Rapport: Unge storby-kvinder regerer streaming-verdenen

Det er især de danske storby-kvinder, som har taget de betalte streamingtjenester til sig. Det viser en ny rapport fra YouGov.

Rapport: Unge storby-kvinder regerer streaming-verdenen

I Danmark er det især kvinderne, der er de helt store forbrugere af streamingtjenester, og de ser mere indhold på tjenester som Netflix og HBO end på de klassiske kanaler TV2 og DR.

Det viser en ny undersøgelse for danskernes streaming-vaner foretaget af analyseinstituttet YouGov på vegne af Telia. Undersøgelsen er baseret på baggrund af mere end 1.000 danskere mellem 18 og 74 år.

Fra analysen står det klart, at den samlede andel af danskere, som minimum én gang i ugen streamer indhold fra en film- og tv-tjeneste som f.eks. Viaplay eller Netflix, i øjeblikket er lige så stor, som andelen der streamer TV via de danske kanaler TV2 og DR.

Blandt kvinderne er andelen, der streamer indhold via en betalingstjeneste endda højere, end den dem der streamer indhold på de almindelige TV-kanaler via mobil, tablet eller computer.

Se også: Hvad er din foretrukne streaming-metode? [AFSTEMNING]

Kigger man nærmere på de forskellige generationer, er der også en klar forskel på præferencerne.

”Især de 18 til 34-årige, den såkaldte Generation Y, skiller sig markant ud i forhold til gennemsnittet. I denne aldersgruppe abonnerer hele 64 pct. på en streamingtjeneste med film og serier – mod 42 pct. blandt alle danskere”, fortæller Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia.

Derudover viser rapporten også, at det især er i de større byer København og Aarhus, at man finder den største andel fans af de betalte streamingtjenester.

Mobilsiden kårer: Årets streamingtjeneste