate-produkter blevet intensiveret blandt lavpris-selskaberne. Aktører som M1, Oister og Onfone har budt ind med produkter, der til en fast pris hver måned, giver kunderne én samlet pakke på samtaler og beskeder, at forholde sig til.

Mandag (1. november 2010) kaster Call Me sig ind i den kamp.

- "Jeg synes markedet har rykket sig lidt på det seneste, og det reagerer vi på. Traditionelt har vi haft fokus på at sælge abonnementer og hardware. Med vores nyeste tiltag henvender vi os til prisbeviste kunder, som ikke bryder sig om bindinger", siger Call Me's direktør Søren Abildgaard til Mobilsiden.dk

119 kroner om måneden

Produktet POW! fra Call Me giver kunderne seks timers tale, fri SMS, fri MMS, ingen opkaldsafgift, nul kroner i oprettelse og ingen binding, for 119 kroner om måneden.

Det tilsvarende produkt hos f.eks. Onfone har en times mindre taletid til 149 kroner per måned. Hertil kommer en oprettelsesafgift på 50 kroner. M1's tilbud koster også 149 kroner, men her er seks timers tale inkluderet.

Alle de nævnte eksempler er uden dataforbrug.

Data koster ekstra

Call Me tilbyder for 49 kroner ekstra om måneden, en datapakke med to gigabyte trafik (4 mbit/s). Det bringer den samlede månedspris op på 168 kroner.

Her ligger Onfone sig på 179 kroner inklusive 500 megabyte datatrafik. M1 ender på 196 kroner med én givebyte data (1 mbit/s).

Miniput-selskabet Oister har en lidt anderledes prisstruktur, da de tilbyder fri SMS, én gigabyte datatrafik og ingen opkaldsafgift for 69 kroner om måneden. Men her koster minutterne så 45 øre pr. stk. Indregnes der seks timers taleforbrug ender Oisters pris på 231 kroner om måneden, men så er MMS'erne altså ikke med.

Alt i alt betyder det, at Call Me's POW!-abonnement er prisvinder, ud fra de nævnte eksempler.

Tjener stadig penge

Selvom Call Me underbyder markedet med det nye lavprisprodukt, er der ikke tale en underskudsforretning.

- "Naturligvis tjener vi penge selvom det er billigt. Men det kræver at vi får en relativ stor volumen af kunder ind, for at det kan blive en god forretning", siger Søren Abildgaard fra Call Me.

Han gør samtidigt opmærksom på, at POW! er standalone-produkt. Der kan derfor ikke købes en tilskudstelefon sammen med abonnementet.

Husk det med småt

Inden du skifter teleselskab så vær opmærksom på, at der altid står noget med småt, som er værd at lægge mærke til. I telebranchen er intet sort og hvidt.

Call Me har 6,50 kroner i PBS-gebyr, Oister har 1,25 % i betalingskort-gebyr, Onfone opererer med inaktivitetgebyr hvis du ikke bruger mobilen osv. osv.

Men alt i alt er priserne som de nævnte selskaber kriges på, billigere end tilfældet f.eks. er hos lavprisgiganten Telmore. Her vil seks timers tale, datapakke og ubegrænset SMS/MMS koste mere end 300 om måneden.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

henrik Jensen 19-11-2010 22:09:32

POW gør reklame for at det koster 119 kr. pr mdr. men at min. prisen er 125,50 kr.
Kan de ikke bestemme sig for hvad man skal betale om det er 119 kr. eller 125,50 kr.
Enkelt er det ikke at være kunde......

0 0
Call me 23-11-2010 12:03:33

Kære Henrik

Abonnementet koster 119 kr. pr. måned.

Vores admin. gebyr er 6,50 kr. pr. regning (ved betaling via PBS), hvorfor prisen bliver min. 125,50 kr. pr. måned.

Venlig hilsen
Call me

0 0
Benjamin Jensen 03-11-2010 01:14:22

Som med alle deres andre produkter de promovere, så er det stadig ikke muligt at få disse tilbud som erhvervskunde. Det er mig godt nok en gåde, hvorfor vi skal nægtes det.

De har en masse erhvervsabb, som er så tudsegamle og langt fra interessante, at de burde nedlægge deres erhvervsdel.

Jeg har flere gange spurgt, om det ikke var muligt at få et cvr nummer på regningen, men dette nægter de. Så lang tid det er på denne måde, så holder jeg mig til Unotel.

Ja, det er jo ikke kun Unotel, men også Onfone, Telmore, Bibob, for at nævne nogle, der rent faktisk ikke ser noget svært i at smide et cvr nummer på fakturaen.

Tilbyde Ymobile egentlig de samme priser til erhverv? Det fremgår ikke tydeligt på deres hjemmeside.

0 0
Call me 08-11-2010 12:38:58

Kære Benjamin

Vi er skam i fuld gang med at lave et lignende produkt til vores erhvervskunder, og vi regner stærkt med, at produktet er klar indenfor 14 dage.

Hvis du gerne vil kontaktes så snart produktet er klar, så send en mail til erhverv@callme.dk med dit navn og telefonnummer, så ringer vi dig op.

Venlig hilsen
Simon

Call me

0 0
ymobile Kundeservice 03-11-2010 10:26:56

Som udgangspunkt drives ymobile af iPinion ApS som udelukkende leverer til Erhvervs markedet, men jeg ser ingen hindring for at erhvervs kunder kunne blive oprettet som kunde hos ymobile - det er jo blot et spørgsmål om at registrere mobilen/kunden til et CVR nummer.

Evt. giv os et ring på 81101010 eller en mail til kundeservice(at)ymobile.dk

/ymobile Kundeservice

0 0
Lars 01-11-2010 14:49:14

Kan godt være Ymobile har noget til 99 - Men så lige at de overhovedet ikke kan matche på datasiden. Så når jeg ser på det som en helhed, er de ikke konkurrence dygtige.
Anvender selv Onfone og er helt tilfreds. Dog ikke mere end jeg lige har skrevet om spurgt om de er de har tænkt sig at matche CallMe meget hurtigt.
(Ellers er jeg smuttet)

0 0
Morten 02-11-2010 19:47:57

Jeg har selv Onfone, er ganske tilfreds. Og med mindre du bruger mere end de 500 mb der er inkluderet i Onfones abb, ser jeg ingen grund til at skifte. Hos onfone har du gratis OnfonetilOnfone, hvor du hos callme betaler 19 kroner ekstra.
Hvis du laver regnstykket igen, med samme service, er vi oppe på 193 kr. ved callme.
Så kan vi få onfone til at smide en ekstra time i abbonementet er jeg godt tilfreds..

0 0
jonasbh 11-11-2010 12:29:49

Hej Morten

Du skal huske at læse det med småt. Call Me giver 6 timers tale og 2GB data med (4 mbit/s).

M1 har kun (1 mbit/s), og jeg kan ikke se at Onfone vil ud med deres hastighed. Ifølge telemarkedet.dk giver Onfone også KUN 1 mbit/s.

Hvis du gerne vil køre med den lille bivej, mens andre kører på hovedvejen, så ok

0 0
Lars Holmgaard 01-11-2010 15:43:45

ymobile har data for 49,- om måneden - dog kun 1 GB modsat Callme's 2 GB, men taget i betragtning af at en mobil data bruger har et forbrug på mellem 70 MB og 450 MB om måneden (Jeg selv 194 MB siden 10/9-2010;) så mener jeg absolut både mobil pakken og data pakken er interessant for alle. Og til dem som ikke vil ha' en pakke så er prisen kun 50 øre modsat Callme's 1,99 Kr. !!!

Noget helt andet er så at 6 timer hos ymobile lander på 135,- om måneden modsat de 119,- hos Callme .. så skulle man have mere en 5 timers behov er Callme faktisk 16,- billigere om måneden ..

0 0
Lars Holmgaard 01-11-2010 10:55:22

Godt nok smider CallMe 1 ekstra time i deres flatrate abonnement til 119,- kr. om måneden, men kigger vi på de mest købte abonnementer på markedet med 5 timer's fri tale pr. mdr., har ymobile et abonnement til 99,- pr. mdr. og sådan har det været de sidste 6 måneder ;) - Link: ymobile.dk

0 0
Bjarke Hansen 03-11-2010 19:50:53

takseres tiden så pr minut eller pr sekundt?

Det ER jo ret afgørende for den tid man i virkligheden har rådighed over. Callme afregner tiden i sekunder

0 0
Stutley 31-10-2010 23:13:59

...blev vist ikke nævnt:

https://www.callme.dk/pow-6-timer/

:-)

0 0