Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Priserne på iPhone 4S er klar - en dyr sag

Priserne på iPhone 4S er klar - en dyr sag

Den officielle Apple forhandler, Humac, har netop offentliggjort priserne på iPhone 4S forud for salgsstarten om godt en uge.

Helt billigt bliver det ikke at erhverve sig den største model af iPhone 4S med 64 GB hukommelse. Prisen uden abonnement bliver på Humac’s onlineshop 6.999 kroner.

Kan man leve med den model, som har en intern hukommelse på 32 GB, så sparer man 1.000 kroner, og ender altså med at betale 5.999 kroner ved kassen.

Den billigste model med 16 GB er hele 2.000 kroner billigere end den dyreste, og her behøver du altså “kun” lægge 4.999 kroner på disken før den er din.

Hvordan teleselskabernes priser bliver vides endnu ikke, men det forventes at prisen bliver cirka den samme.

Se priserne ved Humac onlineshope her.

Du kan også se priserne på iPhone 4S på Mobilpriser.dk.

Læs også:
- iPhone 4S sælges allerede i Danmark
- Web-TV: Her kommer iPhone 4S ud af boksen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper Hansson 22-10-2011 10:34:33

Så står jeg af.. gidder ikke mere... springer fra.

0 0
Rasmus M. Thomsen 24-10-2011 11:57:55

Jamen hvorfor stopper du ikke bare med at koebe en mobil saa?

ALLE nyudgivende og saavel gamle har glitches, jeg har proevet det med utallige af telefoner, samsung, sony erricson osv.

Du kan ikke vaere sikker paa at den du faar er fejlfri eller at den har fejl. Findes der fejl saa er det bare med at shippe den til mobilselskabet.

0 0
Raikkonen1974 21-10-2011 20:29:04

Ja nu koster de jo ikke det som i skriver!

16gb fås for 4695,- og ikke 4999,-
32gb fås for 5495,- og ikke 5999,-
64gb fås for 6295,- og ikke 6999,-

Det er priser ifølge Apple selv på deres bestillingsside og det er med fragt ;-)

0 0
Allan 21-10-2011 22:35:28

Da artiklen blev skrevet og offentliggjort, var Apples egne priser ikke offentliggjort, kun Humacs priser, som der korrekt henvises til i artiklen og disse er i skrivende stund tilsyneladende uændrede, så spar lige på krudtet...

0 0
Michael 21-10-2011 08:55:12

2000kr. for 48 GB hukommelse.
Så er det vist også betalt.

Jeg synes i øvrigt prisforskellen mellem andre lande og Danmark er ved at tage overhånd.

Men jeg er stadig spændt på hvad prisen (efter 6mdr.) lander på ved teleselskaberne.

Det ender nok med at jeg bare skal have den "billige" 8 GB iPhone 4 (non-S).

0 0
Ravn 20-10-2011 22:59:35

Jeg købte en 4S 16GB i England for 4283 dkk og har lige solgt den her til aften for 4500 dkk. Men kan godt se jeg skulle have taget lidt mere for den ;-0 Nå men jeg er tilbage ved min iPhone 4, syntes ikke 4S var de ekstra penge vær.
Men som der var en anden sagde herinde, så har Humac det med at skrue priserne op. Så hvis man vil have en 4S så køb den i den Danske Apple store i stedet for.

0 0
twitboydk 20-10-2011 19:53:45

Jeg må jo konstatere at i tiden før iPhone, købte jeg ca. 3 mobiler om året. Så jeg smed minimum 12.000 om året på mobiler.
Det taget i betragtning synes jeg ikke 6.000 for en Iphone er dyrt. Jeg køber kun den ene om året, så jeg sparer jo faktisk mindst 6.000 på det :-)

0 0
Torsten 20-10-2011 18:25:14

Forskellen mellem iOS og Android er i virkeligheden apps. De apps der bliver lavet til iPhone er væsentlig bedre, og der er flere danske. Dette gør jeg ville vælge iPhone i stedet for Android. De bedste apps og spil kommer først til iPhone

0 0
Henrik 20-10-2011 13:11:01

HVORFOR KOSTER EN IPHONE 199/299/399 dollers i USA - den er jo 4-5 gange vi skal give i DK ???????????

0 0
Kim 20-10-2011 14:05:00

Og af samme grund som en Big Mac koster 1$ i US, men 50+ kr i Dk...

0 0
Urbanus 21-10-2011 10:01:01

Det er så ikke helt den samme grund. Jo, naturligvis er der noget generelt om prisnevauer der i Danmark ligger helt i top, og i USA ligger et stykke under. Men når du sammenligner en iPhone med en Big Mac, så er der den forskel at en Big Mac i USA laves af en underbetalt amerikansk arbejder, mens den i Danmark laves af en dansk arbejder der mindst skal have minimumsløn, feriepenge, 6 ugers ferie og andre rettigheder.
En iPhone i USA og en iPhone i Danmark laves af den samme underbetalte kinesiske arbejder, der arbejder under samme slavelignende forhold. Så prisen her burde være tættere på hinanden.

Den vigtigste forskel er som førnævnt bindingsperioder. Og her kan du bare sammenligne Danmark med alle lande omkring os i Europa. I Danmark betaler vi de suverænt dyreste priser for nye mobiltelefoner sammenlignet med alle lande omkring os, fordi vi kun har en bindingsperiode på 6 måneder. Husk det hver gang folk hyler op, når det foreslås at give teleselskaberne mulighed for længere bindingsperioder!

0 0
JP 20-10-2011 13:29:00

Fordi den pris er inkl 2 års abonnement. Den ulåste 4S 64 koster 849, dertil skal der vist også tilføjes noget moms.
Du kan få ShopUSA.com til at købe den og sende den til dig, men det bliver så 6.681 DKK

0 0
aon 20-10-2011 13:06:15

Vent til den kommer på Apples hjemmeside, jeg er helt sikker på at prisen bliver 4699 kroner for 16GB u/abb.

0 0
Lars 20-10-2011 12:38:44

Er det ikke samme pris som Humac tog for iPhone 4 uden abb.?

0 0
Danni Hansen 20-10-2011 12:36:12

Jeg kunne også være fristet til atsælge min SGII og købe den anden Google Nexus der kommer.

Men det bliver jo også spændende at se hvad Google gør ved Motorola telefoner efter opkøb

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-10-2011 12:21:17

Jeg har haft både galaxy s og win 7 phone og jeg skal helt klart aldrig tilbage til noget andet end Iphone, de andre er simpelthen ikke på højde med apples mobil software.

0 0
Danni Hansen 20-10-2011 12:33:20

Så har du vist ikke prøvet den SGII. Den kører da super for mig.

Og hvis google nexus holder den udvikling, bliver det min næste telefon om 1,5 år. Med mindre Iphone 5 bliver vanvittig god eller anderledes

0 0
Dan Mørk Frandsen 20-10-2011 12:38:29

Jo jo har prøvet en S2 men spiller bare ikke for mig, havde også en galaxy tab men har skiftet til ipad, det er bare bedre i min optik, men hver sin smag.

0 0
muhamedi90 21-10-2011 13:00:09

Jeg er enig med det med smag.Fordi både android og Iphone vil jeg mene står lige. Men dækker forskellige behov.

Jeg er mere til Android, da der er enorm mange muligheder, f.eks ligner min gamle HTC desire slet ikke min kærestes.
Jeg blev hurtig træt af Iphone, da jeg kunne mærke alle de begrænsninger de havde sat.

Min næste telefon bliver SGnexus eller Motorola Razr, fordi foretrækker deres design, andoird og en hel ny OS som jeg ikke kan vente at udforske.

Min kærestes bliver Iphone 4s fordi hun vil have en telefon som er nem, enkelt og hurtig. (som jeg vil mene er en dyr pris at betale for det)

0 0
Patrick 20-10-2011 12:06:26

4.999 kr for 16 GB udgaven virker godt nok dyrt.

Udkonkurreret samsung-produceret processor.
Udkonkurreret Sony ericsson-produceret kamera.
Software der ikke har ændret sig drastisk siden 2007.
Hardware der er identisk med sidste års design.

Før i tiden har Apple kunne sælge sig så dyrt på deres utroligt flotte design, men nu hvor designet er uændret, skal jeg i hvert fald have Galaxy Nexus, der endda er dyrere.

- Hvad er jeres tanker?

0 0
Rune 20-10-2011 14:40:33

Kunne sælge sig så dyrt?
Ordet "kunne" er datid, og ikke passe i nutidens kontekst, eftersom at 4S sælger rekord mange enheder.

0 0
Nicki 20-10-2011 13:15:12

Du ved jo tydeligvis ikke hvad du snakker om.
Bare fordi OS`et ikke direkte ændrer struktur/udseende, er da ikke ensbetydende med at det ikke har ændret sig drastisk.

Og din hentydning til designet? Forstod virkelig ikke alle jer der tuder over at 4S har samme design som 4`eren. Ja, det kunne da være fedt med nyt design hver gang, men jeg syns da bestemt den nye hardware og funktioner er værd at tage med

0 0
JP 20-10-2011 12:30:46

Sikke da en masse udokumenterede påstande du kommer med. Hvorfra ved du at processor/kamera er udkonkurreret?

Hvad mener du med software der ikke har ændret sig? Har du overhovedet fulgt med i hvilke ændringer der er lavet i iOS? Tag f.eks. Siri noget som Andy Rudin selv siger at Android ikke har noget svar på.

0 0
Patrick 20-10-2011 17:26:00

Da jeg læste min kommentar igennem kunne jeg godt se, at den lød lidt hårdere, end hvad jeg tænkte ;)

Processor
Tænkte her hovedsagligt på de 1 ghz, hvor nye telefoner har 1,2-1,5. Ved godt at det ikke betyder alt. Havde bare håbet på at se en ny processor og ikke en, som vi så i iPad for "lang" tid siden.

Kamera
http://tinyurl.com/6lx83bu
Desuden så er det det samme kamera, som er i Xperia Arc, hvis jeg ikke husker helt forkert? Igen ikke noget helt nyt, som jeg måske bare havde forventet.

Styresystem
Har fulgt med i opdateringerne og de nye tilføjelser. Men sammenlignet med 2007, så ligner det bare ikke, at der er sket det vildeste; går min dybere ind i det er der nogen tydelige tilføjelser - herunder Siri.
Er dog ikke helt enig med Andy. Android har da længe haft voice actions, hvor man kunne skrive beskeder ved tale eller søge i telefon/nettet med stemmen? Endvidere er Siri på engelsk, så det er måske ikke det bedste argument for køb her i Danmark ;)

Jeg havde store forventninger til en lancering af en iPhone 5, som ville dominere på alle aspekter - blev skuffet da jeg "bare" så en iPhone 4S.

0 0
Patrick 20-10-2011 18:32:09

Den CPU test kan jeg bestemt ikke lide - den virker lidt urealistisk med mange af de andre enheder? :/
Ligner mest, at den test er lavet, så iPhone kunne vinde. Hvis de sammenlignes i adskillige tests, så tror jeg ikke på, at iPhone 4s er så dominerende.
Ved du noget mere om den test? :S

Med hensyn til hvad opdateringerne har bragt til styresystemet, så er mange af tingene noget der også er i android, og nogle af dem har altid været der.


Tror hovedsagligt, at grunden til jeg blev skuffet, var grundet designet. I så lang tid så man alle de utrolige bud på, hvordan den kom til at se ud, og så var der ingen ændring.

0 0
JP 21-10-2011 09:43:41

Testen er lavet af AnandTech hvis du mener at de er utroværdige kan du selv kontakte dem om detaljerne for testen eller deltage i deres forum.
Den viser i øvrigt at GPU'en i nogle tilfælde er dobbelt så hurtig.
Det hele viser bare at Ghz/Mhz ikke er så afgørende. Chip designet, og hele software stakken er også vigtige.

0 0
Henrikmand 20-10-2011 12:43:03

Nå, men så har jeg:

Siri er på engelsk!

0 0
JP 20-10-2011 12:46:54

Og hvordan beviser det at der ikke har være noget udvikling i iOS siden 2007?

0 0
Thomas Andersen 20-10-2011 11:21:55

Jeg kan huske da nokia 9000 kostede 6000. Men da iphone 4s kan det sammen som alle andre highend smartphone, så er prisen sgu peberet

0 0
Kim 20-10-2011 12:09:41

Hehe, 9000 var jo heller aldrig tiltænkt at gøre indhug i en privatøkonomi ;)

0 0
Christian 20-10-2011 11:20:10

Dvs. at Galaxy Nexus formentligt bliver 500 kr billigere end Iphone 4S 16GB. Det virker efterhånden som om at man skal være virkelig dedikeret for at ville købe iphone 4S.

0 0
Allan 20-10-2011 11:54:56

Jeg har nu hele tiden syntes, at man skulle være ret dedikeret for at købe en iPhone... Har selv været fristet, men prisen har afholdt mig.

0 0
BallonPedro 20-10-2011 12:06:13

Var også fristet til at skifte til iPhone. Især når jeg havde forventning om at de lancerede en mart 5'er og ikke bare en opgradering af en ældre model.

Større skærm og mindre vægt kunne måske lokke mig, men ser ud til jeg holder mig til Android lidt endnu. Venter spændt på en ny SGS-III og et nyt topprodukt fra SE med ICS:)

0 0