Priskrig: Nu presses priserne helt i bund

Bedst som vi troede priserne på mobiltelefoni ikke kunne presses længere ned, gør flere selskaber nu forsøget for at overleve.

Priskrig: Nu presses priserne helt i bund

På trods af en hård krig på mobilpriserne, tjener teleselskaberne stadig penge. Derfor sænker flere af selskaberne prisen yderligere, for at skabe vækst i virksomheden.

I maj 2011 købte TDC lavprisselskabet Onfone. Den gang kostede et månedligt abonnement 149 kroner og mange troede herefter, at priskrigen ville slutte. Det skete dog langt fra.

I marts måned annoncerede Oister, med abonnementspriser på 119 kroner for seks timers tale og seks gigabyte data. Det fulgte Onfone op med et tilbud om seks timers tale og en gigabyte data om måneden for 74,50 kroner de første to måneder til nye kunder.

Priskrigen ligner en flok lemminger, der kappes om, hvem der kan begå selvmord på den mest brutale måde,” siger John Strand fra Strand Consult til Business.dk

…alle forsøger at vokse, og kan man ikke vokse på traditionel vis, må man finde på andre måder,” siger Morten Christiansen, administrerende direktør i ”3” der også ejer lavprisselskabet Oister

I andre lande ser teleselskaberne med gru på ”den danske syge” som den hårde priskrig kaldes. Men vinderne har indtil nu været de danske telekunder, der har nydt godt af selskabernes kamp mod hinanden.

 

LÆS OGSÅ

Hvor meget mobilabonnement kan man få for under 100 kroner?