Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: Google Drive skal tage kampen op mod iCloud

Rygte: Google Drive skal tage kampen op mod iCloud

Google Drive, er efter sigende Googles svar på Apples iCloud service, og skulle være lige om hjørnet

Google er efter sigende på vej med en Dropbox-ligende service, kaldet Google Drive, det skriver Slashgear

Google Drive er Google svar på Apples og Dropbox's cloudservice, hvilket betyder at billeder, video, dokumenter og musik vil blive samlet et sted, således at det let kan deles mellem ens Google enheder, såsom smartphones og tablets.

Delingen skulle forgå via links, så du nemt selv kan bestemme hvad der skal deles og ikke skal. 

Tjeneste skulle fra starten af, ligge et hårdt finansielt pres på andre Cloud-tjenester såsom Dropbox, eftersom Google vil gøre tjenesten gratis, så længe du ikke har et stort lagringsbehov - hvilket gælder for både private og erhvervsdrivende.

Ifølge WSJ så kommer Drive"-tjenesten i en nær fremtid, men Google har midlertidig ingen udtalelser om sagen. 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

splashdata 12-02-2012 22:07:32

Jamen så mangler vi bare en enhed der kan konkurrere med ipod, som så får google drive. Det ville være bonus for sådan een som mig der arbejder i Nordsøen, og ikke må bruge mobil telefon. Jeg har android telefon, men må desværre bruge ipod touch til at skrive beskeder og lignende. Kedeligt når man ikke bryder sig om rådne æbler:)

0 0
10-02-2012 12:26:29

Det er da vidst noget du selv digter. Picasa, music, docs mv gør allerede hvad iCloud gør.
Dette er som du skriver i artiklen nok en konkurrent til dropbox, box ect. Desuden skyldes det nok primært Chromebooks, der jo ikke har noget lokalt plads. Så virkelig stenern overskrift..

0 0
David 11-02-2012 17:02:45

Picasa, music, docs gør noget af det iCloud gør, get your facts right.. Kan du f.eks. genskabe din telefon fra Picasa, music, docs? nej vel? Det kan du med iCloud, når du starter en ny iPhone, kan du vælge at genskabe den fra din iCloud, ganske smart, Så mon ikke det bare er dig der ikke kender nok til iCloud Casper? Eller mener du stadig at Picasa, musik og docs kan ALT hvad iCloud kan?

0 0
Benjamin Jensen 11-02-2012 02:18:32

Det iCloud gør, er at tage backup af dokumenter, epost, spil og programmers indstillinger. Man kan også gendanne sin iPhone fra iCloud - dvs den downloader alt indhold automatisk, så man er fri for iTunes.

En direkte konkurrent til Dropbox har de også, men den hedder Cloudme. Den er nok mindre kendt blandt de fleste.

http://www.cloudme.com/en

0 0
Cebastian 10-02-2012 11:44:08

Med undtagelse for decideret lagringsplads. Alt andet har de jo haft et stykke tid nu. Kontakter i skyen, dokumenter, musik (usa), billeder via G+/Picasa. Men ok hvis de tilbyder noget ligesom dropbox. Tror bare ikke jeg umiddelbart vil bruge det til noget, som det står nu :)

0 0
10-02-2012 12:23:20

Men dette kunne være lækkert nok hvis de fik det samlet under et tag. Vil lige tilføje at musikken også kan virke herhjemme hvis man ønsker det. Jeg har uploadet al min musik og streamer den så fra alle mine android enheder.

0 0
hellas7 10-02-2012 12:34:58

er musikken kun til stream eller kan den downloades?

0 0
10-02-2012 12:47:55

Bestemmer du selv, men der kan ikke købes i DK endnu desværre. Ligesom alt andet... De har mere eller mindre samme udbud af produkter i USA som Apple, men der er ikke meget der kommet ud over de grænser....

0 0
Hans 10-02-2012 10:35:10

Bare lige et lille spørgsmål. Jeg bruger ikke iCloud, så jeg mangler viden herom, men jeg var af det indtryk, at iCloud ikke leverer desideret lagerplads, dvs. et drev i skyen, men "kun" synkroniseren af fx. billeder, kontakter, kalender og den slags.
Er der noget jeg har misforstået. Har man X antal GB plads i skyen til filer på iCloud?

0 0
hellas7 10-02-2012 12:33:27

Ja, 5 GB som standard, dertil kan man vist købe ekstra op til 50 gb. Men du har ret i, at de 5gb ikke tæller photostream (fotos og video), itunes køb, apps osv. med.
De 5 gb er til alt det, der ikke fylder så meget, dvs. dokumenter, kontakter osv. (er lidt i tvivl om hvor kalenderen ligger i det her).
Men iCloud ligner netop ikke dropbox, fordi det er gratis, og fordi det er ubegrænset og (for det tunge filer) midlertidigt.

0 0
12-02-2012 08:35:32

Er det ikke kun de sidste 1000 billeder der ligger i clouden? Og så bliver de skubbet ned på itunes? Eller er det noget jeg har misforstået?

0 0
Hans 10-02-2012 15:28:52

ok. Tak for svaret.

Dvs. Apple tilbyder lagerplads til specifikke formål (jeg går ud fra af dokumenter et knyttet op imod deres egen kontorpakke), men ikke en service som i gamle dage, hvor man kunne købe plads, og så havde et iDrive (tro jeg nok det hed).

0 0
hellas7 10-02-2012 17:41:21

faktisk kan alle udviklere skrive apps med integration med icloud, dvs. spil kan lagre saved games og lignende (virker godt).

Men ift. MobileMe, så ophører denne tjeneste fra og med juli i år.

0 0