Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Proshop udfordrer forbrugerloven

Proshop udfordrer forbrugerloven

Regler for nethandel er så dårlige, at de ikke holder i retten, mener Proshops Poul Thyregod. Han udfordrer nu Forbrugerombudsmanden og forbrugerloven.

Hvorfor skal netbutikker betale fragtomkostningerne, når forbrugerne returnerer varen inden for 14 dage? Hvornår er en mobil taget i brug? Når den kommer op af kassen, eller når der er sat sim-kort i?

Spørgsmålene kommer fra Poul Thyregod, direktør i Proshop, der sælger computerudstyr og mobiltelefoner på nettet. Han er rigtig træt af Forbrugerombudsmanden og diverse e-handelsforeningers jagt på netbutikkerne.

Ifølge Computerworld opfordrer han kunderne til at sagsøge hans forretning:

”Reglerne er så dårligt udformet, at jeg gerne vil have afprøvet lovgivningen ved en retssag”, siger Poul Thyregod til Computerworld. Proshop er klar til at betale de 20 - 40.000, en retssag måtte koste.

Thyregod mener loven er ude af trit med virkeligheden og et levn fra postordre-dagene.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies