Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Print ud via Android og Gmail

Print ud via Android og Gmail

Det er nu muligt at printe dokumenter ud fra din Android-mobil ved hjælp af Gmail og Google Cloud Print.

Er du kørt hjemme fra uden at printe morgenens præsentation ud? Eller nåede du ikke at printe opgaven ud, som skal afleveres med det samme?

Har du en Android-smartphone kan du nu få hjælp af Gmail og Google Cloud Print.

Ifølge Googles egen blog, kan Android-brugere nu printe vedhæftede filer fra deres mobile Gmail-konto på hvilken som helst printer.

Det kræver blot at den ønskede printer er tilsluttet til Google Cloud Print.

Desværre for danskere er tjenesten i første omgang kun tilgængelig for amerikanske brugere.

For mere information og hjælp, kan du besøge Cloud Prints hjemmeside her...

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

elsner 03-02-2011 19:55:23

Har testet med en iPhone 3GS og en iPad og begge kunne printe via Cloud Print.

0 0
Frank Hansen 30-01-2011 13:28:26

Har prøvet PrinterShare. Fungerer ikke på en printer tilsluttet via LAN til en router uden at PC kører.

0 0
27-01-2011 06:52:47

Printershare kan benyttes enten via en pc/internet eller direkte via bluetooth/Wi-Fi (men altså ikke direkte over nettet).

0 0
Frank Hansen 26-01-2011 13:46:26

Mangler stadig et godt program til at printe ud på en netværksprinter, uden om PC, og uden at der er en PC tændt.

0 0
Søren Resbo 26-01-2011 08:14:49

Jeg har haft held med google cloud print, fra computer til computer, men kun "held" i den forstand, at jeg har ku' printe en testside ud. Det var der ikke meget hyl ved :D ..
har ikke kunne teste om det virker fra en android tlf, da jeg ikke har nogen desværre.

0 0
kelddaug 25-01-2011 18:42:09

Mathias:Det virker ikke her endnu, kun i USA, ifølge http://gmailblog.blogspot.com/2011/01/print-from-your-phone-with-gmail-for.html

0 0
Mathias Maimann 25-01-2011 19:04:43

Hej Kelddaug,

Tak for rettelsen. Jeg misforstod "US English" som sproget - ikke at det kun var for amerikanske brugere. Men som du påpeger, skriver de det i et andet indlæg.

Det er hermed rettet.

Mvh
Mathias

0 0
kelddaug 25-01-2011 22:07:58

Oki... til orientering , så hjælper det ikke at sætte tlf til US og emulere et US-simkort.

0 0