Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Projekt Ara: Motorola indgår samarbejde med Phonebloks

Projekt Ara: Motorola indgår samarbejde med Phonebloks

Morola har netop annonceret et nyt projekt, som vil gøre det muligt at samle sin egen mobiltelefon med de specs der passer én.

Motorola blev opkøbt af Google for et års tid siden, hvilket gjorde den store software-gigant Google nu også blev en spiller på hardware-siden.

I samarbejde med Phonebloks har Motorola annonceret Projekt Ara, som i al sin enkelthed går ud på, at mobiltelefonen består af et skelet. Til dette kan diverse producenter så udvikle moduler, som gør kameraet, skærmen, batteriet osv. kan udskiftes, hvis man ønsker dette. Det skriver Androidpolice.com.

Det betyder ganske enkelt, at konceptet bag Ara gør, at man kan sammensætte sin mobiltelefon efter de behov man ønsker.

Du kan melde dig, som Ara Scout, og komme med feedback i løbet af udviklingen, samt hjælpe med at sprede budskabet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kim 30-10-2013 23:29:43

meeen, naturligvis skal Google ødelægge det. ØV!

0 0
Nikolai 31-10-2013 12:30:29

Jeg ved ikke så meget om dette projekt, så jeg er ikke helt inde i hvordan Google har ødelagt det allerede?
Er det fordi de har gjort noget, som har ødelagt muligheden for at få et fedt produkt elle, er det bare fordi de er inde over projektet i det hele taget?

Jeg er ikke ude på at skabe en diskussion om Google vs Apple her, så venligst svar saglig og objektivt uden det sædvanlige pladder, som efterhånden kendetegner kommentarerne herinde. Venligst referer til kommentarerne fra Thomas.

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 12:40:47

Hej Nikolai, du vil hurtigt finde ud af at det er en øvelse i nyttesløshed at forsøge at få en saglig og objektiv debat med Thomas F og Kim, flere af os har forsøgt i månedsvis.

0 0
Kim 31-10-2013 18:31:28

Phoneblocks er ikke udviklet under Google. Men ved at blive Googlificeret fremfor at være et selvstændigt projekt, bliver det låst.

og T. Larsen, flot at du kalder dig selv både saglig og objektiv når du samtidigt misinformere om Googles udvikling af PB. Touché...

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 19:52:02

Jeg har ikke misinformeret om Googles udvikling af PB, faktisk er det aldrig nævnt :)

Touché selv.

0 0
Kim 31-10-2013 20:05:49

Taget i betragtning af at det er et koncept udviklet under Google, så er det svært at se hvordan Google har ødelagt det.


Okay! :)

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 20:13:40

Jep, jeg taler om Project Ara :)

0 0
Kim 31-10-2013 20:26:57

... men som svar til mit indlæg, der handler om Phoneblocks... Nice try though ;)

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 20:49:24

Du skriver ikke det handler om Phoneblocks, nice try though :)

0 0
Kim 31-10-2013 20:55:31

Så helt sagligt og objektivt svarer du på noget, uden at forstå emnet? Giver det mening at jeg skulle skrive at Google ødelægger et projekt de selv har udviklet? Giver det bedre mening, at det omhandler det tidligere selvstændige Phoneblocks?

Det der er så fantastisk ved dig T.Larsen, det er at du hellere ville lade 23 rotter æde dig levende, end at indrømme at du har taget fejl.
Og derfor kan man ikke bruge dine historier til særligt meget. Du kan godt have ret i nogle ting, man kan desværre bare ikke stole på det. :)

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 21:04:40

Hvad der giver mest mening når man diskuterer med dig og Thomas F er vist en by i rusland :)

I bruger jer jo raskt væk af samme huller når vi tror noget er åbenlyst indforstået.

Nu omhandlede nyheden jo Project Ara, Phonebloks var sekundært til nyhden, og de er forresten stadigvæk selvstændige på trods af dette projekt, du glemte også at nævne hvorfor lige den saglige del ved at forklare hvorfor Google/Motorola's samarbejde med dem har ødelagt Phonebloks projektet.

Så prøv hårdere næste gang :)

0 0
Kim 31-10-2013 21:15:54

Tro på det T.Larsen - eller er det måske problemet? At du faktisk selv tror at du er ufejlbarlig?

Hvis du ikke forstår emnet, så bed om uddybelse frem for at svare i vest :)

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 22:01:18

Overhovedet like, men fortsæt du bare med at afspore debatten fordi du er pigesur over du ikke kunne ligge ord i munden på mig endnu en gang :)

Der er vist et ordsprog om små fornøjelser.

0 0
Kim 31-10-2013 22:12:22

Afspore debatten som jeg selv startede... Okay! :)

Det sidste ord

0 0
TF 31-10-2013 21:36:41

Det kunne aldrig falde larsen ind at han tager fejl, og er man uenig med ham er man idiot, usaglig og diverse andre negative ting.

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 03:25:46

Så er google-haterne her :D

0 0
TF 31-10-2013 05:02:48

Sagde en af googles deciple :-D

Kim du må ikke sige grimme ting (sandheden) om google så bliver larsen ked :-)

0 0
Thomas Larsen 31-10-2013 05:09:53

Taget i betragtning af at det er et koncept udviklet under Google, så er det svært at se hvordan Google har ødelagt det.

Så de grimme ting (sandheden) er hvis hvad i omvendt mener er tilfældet når man siger grimme ting (sandheden) om Apple :)

0 0