Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rapport: Forbrugertrends i 2007

Rapport: Forbrugertrends i 2007

Telia har netop frigivet en rapport, som viser at danskerne vil være trådløse og frie, så de bl.a. kan være på kontoret hjemme fra sofaen. Desuden vil forbrugeren selv producere indholdet på mobilen.

Et af de mest interessante elementer i rapporten er, at der er ved at ske adfærdsændringer hos de danske forbrugere.

I rapporten blev det tydeligt slået fast, at danskerne helst konstant vil være på på nettet. Mobilen er i den sammenhang blevet et vigtigt redskab, da den fungerer, som en slags "dagligdagsværktøj".

Et stadigt stigende antal danskere bruger mobilen til at se tv, lytte til radioen og læse avisen. Dette gøres, når det passer brugeren. Programoversigter er altså blevet mere ligegyldige, da man ikke er bundet af disse.

Mobilen i arbejdsøjemed, er i fokus i mange virksomheder og er en del af mange medarbejderes dagligdag. Men dette rejser et nyt spørgsmål; "Hvornår man kan være 'offline'"? Dette spørgsmål besvares dog ikke i rapporten, da det må være op til den enkelte person og virksomhed at klarlægge.

For alt ovennævnte gælder det, at IT-sikkerheden skal være i top, da man jo gemmer de fleste oplysninger på enten ens computer eller mobiltelefonen.

Rapportens baggrund

Telia Danmark vil som et teleselskab gerne forstå disse i forbrugeradfærd og markedet, så fremtidige produkter kan udvikles med henblik på forbrugerens ønsker og efterspørgsel.

Rapporten er lavet på baggrund af 1.000 danske privatpersoner samt 500 danske virksomheder i perioden 14. december 2006 til 6. februar 2007.

Mere om rapporten...

- Trend: Ja tak til sms med lægen og skolen (30. maj 2007)
- IT-Mormor med slag i! (7. juni 2007)

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies