Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: En ny billigere iPhone på vej

Rygte: En ny billigere iPhone på vej

Apple vil konkurrere med Android på pris, og skulle være på vej med en ny billigere iPhone.

Det er det internationalt anerkendte finansmagasin Bloomberg der fortæller, at Apple lige nu arbejder på en ny og meget billigere iPhone.

Den skærpede konkurrence fra Android, betyder, at Apple nu også vil konkurrere på markedet for de billigere smartphones.

Bloomberg har talt med en kilde, der har set prototypen af den nye iPhone. Kilden ønsker ikke sit navn frem, da Apples planer om et bredere produktsortiment indenfor mobiltelefoner endnu ikke er offentliggjort.

Analytiker hos Needham & Co. Charlie Wolf ser det som et naturligt skridt for Apple: "I stedet for at dække 25% af det globale marked for mobiltelefoner, vil Apple kunne gå efter 100%" udtaler han til Bloomberg.

Den nye iPhone, hvis navn endnu ikke kendes, er fysisk mindre end iPhone 4.

Apple overvejer angiveligt et prisniveau på $200 for den mindste model (omregnet 1100 danske kroner), og det forventes at den bliver klar til sommeren 2011.

Mens de nye større iPhones udstyres med hurtigere processorer og andre tekniske nyheder, vil den nye billige iPhone i stedet benytte teknologi fra de nuværende iPhones, som til den tid vil være billigere at fremstille.

Men det er endnu kun rygter. Selvom prototypen af den nye telefon findes, så kan Apple både nå at skrotte projektet og ændre på tidsplanerne flere gange, inden næste generation iPhones kommer.



Kilde: Bloomberg

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

14-02-2011 11:14:49

Næh..ellers tak, Apple.
Jeg er tilhænger af Open Sources :)

0 0
John 14-02-2011 20:44:41

Og pærer :)

0 0
14-02-2011 21:10:56

Jeps - jeg er enig med jer begge to.

....også mht. pærer :)

0 0
TF 14-02-2011 12:26:21

Stop nu det fan ævl og se lyset, de er alle store selvskaber der vil tjene penge og om du køber det ene mærke eller det andet er og blir du en forbruger og ikke en frihedshelt.

0 0
14-02-2011 13:31:53

...Jeg skal nok prøve at være lidt mere optimistisk mht. Apple - men jeg bryder mig ikke om deres 'bondefangeri' - trods gode produkter.

0 0
TF 14-02-2011 16:11:04

Jeg ønsker ikke at folk skal være mere optimistiske mht. Apple men bare at folk stopper med at tilbede et bestemt mærke og træder et skridt tilbage så de kan se at det bare er firmaer og ikke religioner.

0 0
Jøren 14-02-2011 11:11:29

Kan man sige andet end lol når det angår Apples såkaldte nye teknologier?
Sjovt man kan blive ved med at sælge så mange telefoner med teknologi som allerede er opfundet.. WOW fake multitasing!! - Kunne min 3 år gamle N95 også? bortset fra at det ikke var fake! - LOL!

0 0
TJ 14-02-2011 10:00:15

Siden hvornår dækker Apple 25% af det globale marked for mobiltelefoner ? Hvor har i sakset det ? Tag jer nu sammen !

0 0
recordere.dk 14-02-2011 10:51:01

De 25% er en udtalelse fra analytikeren fra Needham & Co, så det kan vi jo ikke justere på. Det er hans vurdering :-)

Men det der menes, er at hvis mobilmarkedet deles op i bidder som lowend, midend, highend osv. så har Apple kun produkter i den øvre ende lige nu. Det er ca. 25% af det totale marked, der ligger i den ende af skalaen.

Der menes ikke at Apple har 25% af salget.

Indenfor smartphones er fordelingen i salg lige nu: Android (32,6 %) Symbian (30,6 %) iOS (16 %) Blackberry (14,4 %) Windows Phone (3,1 %).

Men hvis Apple vælger at sende smartphones på gaden i prissegmentet 1000-1500 kroner, så er vi nede i et prisleje hvor de vil kunne fås til 1 kr. med håndjern. Og så vil de dække hele markedet, ikke kun highend delen.

0 0
NK 14-02-2011 09:56:03

Er ideen med Iphone ikke at det skal være noget eksklusivt?? derfor den høje pris. Iphone er absolut ikke den bedste telefon på markedet, og vinder kun på designet. Hvis man laver en billigere version er det ikke længere et eksklusivt produkt.

0 0
recordere.dk 14-02-2011 11:02:49

Apple er vokset fra at have 8% af smartphone markedet, til nu at have 16% af markedet (salgstal fra 4. kvartal 2010).

Fordelingen er: Android (32,6 %) Symbian (30,6 %) iOS (16 %) Blackberry (14,4 %) Windows Phone (3,1 %).

Android stormer frem. Symbian går tilbage, og forsvinder måske snart helt, nu hvor Nokia har giftet sig med Windows Phone i stedet.

Men hvis Apple skal vækste yderligere i det marked, og ikke overlade det hele til Android, så er de nødt til også at tilbyde billigere iPhones.

Om de så gør det? Well, money talks.

0 0
Villiam 14-02-2011 09:43:50

og her har vi så titlen på en ny sci-fi film :) billig iphone kommer ikke til at ske, det ved vi alle ;)

0 0