Reklamemand: Apple planlagde iPhone-lækagen

Det var et veltilrettelagt mediestunt, der resulterede i, at billederne af den nye iPhone dukkede op på nettet, lyder vurderingen fra reklamedirektør.

Reklamemand: Apple planlagde iPhone-lækagen

Det var ikke et uheld, da prototypen af den nye iPhone blev lækket til gadget-sitet Gizmodo. Sådan lyder vurderingen fra Christoffer Back, der er direktør for reklamebureauet Co+Høgh.

– ”Der er så mange usandsynligheder i den her historie, at alt taler for, at det er et mediestunt,” siger Christoffer Back til Politiken.dk.

Han hæfter sig blandt andet ved, at Apple har fået en massiv omtale, som ikke kan købes for penge. Derudover kommer opmærksomheden på det helt rigtige tidspunkt i forhold til den stadig stigende konkurrence på touch-mobiler.

– ”Med den her historie går de ud, og gør opmærksom på, at selv om der er en masse andre konkurrenter på markedet lige nu, så skal man huske, at Apple kommer med en ny banebrydende opfindelse til sommer,” siger Christoffer Back.

Reklamedirektøren undrer sig ligeledes over, hvorfor Apple-medarbejderen ikke eftersøgte sin telefon, der angiveligt blev glemt på en bar – og hvorfor ingen har spurgte, hvad barejeren eller bartenderen har set.

LÆS OGSÅ:
Apple kræver tabt iPhone tilbage
Her er Apples næste iPhone!

Mere om fortællingen

Siden redaktionen kørte denne historie er der kommet nyt om sagen. mobilsiden har bragt sagen videre. 29/4/2010 stillede igen redaktiornen skarpt på temaet med nyheden Datoen for den næste Apple-event er fastlagt – Du kan læse det videre forløb her. Se også seneste nyt om tematikken ved at trykke her..