Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Reklamer muligvis på vej til Gmail Android app

Reklamer muligvis på vej til Gmail Android app

Det tyder kraftigt på at Google har planer om snarligt at introducere reklamer i Gmail-applikationen til Android.

Gennemgang af nyeste Gmail APK tyder på at der er reklamer på vej i applikationen.
Gennemgang af nyeste Gmail APK tyder på at der er reklamer på vej i applikationen.

Brugere af Androids Gmail applikation har indtil videre set sig fri for påtrængende reklamer, men en gennemgang af seneste applikations-fil (APK) foretaget af Android Police peger i retning af at det snart kan ændre sig.

Begravet i programmet er der et nyt bibliotek kaldet “ads” sammen med beskeder, funktioner og klasser det nævner reklamer. Desuden leder funktionen “ShowAdPreferenceManager()” brugeren direkte til sin egen personlige side for annonce-indstillinger på ens Google konto.

Præcis hvordan reklamerne vises vides ikke, men det tyder i hvert fald kraftigt på at vi snart skal til at tolerere reklamer i Gmail applikationen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BSG 01-10-2013 12:42:31

Reklamerne er der, for at forrugeren skal få fantastiske App, til ingen penge.

0 0
Mikkel Secher 30-09-2013 10:58:27

Jeg blev træt af Googles tendenser for noget tid siden... Og har skiftet væk fra deres services.
Windows Phone, Outlook.com og SkyDrive kan meget varmt anbefales.
Google er i mine øjne ikke længere "The Good Guy"!

0 0
Thomas Larsen 30-09-2013 12:42:53

Hvorfor er man bad guy ved at have reklamer?

Du kan være sikker på at Outlook.com enten kræver betaling eller har reklamer hvis de nogensinde får en brugerskare der er til at kimse af.

Lige nu har de det jo bare for at kunne køre en usagslig smædekampagne mod Google, for netop at lokke kunder i folden.

0 0
Mikkel Secher 30-09-2013 13:18:51

Man bliver ikke bad-guy af det.. Men det er grådig at proppe flere og flere reklamer ind i brugeropplevelsen. Når man begynder at se reklamer som mails i indbakken er de gået over stregen...

Udover det, er det ikke kun der jeg synes deres gamle slogan "don't be evil" bliver gjort til hån.

Når man blokerer Windows Phones adgang til youtube, og nægter at give værktøjerne til MS til at bygge deres egne native applikationer til google services. Services som de endda selv har udgivet på andre platforme.

Hvis google ikke engang tror nok på deres eget OS til at de kan konkurrere med Microsoft, så kunne det være at de skulle forbedre det, i stedet blokere brugen af hverdagsting på en af de mindste af de konkurrerende platforme...

De eneste det går ud over er forbrugerne = Evil...

0 0
Thomas Larsen 30-09-2013 13:57:22

Faktisk er integrerede reklamer typisk de mest populære, de ødelægger nemlig ikke brugeroplevelsen, men det er jo nu altså rimelig spekulation hvordan reklamerne kommer til at virke.

Jeg ved ikke hvorfor du mener Microsoft har krav på adgang som ingen andre har, men du er da ganske naiv hvis du tror det har det fjerneste med Windows Phone vs. Android at gøre.

Der er intet ondt i at modsætte sig udnyttelse, hvis du nu rent faktisk kiggede på hvad det er Microsoft gør på alle andre fronter, så ville det nok give mere mening for dig at forstå hvorfor Google ikke "bare" giver adgang til Microsoft.

0 0
Tommy 30-09-2013 18:54:25

Selvfølgelig ødelægger reklamer brugeroplevelsen. Det er IT-design 101: lektion clutter.


Angående Yoube vs MS så ændrer Google unormalt mange services i deres fælles app således at den er ubrugelig - det samme gør de ikke i deres iOS app.
Det betyder ikke at MS ikke genere Google/Android, men begge ting er stadig dårlig stil i stedet for bare at bruge samme servere og service når nu der ikke for skel fra droid og iOS.

0 0
Mikkel Secher 30-09-2013 18:43:29

De er godt nok ikke populære hos mig. Jeg vil have reklamer adskilt fra min indbakke. Ude i siden er fint nok. Men jeg vil da kunne adskille mine egne mails fra reklamer!

Jeg mener ikke at Microsoft har krav på fuld adgang til noget hos Google. Og det er dig der er naiv hvis du tror det IKKE har noget at gøre med Android vs. Windows Phone at gøre.

Microsoft ønsker bare at brugerne på deres platform får adgang til youtube, som er en stor del af hverdagen på internettet.
Da google fra starten meldte ud at de ikke havde tænkt sig at lave NOGLE apps til deres services på platformen, tog Microsoft sagen i egen hånd og udviklede en vildt god native app til WP, som google skyndte sig at lukke fordi den viste videoer uden reklamer, og dermed ikke overholdt reglerne fra Google. Fair nok sagde MS, så giv os adgang til de metadata vi skal bruge for at inkludere reklamer i appen.
Google sagde så at de ville indgå et samarbejde om at udvikle en app. Appen udkom for noget tid siden, og blev med det samme blokeret fordi den denne gang ikke var HTML5 baseret. Noget som hverken Andriod eller iOS appen er.
Microsoft ønsker at yde en Google service på deres platform og Google stopper dem gang på gang.
Det drejer sig ikke om andet end at de ikke vil have at man skal kunne se eller uploade youtube videoer fra Windows Phone.

Google vil ikke udvikle en app, og Microsoft må ikke gøre det selv... Det lugter langt væk! Og det går kun ud over forbrugerne.

0 0
Thomas Larsen 30-09-2013 18:54:32

Jeg mener ikke at Microsoft har krav på fuld adgang til noget hos Google. Og det er dig der er naiv hvis du tror det IKKE har noget at gøre med Android vs. Windows Phone at gøre.


Nej, overhovedet ikke, lad os dog høre? Hvorfor tror du det har noget med Android vs. Windows Phone at gøre?

Det er et ubetydeligt segment de ikke gider afsætte resourcer til, de afsætter allerede resourcer til større potentielle konkurrenter end Windows Phone, så forklar da venligst hvorfor du tror det har det fjerneste med Windows Phone at gøre :)

Google sagde så at de ville indgå et samarbejde om at udvikle en app. Appen udkom for noget tid siden, og blev med det samme blokeret fordi den denne gang ikke var HTML5 baseret. Noget som hverken Andriod eller iOS appen er.


Ja, og?

Google vil ikke udvikle en app, og Microsoft må ikke gøre det selv... Det lugter langt væk! Og det går kun ud over forbrugerne.


Det må de da godt, bare de overholder reglerne. Det går klart ud over forbrugeren, men det gør alternativerne så sandelig også.

0 0
30-09-2013 10:10:22

da alternativer. For her sætter jeg sq grænsen!

0 0