Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: Galaxy Tab 3 Plus slår iPad'ens Retina-skærm

Rygte: Galaxy Tab 3 Plus slår iPad'ens Retina-skærm

Flere varianter af Samsung Galaxy Tab 3 er på vej, og den såkaldte Plus-udgave får højere opløsning end Apples Retina-skærm i den nyeste iPad.

Rygterne om snarlig frigivelsen af en række Samsung-tablets har allerede floreret på nettet.

En af disse tablets vil have højere opløsning end Retina-skærmen i den nyeste iPad.

Ifølge UnwiredView.com vil skærmen i den såkaldte Galaxy Tab 3 Plus lyse med 2560 x 1600 pixels. Det er samme opløsning som Nexus 10, mens iPad'en kører 2048 x 1530 pixels.

Derudover forlyder det, at Galaxy Tab 3 Plus vil være udstyret med enquad-core Exynos-processor og 2GB RAM. Styresystemet bliver Android 4.1 Jelly Bean.

Læs også:
- Disse Samsung-tablets står klar i kulissen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rasmus 02-02-2013 18:40:42

suk det er jo bedøvende ligegyldigt! det er en krig der aldrig kan vindes! selvom den ene fabrikat har bedre specs end den anden er det stadig 2 vidt forskellige systemer. Selvom BMW laver en bil der på papiret kører bedre,mere økonimisk, er hurtigere er der stadig folk der vil sværge til mercedes da det passer til deres stil.

Det handler om behov. nogen er til android mens andre er til ios.

0 0
Peter Frederiksen 02-02-2013 01:08:14

bare nøjes med Fuld HD, undre mig lidt med hvad man kan bruge en opløsning, som næsten er double så som min 15" laptop på en 10" tommer tablet...

Det virker som om at Samsung køre et ligegyldigt magtdemostrations trip....

0 0
Martin 02-02-2013 15:39:21

Hvis bare det kan lukke røven på alle de Retina fikserede tosser, så mig fint. Retina er totalt overrated, og kun fordi det er noget Apple kom frem med, så skal alt måles og vejes efter denne nye "standard".

Retina mig her og Retina mig der. Før var alt super og cool, men nu er tablets og telefoner pludselig noget lort hvis ikke de lever op til Apples nye buzzword.

Heldigvis lader det da heller ikke til det noget resten af branchen lader sig rive med af.

0 0
hellas7 02-02-2013 16:16:06

Det var da noget underligt noget at sige. Hvis Apple havde kaldt det "super" og "cool", skulle Samsung så kun producere tablets med lavere opløsning?

0 0
Martin 02-02-2013 16:50:46

Samsung kan gøre hvad de vil. Min pointe er at så høje opløsninger er overkill. Er træt af at der skal pives hver gang en tablet præsenteres med "kun" 1366x768 pixels. Indtil iPad 3 var alle tablets jo super fine, men pludselig fordi Apple kommer med en skærm med høj opløsning og kalder det "Retina" så er alt mindre bare ikke godt nok.

0 0
Mirzad 01-02-2013 15:26:14

Lad os se om de også har tænkt på byggekvalitet og bedre software denne gang, ellers kan de stadig ikke hamle op med ipad.

0 0
Robert 01-02-2013 18:53:53

Ordene "Ipad" og "byggekvalitet" er i sig selv diametrale modsætninger. Sorry, den skulle bare lige siges.

0 0
TF 01-02-2013 21:49:59

Det er da muligt det skulle siges men at det er så bare en gang ævl. Specielt når man ser på kvaliteten på det der ellers er der ude.

0 0
Robert 01-02-2013 23:48:34

Spøg til side, jeg vil da gerne indrømme de kan holde til lidt af hvert. Min svoger købte for 2 år siden en Ipad 2 da de kom ud. De har 2 børn i 4-6 års alderen og der bliver hamret på den tablet hver eneste dag i de børnespil og den fungerer stadigvæk upåklageligt.

Beklager ovenstående indlæg :)

0 0