Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Problemer med SMS'erne hos TDC

Problemer med SMS'erne hos TDC

TDCs kunder har i dag oplevet problemer med at afsende SMS'er. Op mod 1 million kunder er ramt.

Teleselskabet TDC har i dag været ramt af massive SMS-problemer. Angiveligt er 50 procent af dem, der er brugere af TDCs net ramt. 

Også kunder i TDCs underselskaber, som M1 og Telmore, er ramt af problemerne.

TDC-kunder har både oplevet problemer med at afsende SMS'er, men også at samme SMS blev sendt eller modtaget flere gange.

Nyeste melding fra TDC er, at problemet skulle være løst.

Følg driftsstatus hos TDC her. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mads Fich 25-01-2011 16:06:20

Nu har jeg abrejdet i tdc, og er nu flyttet over til telenor.
Jeg bryder mig som sådan ikke om tdc og vil så vidt muligt altid forsvare min nye arbejdsgiver frem for tdc.

men jeg er overhovedet ikke enig i det brok der kommer om tdc. først og fremmest, tror jeg at jeg har oplevet flere problemer med telenors net på 6 mdr. end jeg gjorde hos tdc, i over 2 år.
Så i min verden gør tdc det fint.

Når vi så kommer ind på det her med at grave kabler over. Så er det ultra sjældent at det er tdc selv der graver kabler over.
Den største grund til kabelbrud er vel faktisk at entreprenørerne ikke gør deres job godt nok, og indhenter tegninger over hvor kabler ligger. og dernæst at deres arbejdere, ikke følger de gravevejledninger de evt har fået.
Jeg synes det er noget strengt at give tdc skylden for dette.

0 0
Kevin Bach Gravesen 25-01-2011 14:56:53

Så var det derfor jeg har fået den samme besked så mange gange i dag :D

0 0
Michael G 25-01-2011 16:23:26

Havde samme problem, dog har jeg telia, og modtog ca 5 af den samme sms, omkring i en time i går aftes

0 0
Villiam 25-01-2011 14:50:06

ikke snart på tide at tdc tager sig sammen ? utroligt at dks største selskab skal være det selskab med konstant fejl. gudskelov er man hoppet fra det selskab for længe siden :) både med mobil, mobilt bredbånd og fast internet.

0 0
TechnoSmølf 25-01-2011 14:53:55

Nu det godt nok meget længe siden jeg har oplevet problemer med TDC's net... Så jeg kan ikke genkende din klage...

0 0
Villiam 25-01-2011 15:02:30

du har ikke læst artiklen om at tdc havde solgt mobiler gratis ved en fejl, og nu kræver de dem igen og truer kunderne med at spærre deres abonnemnet hvis det ikke sker asap ? og sidste år kappede de et hovedkabel så det meste af kbh og bornholm mistede nettet.

0 0
Webhiker 25-01-2011 15:31:07

Der bliver konstant gravet kabler over ved vejarbejde osv. at det var TDC selv der skulle have kappet et hovedkabel er svært at tro på.
Jeg har været kunde ved 3, "sonophone", telia og TDC. Det er helt klart TDC og dernæst Telia, der har de bedste net (efter hvad jeg har oplevet). At der er noget galt med noget hardware er selvfølgelig også TDC's skyld - NOT.
Mht. til Mobil bredbånd så virker det da upåklageligt. 3 reklamerer med højere hastighed osv. men i virkeligheden er det noget ganske andet. Det er sjældent man ved 3 får den hastighed de lover. Personligt synes jeg dog at 3's priser er bedre mht. datamængde osv. Mht. til internet så har jeg ikke noget at klage over, jeg kan kun få Yousee, TDC eller Fullrate der hvor jeg bor og jeg har prøvet alle 3. I de 8 år jeg har haft internet på min nuværende adr. har jeg oplevet 2 nedbrud der sammenlagt har varet 2 timer. I starten havde jeg ADSL og har nu VDSL2, da jeg er ved Fullrate (som er ejet af TDC) og det spiller bare. Sp jeg kan heller ikke genkende din kritik mht. konstante fejl.

0 0
Villiam 25-01-2011 15:41:57

og nu bor jeg selv på bornholm, hvor det fax kun er telia som ikke har været nede sidste år. både tdc, telenor og 3 har haft meget kritiske fejl. og hvad nettet angår, så prøvede tdc at snyde mig ved at tage en 20/1 pris for et net som kun var 10/1, og siden da har jeg ikke haft noget rent tdc produkt. Fullrate, som er ejet af tdc, udgiver rent fax bedre net end selve tdc. bare den lille detalje har meget at sige som bruger. og inde i stor kbh er det eneste selskab af mobilt bredbånd fax 3 som kunne levere fuld skrue, dvs jeg var helt oppe på en 16Mb forbindelse. tdc har jeg max oplevet 6-8Mb forbindelse.

0 0
Webhiker 25-01-2011 16:33:26

Nu er det faktisk sådan at hvis du bestiller en 20/1 så gør de dig opmærksom på at det er "op til" 20/1 og ikke en garanteret 20/1. Dvs. hvis linien kun kan trække 14/1 så får du ikke mere end 14/1. At du opfatter det som snyd er dit problem. Jeg har selv haft 20/1 - 20/2 og nu 40/8 og de har alle ydet over hvad de skulle. Det har noget med afstanden til centralen og kvaliteten af forbindelsen at gøre. Da jeg skiftede til Fullrate kunne de kun tilbyde mig en 4/1 (havde 20/1 ved TDC) indtil jeg var sluttet til deres system og efterfølgende blev jeg flyttet over på en fremskudt central og kører nu med 40/8 som maxer linien ud dvs den svarer nok nærmere til en 45/10 da jeg kan hente med 4.80 MB/s og sende med 1.12 MB/s. Og det er på de samme kabler som TDC kører på.
Nogle gange drejer det sig om at snakke med dem du har som udbyder og ikke stille dig tilfreds med hvad de siger i første omgang.

0 0
Villiam 25-01-2011 15:36:00

du har vidst ikke læst artiklen som vi skriver under ?

0 0
Webhiker 25-01-2011 16:24:02

Den artikel vi skriver under er problemer med sms. Det skyldes en central i virum og er alts[ en hardware fejl. Så jeg har læst den artikel vi skriver under.

0 0