Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Præsentationen af Nexus Prime / Galaxy Nexus er udskudt

Præsentationen af Nexus Prime / Galaxy Nexus er udskudt

I respekt for Steve Jobs død har Google og Samsung valgt at udskyde præsentationen af et nyt produkt.

Tirsdag den 11. oktober bliver alligevel ikke dagen, hvor vi får den næste Nexus-mobil at se, med den nye Android version Ice Cream Sandwich.

Samsung og Google har udskudt lanceringen af respekt for Steve Jobs. Det skriver Engadget.com.

Engadget bringer samtidig følgende meddelelse:
- "Samsung and Google decide to postpone the new product announcement at CTIA Fall. We agree that it is just not the right time to announce a new product. New date and venue will be shortly announced."

Kort sagt skriver de, at præsentationen på tirsdag er udskudt da begge firmaer er enige om, at det ikke er det rigtige tidspunkt at annoncere et nyt produkt. Ny dato, tid og sted offentligøres snart.

Efterfølgende har både Google og Samsung bekræftet overfor The Wall Street Journal, at udskydelsen sker i respekt for Steve Jobs død.

- “We believe this is not the right time to announce a new product as the world expresses tribute to Steve Jobs’s passing."

Ice Cream Sandwich ventes klar til november, hvis Google holder fast i de oprindelige planer.

En ny dato for præsentationen kommer inden længe.

Læs også:
- Næste Google Nexus er afsløret
- Web-TV: Kendt erhvervsmand: Steve var meget mere end et ikon 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

10-10-2011 13:06:11

Jo mere konkurrenterne lovpriser Steve, og bliver ved med at nævne ham som en værdig konkurrent, jo svære får Apple det med at komme sig over PR tabet ved at han er væk.

Smart at man både kan være human - og så samtidig sænke tiltroen til modstanderens kommende udvikling :)

0 0
Behnam Pariz 09-10-2011 13:04:57

Respekt for google at de har så meget respekt for konkurrenten!

0 0
Mikkel Rasmussen 08-10-2011 17:31:21

Medmindre man hedder Google Translate hedder det "af respekt for", på dansk.

Men skulle vi ikke blive enige om, at det ikke rigtig har noget med respekt at gøre? - Jeg tror Jobs ville give en flyvende fis for, om nexus lanceres tirsdag eller fredag eller søndag eller...

Så: "Med hensyn til al den tabte publicity på grund af Steve Jobs død, vælger Google og Samsung at udskyde præsentationen af et nyt produkt."

Hvorfor ikke reflektere lidt over hvad man læser...

0 0
Martin Jensen 09-10-2011 08:12:38

synes også det virker ret åbenlyst.
Desuden er der kun én måde at komme frem i businessverdnen på og der er kynisme.

Men synes der fair nok at respektere SJ, smartphones var jo hat og briller inden Apple begyndte at lave dem.

0 0
Andreas Hein 08-10-2011 17:26:37

Jeg synes, det grænser til hysteri, desværre. Al ære og respekt for manden og hans visioner, som har ændret meget, men at udskyde en telefon?

Jeg forstår det simpelthen ikke? Er det så okay 14 dage senere? Tre uger senere? Hvem sætter grænsen for den slags? Jeg kunne (måske) forstå det, hvis vi snakkede samme dag for præsentationerne - men det her er en sløj grund i min optik.

Stor respekt for Jobs, men jeg synes ikke en udskydelse ærer manden. Beklager.

0 0
Andreas Hein 08-10-2011 23:33:17

For mig gør det ikke den mindste forskel.. Skift eventuelt 'at udskyde en telefon' ud med 'at udskyde præsentationen af en telefon'.

Det handler ikke om, hvad der udskydes, men hele princippet i at udskyde noget for manden. "af respekt for" ...

0 0
08-10-2011 19:22:47

Lancering og præsentation er to vidt forskellige ting. De har kun udskudt præstentationen ikke lancering, prøv at læs hvad der bliver skrevet.

0 0
Martin 08-10-2011 14:25:28

Er det ikke fuldstændig ligemeget om Apple ville gøre det eller ej?

En rigtig fin gestus for at hædre en mand der har bygget en pengemaskine uden lige op.

Jeg ejer heller ikke et eneste Apple produkt, men har kæmpe respekt for det Steve Jobs har gjort med Apple.

0 0
Jeppe Andersen 08-10-2011 22:35:23

Er det vigtigt at fortælle mobilsidens læsere at du ikke har et Apple produkt?

Forstår ikke hvorfor den sætning skulle på til sidst.

0 0
Thomas Kristensen 08-10-2011 11:45:23

Jeg syntes egentlig at det er okay
Apple ville dog ikke gøre det samme hvis en fra google eller samsung døde

Men syntes det er fint at de viser den mand respekt :)

0 0
Martin 08-10-2011 13:03:22

Hvad fanden ved du egentlig om det?

Er da noget mærkelig noget at lukke ud.

0 0
Brian Koch 08-10-2011 14:04:48

kan da kun give ham ret tvivler også på Apple ville udsætte et produkt på grund af det men nu der også stor forskel på jobs og så nogle af lederne i google eller samsung når det er sagt er jeg glad for at se de viser så meget hensyn for tabet af en stor visionær og håber apple vil kunne forsætte deres fremgang uden ham

og nu inden jeg blir kaldt en apple fans så vil jeg lige sige har intet fra apple har en htc evo 3d og lg optimus 2x

0 0
Allan 08-10-2011 08:28:50

"I respekt for Steve Jobs død har Google og Samsung valgt ikke at udskyde præsentationen af et nyt produkt."

Der er da vist et "ikke" for meget, der resulterer i den absolut modsatte betydning...

0 0
Mobilsiden.dk 08-10-2011 09:11:38

Hej Allan

Ja, ups. Tak for opmærksomheden. Det er nu rettet.

0 0