Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Producent kæmper med batteri-dræbende multi-tasking

Producent kæmper med batteri-dræbende multi-tasking

Batteri-dræbende applikationer og multi-tasking er grunden til 70 procent af returneringer af Android-smartphones.

I 70 procent af tilfældene skyldes en returnering af en Android-smartphone batteri-problemer. Det fortæller topchef for Motorola, Sanjay Jha, til Wmpoweruser.com.

Batteri-problemerne opstår på grund af applikationer, der kombineret med Androids mulighed for multi-tasking, dræber batteri-holdbarheden.

 - "Vi begynder nu at forstå størrelsesorden", fortsætter Sanjay Jha.

Problemet har betydet, at Motorola vil lave en blacklist over applikationer, der har for voldsomt strømforbrug. Brugeren vil dog stadig have mulighed for, at installere de blacklistede apps.

Microsofts Windows Phone Mango vil også tilbyde multi-tasking - som dog ikke tillader programmer, der bruger for meget strøm.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BluezCat 10-06-2011 09:00:15

Overvejet at spørge dem ad, hvordan de gjorde det ifb med deres Maemo 5 OS ??

Det er nok noget af det nemmeste, og mest optimale multitasking der er, selvom vi snakker dags dato.

0 0
David 10-06-2011 10:08:47

Meamo bruger standard strømstyring i Debian. Android bruger en noget mere avanceret videreudvikling af den.

0 0
BluezCat 10-06-2011 10:32:00

'Keep it simple stupid', et ordsprog man indimellem skulle tænke over.

Hvis en mere avanceret udgave koster batteritid, hvorfor så gøre det mere avanceret, jo kortere "vejen" er, desto mindre energi skal der bruges.

0 0
Morbius 07-06-2011 15:35:34

Det ville være fedt hvis I gad at tjekke dette fænomen og kommer med nogle råd og vejledning!?!?
Måske jeres egen blacklist'ning
PS: skulle i snart få en app's/mobilspil anmeldelses sektion på siden?

Venligst
Morbius

0 0
Morbius 07-06-2011 15:36:53

OG til mig selv
Måske jeres egen blacklist'ning liste?

0 0
Henrik 06-06-2011 11:11:19

Ægte multitasking behøver ikke være et problem for batteritiden. Konceptet har eksisteret på mobil længe før Android. Sålænge der ikke er programmer som kører i en uendelig loop, er det ikke det store problem.

Det der er humlen er, hvor god batteri-management er i OSet (op/ned clockning af CPU, WLAN, GSM/3G antenne power-ups/downs, prioriteringer osv.osv.), og her lader Android stadig meget tilbage at ønske.

At Blur oveni også ikke er det mest effektive stykke software (bruger meget CPU tid), er en anden historie.

0 0
Morten Jensen 06-06-2011 13:03:44

Jeg har oplevet flere apps, som bruger usædvanlig meget strøm, selvom man måtte formode at programmet var lukket helt ned. Eller deciderede baggrundsservices som bruger uforholdsmæssigt meget strøm.
Men allerede med Android 2.(3?) er der native mulighed for, at se en fin graf der viser strømforbruget over tid, samt at se hvor meget strøm de enkelte apps har brugt. Så dette gør det ganske tydeligt at se, hvis man har fået installeret en app som dræner batteriet for strøm.

0 0
David 06-06-2011 00:30:06

Efterhånden som der dukker problemer op med "ægte" multitasking, sd kort der er for langsomt, så der kommer grå bokser når man scroller i billeder, malware fra egen installeret software osv osv. Begynder det da at se ud til at Apple ikke er SÅ dumme igen, som alle har gået og sagt hele tiden :) Mener at der i hvert fald ser ud til at være en grund og valide tanker bag deres design valg.

0 0
Lecter 06-06-2011 10:04:37

Du har en pointe der David :)

Apples valg af kontrol med deres appstore, giver dem en fordel ifht den slags problemer.

Men jeg foretrækker nu stadig den "ægte" multitasking og de mange muligheder som Android tilbyder.

Jeg har personligt ikke selv oplevet apps, som dræner batteriet.

0 0
05-06-2011 21:52:48

"Batteri-dræbende applikationer og multi-tasking er grunden til 70 procent af returneringer af Android-smartphones."

Har personen der skrev denne artikel læst sin egen kilde?

Citat fra kilden:
"Sanjay Jha, CEO of Motorola Mobility now reports this issue is responsible for 70% of returns of their Android handsets."
Dette er kun motorola android smartphone de 70% passer på.

Det sjove ved dette er, at det store batteri forbrug nok kommer fra deres motorola blur, som de putter på deres smartphones.

0 0
Exert 05-06-2011 22:23:16

Det kan være Blur bliver blacklistet... dog vil jeg sige at det er et generelt problem jeg oplevet på flere androidtelefoner, så der kunne være noget om det. Altså et uforklarlig pludselig strømforbrug. Hvis Motorola får succes med dette tiltag (att. Mobilsiden: det burde være lige til at teste), er det da noget andre bør overveje.

0 0