Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: Her er detaljerne på Nexus 4G

Rygte: Her er detaljerne på Nexus 4G

Et website mener at være i besiddelse af en række detaljer om den kommende Google Nexus-mobil.

Næste generations Nexus kommer til at hedde Google Nexus 4G - i hvert tilfælde, hvis man skal tro på oplysningerne fra sitet Boy Genius Report.

Sitet har viderformidlet en række specifikationer på den kommende mobil.

Den kommende Nexus-mobil kommer til at få:

  • En dual-core 1.2 GHz eller 1.5 GHz OMAP 4460 eller en batteribesparende 28nm Krait-based Snapdragon CPU
  • 720p HD skærm
  • Ingen fysiske knapper
  • Android 4.0 Ice Cream Sandwich
  • 4G LTE
  • 1 GB RAM
  • 1080p video optagelse og afspilning
  • 1 megapixel kamera på forsiden, 5 megapixel kamera på bagsiden, med en funktion der gør det muligt at optage i meget lidt lys.

I følge Boy Genius Report bliver den nye Nexus tilgængelig omkring november måned.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Exert 21-06-2011 22:30:13

... at sende dette link til ovenstående "kompetanter" http://vimeo.com/25380454

0 0
MGApcPro 21-06-2011 23:35:44

Cool video :D

0 0
21-06-2011 09:28:23

og det er ikke realistisk at sige det er relativt om det har påvirket smartphones.
og de "opfandt" måske ikke alting del men forbedrede alt.
multitouch. pinch to zoom. scrolling. AppStore. jeg kunne blive ved.

ovenstående inspirerede andre firmaer som Google osv. og android blev til.
og ja jeg er måske Apple fanboy, men det med god grund.

0 0
MGApcPro 21-06-2011 14:07:18

Jeg påstod heller ikke at det var realistisk at der ikke ville være nogen forandring, jeg konstatere bare at det er relativt og derfor en mulighed.
Personligt mener jeg selv at det er godt med denne revolution, og den har motiveret google mm. for at gå ind i mobilbranchen.
Men det betyder stadig at revolutionen af iphone, godt kunne være dårlig ting for køberne i nutiden.
fx hvis iphones popularitet havde taget markedet fra et mindre firma med mere potentiale.

0 0
19-06-2011 20:23:57

iPhone revolutionerede smartphones i 2007 hvorefter alle andre firmaer fik nye ideer.
vi kan alle være enige om at smartphone markedet ikke havde set ud som i dag hvis ikke Apple lancerede iPhone i sin tid.


John, er du ham John her fra siden eller? hvorfor er du Apple-hater?

0 0
John 20-06-2011 09:22:39

Åh din stakkel, kom jeg til at træde på dit lille fornærmede Apple-ego.
Jeg er ikke Apple-hater, men jeg forholder mig kritisk til Apple - præcis som jeg forholder mig kritisk til andre firmaer.
Og mens Apple for dig er gud, er det bare et firma for mig.

0 0
20-06-2011 08:29:32

Vi kan sagtens være enige om, at smartphonemarkedet ikke havde set ud som i dag uden Apple. Og hvad så? Det havde heller ikke set ud som i dag uden Google.

At Apple var det første firma til at få verdensomdækkende succes med smartphones gør dem ikke unikke, og heller ikke til opfindere af mange af de funktioner, der i dag er i smartphones.

John hater ikke på Apple, men fortæller jo ganske objektivt hvordan det er. I Xerox PARC havde de gang i mange af "Apples idéer" langt før iWhatever. Et eksempel er Mark Weisers computing by the foot, inch and yard: http://www.ubicomp.com/want/papers/ubi-sciam-sep91.pdf

Og så vil jeg da lige gøre opmærksom på, at der fndes en knap der hedder besvar

0 0
MGApcPro 19-06-2011 23:20:09

hvorfor er du Apple-fanboy :P
alt er relativt, hvilket betyder at selvom der ikke var kommet nogen Iphone, kunne telefonmarkedet se ud som i dag. det kunne også være meget lidt udviklet, eller være langt foran det vi har nu, DET ER RELATIVT!

0 0
19-06-2011 14:36:10

men forbedret de funktioner der var i andriod, som de har lånt.
og andriod kopierede i sin tid alt fra iPhone.
f.eks. pinch to zoom.
det kan vi vist være enige om alle sammen.

0 0
John 19-06-2011 16:43:31

Lånt! Har de tænkt sig at levere det tilbage igen?
Fakta er, at Apple stort set ikke har opfundet noget selv, men kopieret/hugget fra andre og modificeret det. Det, kombineret med en god marketingafdeling, har de været rigtig gode til.

0 0
19-06-2011 16:34:26

Du er Steve Jobs, du er gud, ergo kan du også omskrive historien.
Vi må jo bare bukke os i støvet og lytte til dine vise ord.

0 0
17-06-2011 14:41:46

så jeg kan udskifte min iPhone 4.
jeg har ikke noget imod andriod... men de lagger bare. det er det jeg ikke kan lide.
de skal bare have samme "smidighed" og lade være med at kopiere iPhone. find på nogle ideer selv og vær original.

0 0
Sleaze 17-06-2011 18:08:56

"jeg har ikke noget imod andriod... men de lagger bare. det er det jeg ikke kan lide."
Har du nogensinde set nexus s eller SGS2´eren?

"de skal bare have samme "smidighed" og lade være med at kopiere iPhone. find på nogle ideer selv og vær original"
Har du set apples nyeste "android" opdatering til deres iphones osv?

Tror du skal til at kigge lidt udover markedet istedet for at sidde i dit apple hul.

0 0
John 18-06-2011 17:26:14

Enig. Der er vist ingen ingen tvivl om hvem der på det seneste har kopieret mest fra hvem :)
Må dog medgive at iOS bare kører en tand mere smooth - også i forhold til Galaxy 2. Det er marginaler, men alligevel.

0 0
Cebastian 16-06-2011 12:38:33

Tvivler på den ville hedde noget så simpelt som Nexus 4G, det lyder for meget af Apple. 4G versionen af Nexus S er ude, så 4G hypen er jo gået der.... MEN! Jeg tror på de andre specs! Toshiba har jo allerede produceret en HD skærm med 720p (lækkert) klar til produktion til efteråret (endnu mere lækkert) og TI har jo lavet quad-core, mens Qualcomm arbejder kratigt på 2,5 GhZ dual-core, samt quad-core, alt iens Kal-El er på vej ved året udgang. Mon ikke det bliver en bad-ass SoC den får? Jeg overvejer i hvert fald kraftigt at det bliver en nexus tlf. næste gang, hvis ellers dette er aktuelt :)

0 0
Exert 16-06-2011 13:57:50

Ja det ville være mærkeligt at kalde den 4g, hypen, i hvert fald i Danmark, skal nok komme hvis den understøtter LTE i et frekvensområde, der kan bruges i Danmark.

Jeg tror (og håber også lidt) at de går efter en strømsparende processor. Mit gæt er at de overlader kampen om "hvem har de største muskler" til mobilproducenternes egne telefoner. Det er jo styresystemet der skal vises frem.

0 0
MGApcPro 16-06-2011 10:55:18

det her er ud fra realistiske formodninger:
Jeg ville bedømme at den højst sansynligt kommer med dualcore(selvom det måske ikke er så high end, når den kommmer ud)
720p skærmen virker urealistisk(det ville være fedt :D), men der er større chance for at det bliver qHD
mellem 4" - 4,3"
1080p optagelse passer nok, men 5 megapixel er lidt lavt, højstsansynlig 8, men kunne godt være højere.
det er mulig at der ikke kommer fysiske knapper på den, da det spiller sammen med honeycomb.
4G LTE, er sansynligt, mindst 4G wimax.

0 0
Exert 16-06-2011 11:31:04

Det kan godt passe med 5 megapixel, hvis man satser på større lysfølsomhed frem for højere opløsning.

De 720p virker umiddelbart usandsynligt, men da rygtet er, at LG skal lave telefonen, er det lige pludselig ikke så usandsynligt. LG laver nemlig skærmen til iPhone 4, og hvis samme teknologi bliver brugt på 4" eller 4,3", er vi vel oppe på noget der ligner 720.

0 0
nudsen4ever 16-06-2011 09:37:27

godt nok nogle rimelig vilde specs, 720P HD Skærm, er den mon bedre end SGS2?? har på fornemmelsen jeg måske venter med at udskifte min legend, var utrolig tæt på en sensation, men når man høre de nye specs på den kommende nexus, så vil jeg bide mig selv i fingeren hvis jeg køber sensation nu og så fortryde købet, når nexus udkommer :P

0 0
Ove Andersen 16-06-2011 09:50:07

Det kan nok ikke hjælpe at vente, hvis du bliver ved med at vente pga. bedre specs i horisonten.

Mon ikke Samsung, HTC, LG, osv. har endnu vildere telefoner i vente, når vi kommer til november? ;)

Men hvis du er godt tilfreds med din Legend indtil videre, så vent da til du er ved at føle den er klar til udskiftning. Og hvis du "bare" mangler et nyt teknologi fix som så mange af os andre også gør, så kan du jo overveje rooting af telefonen og selv installere ny ROM. Kører selv Sense 3.0 rom på min Desire (InsertCoint). Det giver en helt ny telefon :)

0 0
Ove Andersen 16-06-2011 09:07:52

Så er min Desire nok klar til udskiftning - er det blevet endeligt fastlagt at LG skal lave den? :/

0 0
Jon 16-06-2011 20:22:07

Det ville skam ikke gøre noget hvis LG stod bag.

Største grund til at deres Optimus 2X ikke var så stor en success alligevel, efter nogle måneder, var, og er, jo på grund af deres software.

Hardware mæssigt, er LG da helt i top form, og kunne da være for fedt hvis nu LG lavede hardware til næste Nexus mobil, og så den kom med ren android.

0 0