Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: HTC One kommer med Windows Phone

Rygte: HTC One kommer med Windows Phone

Måske kommer HTC One i en ny version. Styresystemet skulle være Windows Phone 8.

Ingen tvivl om at HTC er kommet godt fra start med produktet HTC One, og måske skal dette momentum udnyttes.

Rygter på nettet, startet hos Neowin.net, spekulerer i, at HTC arbejder på en ny udgave af HTC One. Android er skiftet ud med Windows Phone 8.

Microsoft har en række hardwaremæssige krav til Windows Phone 8-hardware. Derfor vil der ikke være tale om en fuldkommen identisk hardware, men en lignende.

Der tales om en skærm på mellem 4 og 5 tommer, og at det meste af kabinettet vil være i aluminium.

- Web-TV: Se testen af HTC One

Ifølge rygterne vil den særlige HTC One-udgave med Windows Phone lande senere på året.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Onkel_Per 24-06-2013 22:27:21

egentlig klare at kører One's FullHD opløsning, eller skal den så udstyres med en dårligere skærm?

0 0
hellas7 25-06-2013 00:03:55

en dårligere skærm. WP8 understøtter 480x800, 1280x720 og 1280x768. Det betyder at htc nok laver skærmen mindre for at kompensere så PPI ikke er så lav (lige over de 300) som den var på One X

0 0
Logik 25-06-2013 00:22:00

Windows Phone 8.1 vil højst sandsynligt understøtte Quad Core og 1080p skærme.
Så behøves der ikke ændres så meget på hardware.

0 0
Villiam 24-06-2013 19:24:38

kan i andre set at jeg nu har skrevet 3 kommentarer ? der står godt nok at der skal være 26 kommentarer, men jeg kan kun se 24 :o

0 0
TF 24-06-2013 21:57:10

Jeg kan kun se et indlæg fra dig.

0 0
Allan 24-06-2013 20:28:20

Korrekt der mangler flere indlæg. Det sker ret tit har jeg lagt mærke til.

0 0
Villiam 24-06-2013 22:03:35

ok, nederen. jeg havde nemlig lavet en lang liste over apps jeg og mange af mine venner bruger rigtigt meget. og som også er nyttigt for enhver smartphone bruger.

0 0
Villiam 24-06-2013 10:28:59

være spænnende at se wp8 på den hardware som one har :) men....

wp har stadigvæk alt for lidt apps til at kunne dække mit forbrug :/ der mangler utroligt mange apps som den normale person bruger til dagligt :/

0 0
Logik 24-06-2013 10:40:24

Hvilke?

0 0
Letten 24-06-2013 14:17:54

Egentlig imponerende:

Der spørges til hvilke apps det er, nogle mener mangler til WP - man nævner manglen på gode officielle apps til nogle af de mest populære sociale tjenester og mødes med følgende argumenter:

- det er da også nogle dødsyge apps
- der er jo næsten ligeså gode uofficielle apps

Hvad med at sige: ja, det er sgu ikke helt godt endnu?

:-S

0 0
Alfix 24-06-2013 14:59:42

Jeg vil sige det saadan her. Jeg arbejder med grafisk design, musik, tekst, billede og video behandling. Jeg er kyndig fotograf (baade kamera og telefon) samt storbruger af sociale netvaerk men nok mest Tumblr, Facebook, Twitter, Instagram og So.cl. Dertil modtager jeg mellem 20-40 mails hver dag. Jeg har en travl hverdag og burger mange musiktjenester som XBOX Musig og Rdio. (fordi Spotify ikk har de tracks jeg personligt vil have). Jeg foretager mange opkald og er meget paa Whatsapp Iloebet af dageb (perfekt til udlandet).


Jeg lytter af og til radio, egentlig mest svensk radio fordi DK radio sucks efter min mening. Jeg ser ikke tv og har ikke noget tv.


Jeg er ikke den helt store gamer, men nyder weird puzzle spil paa telefonen og paa en tablet her og der, nok mest naar man venter paa bussen, toget, flyet... eller whatever.


Jeg blogger uegntligt og til tider dagligt (ogsaa fra min mobil) via tumblr, wordpress og BlogSpot.


Jeg bruger rigtigt meget PDF relaterede programmer, readers og editors. Jeg bruger meget tekstbehandling paa telefonen. Her I blandt Evernote (som favorit).


Og jeg har ikke eneste beef med Windows Phone. Jeg nyder min telefon, Lumia 820. (bla. fordi der kan skiftes cover, microsd og batteri). Den og WP8 kan alt det jeg vil den skal, den/det holder godt batteri og jeg forestiller mig ikke at den bliver ringere over tid uanset hvor mange andre gode telefoner der lige kommer.


Mao. I ain't go no problems! Saa er der andre der maaske skriver en sms I ny og nae, faar et par mails om dagen og sidder og ser facebook og youtube dagen lang og brokker sig over batteritider og et evt mangel paa en officiel instagram app. Welll.... det har jeg ikke en skid til overs overfor.


Jeg maa vaere megaheldig hva?

0 0
Alfix 24-06-2013 15:00:23

thumbs up for at taste ordeligt paa min laptop? ;)

0 0
hellas7 24-06-2013 17:07:10

@Alfix

Jeg har prøvet windows phone og det er ikke noget for mig. De apps, der er, mangler flere opdateringer ift. android og (især) iphone.

Jeg har flere venner, der har kørt Meego og herefter WP og som sagtens kan leve uden seneste version (hvis nogen overhovedet) af de mest populære apps. Derfor tror jeg bare du skal glæde dig over at du ikke har samme app-behov som mange af os andre her.

0 0
Alfix 24-06-2013 20:10:44

Det er jeg skam ogsaa.... Men jeg ville nu ogsaa mene, at de fleste mennesker bare vil have apps for at have apps. Det er langt ude.

Feks. Ios.... hvis du vidste hvor meget folk koebte og downloadede apps udelukkende fordi de er paene at se paa (ikonerne). Desuden er der alt for mange mennesker som skal have ting paa sin telefon udelukkende for at kunne sidde og farvekoordinere det hele.

Hvad jeg proever at sige er, fascistoid't, ja.... De fleste folk fortjener virkelig ikke en smartphone, basta!. Mest fordi at de tror at behovet, kreativiteten, produktiviteten, kommer med I koebet.... hvilken det jo ikke goer. Der kommer et behov, ja, men det er ikke et personligt eller noedvendigt behov. Det er ren og skaer, Zombieland.

That's all!

0 0
hellas7 25-06-2013 00:01:59

Zombieland? "fascistoid't"? Jeg er sgu ikke helt med, synes dit argument lyder ret tosset.

Og det med at man skulle købe apps for at farvekoordinere køber jeg altså heller ikke, som om man kun vil have røde apps på sin telefon og derfor dropper facebook, twitter, instagram osv.

0 0
Bo 24-06-2013 14:53:25

Men du har jo ikke ret. Der er flere apps til de tjenester du nævner, men du insisterer så på at de skal være 'officielle'. Det har jeg svært ved at forstå.
Det vigtigste er vel at de virker, og det gør de.

0 0
Logik 24-06-2013 14:41:32

Fordi min kommentar lige så meget var til gutten over dig, som jeg oprindelig skrev til.
Du valgte at komme ind fra sidelinjen med tre apps, som ikke mangler i sidste ende.

Så ja. Windows Phone mangler to officielle apps, som er mest relevant for tweens og teens. Dem er der så alternativer til som er super godt bedømte.
Kunne det være at de faktisk var gode nok?
At du måske fokuserer lidt for meget på ordet officielt?

Der er masser af ting, der kan gøres bedre på Windows Phone. Forskellen er bare at finde et reel punkt at kritiserer, istedet for at sprede det gamle rygte at der ikke er nogen apps.

At WP mangler to socialt hippe apps har jo ikke en skid med den normale forbruger at gøre.
Det er derfor det er så skide irriterende, at læse folk sprede det gamle indædte rygte.
Hvis det var e-Boks, Netbank, Click-A-Taxi, Rejseplanen osv, så ville jeg kunne forstå kritikken.

0 0
Peter Frederiksen 25-06-2013 03:11:37

det er ikke kun folk, som spreder det gamle indædte rygte..

Pocket Now d. 23/5-2013
http://goo.gl/KyHGa

Nokia... 14/5-2013
http://goo.gl/F8GkP

0 0
Letten 24-06-2013 10:49:29

Der mangler f.eks. officielle apps til:

Facebook
Instagram
Snapchat

0 0
Alfix 24-06-2013 13:13:39

Jeg har alle disse apps paa min Lumia 820. Og hvad er der med folk og Facebook apps.... jeg bruger meget sjaeldent facebook app'en da det meste af it facebook brug ligger under kontakter, det gaar meget hurtigere og det er 1000 gange lettere end at skal ligge og rude rundt i noget "facebooket" design.

0 0
Logik 24-06-2013 11:10:14

Nu findes der en del Facebook udgaver. Hvoraf Facebook Beta er den "officielle" Den er måske ikke lavet af Facebook Inc.
Men det er den officielle app til Windows Phone lavet af Microsoft.
http://www.windowsphone.com/da-dk/store/app/facebook-beta/93da5d29-daf0-4783-9ed5-a87b33247ec6

Instagram har Instance som afløser. En udemærket client. Jeg ved dog ikke hvad man skal bruge Instagram til, i det hele taget. Er det ikke bare Hipster-shit?
http://www.windowsphone.com/da-dk/store/app/instance/bf1dd69a-7003-47d2-af96-565e95ac43e1

Snapchat kender jeg ikke, men igen er der et par uofficielle apps at vælge imellem.
SwapChat ser udemærket ud:
http://www.windowsphone.com/da-dk/store/app/swapchat-free/3b0f9515-8035-4038-9d77-3b513302c9b2


Helt ærligt! Som om den "normale bruger" har behov for at flashe sig selv hele tiden.
Jeg møder folk som tror Windows Phone slet ikke har en AppStore pga. det lort folk fyrer af.

0 0
Letten 24-06-2013 13:13:03

Det kan godt være du ikke bruger den slags apps, men det er der millioner af andre der gør.

Og du kan henvise til alle de tredjeparts versioner du vil, men de når typisk ikke originalen i funktionalitet eller stabilitet. Dertil kommer at de typisk koster penge istedet for de gratis officielle apps og at de risikere at falde på halen når der ændres i API'et.

Det er et problem for WP - punktum.

0 0
Logik 24-06-2013 13:59:53

Jeg er generelt enig med dig når det kommer til Officielle apps.
Facebook app'en fx kører dog fantastisk.
Et godt eksempel på et suverænt Windows Phone 8 app. Det har måske et feature eller to, som den mangler i forhold Guds egen version aka. iPhone udgaven.

Facebook Beta er >gratis<. Microsoft står for det, så det da rimlig "officielt".
SwapChat er >gratis<.
Instance findes i >gratis< version, dog uden mulighed for at lave en ny bruger.

Kilde: Windows Phone.com Store

Det er et problem for dig, at du ikke kan flashe dig selv med et officelt app?
Så det handler ikke om funktionalitet, men om det er officielt og derfor korrekt?
Så selvom du godt kan, så er det bare ikke godt nok fordi det ikke er officielt.
Ja goddav, hvor gik det galt?

Den normale bruger er Hr og Fru Danmark. Dem som ikke kender andet end det de læser i Ekstrabladet. Dem der har hørt John G udtale sig til P4 omkring smartphone markedet og tror han er et orakel. Dem som ser So Ein Ding, hvor smartphone og tablet er det politisk korrekte ord for Iphone og Ipad.
Dem som slet ikke ved at Instragram, Swaplort og et tredje Se-Mine-Nye-Sko-Tween-app eksisterer.

Der er også mange mange mange milliarder mennesker, som ved hvem Justin Bieber og Psy er, men det gør dem ikke til de bedste.
Det er ren Folkeskole mentalitet.
Ved godt det ikke er det du siger, men det er det du udtrykker med din tekst.

Du er et problem - Punktum.
(Har jeg så ret nu?)

0 0
Letten 24-06-2013 14:06:16

Charming!

0 0
Logik 24-06-2013 14:51:01

"være spænnende at se wp8 på den hardware som one har :) men....

wp har stadigvæk alt for lidt apps til at kunne dække mit forbrug :/ der mangler utroligt mange apps som den normale person bruger til dagligt :/"

Læs dette før du tager min tekst personlig. Det var her udgangspunkten er.

0 0
Alfix 24-06-2013 13:14:57

Passer ikke og de 3 apps du naevnte er alle gratis medmindre du vil have flere specielle snapchat funktioner.


Det er ikke et problem for WP, det er et problem for dig. Hvis du spoerger mig.

0 0
Letten 24-06-2013 14:03:43

Jeg foretrækker officielle apps.

For the record: Jeg har ikke noget problem, jeg køber bare Android eller IOS indtil WP får flere højkvalitets apps.

Selv Nokia indrømmer at det er et problem.

0 0
Alfix 24-06-2013 14:46:50

"Officielle".... ha! Brother pleeassse.

0 0
Alfix 24-06-2013 13:16:28

Og den der med, det er der millioner af andre det goer. Jahhhh.... der var ogsaa 450.000 der saa blaa maend i biografen. Det goer det ikke til en god film. Tvaertimod er det direkte skraemmende at saa mange betaler for at se noget som de paa forhaand bude vide er det vaerste lort i dk film historie.


Metaforrr!!!!

0 0
Belgarion 24-06-2013 12:15:42

Ja jeg forstår heller ikke det store app problem på windows phone, er mere end rigelig fint tilfreds med det som er der. Og de få "officelle" apps som folk brokker sig over, de kommer jo snart alligevel, for Wp er ved at vokse, enda flere lande hvor windows phone har overhalet Iphone i markeds andele, så helt skidt er det ikke, nok også fordi WP har den force at man kan købe billige Wp som bare spiller max og køre glidende, det kan man sgu ikke med Android.

0 0
Runigj 24-06-2013 11:54:35

Selvfølgelig har det betydning at de apps ikke er der eller hvis de mangler, Det kan du altså ikke komme udenom. Det er heller ikke optimalt at skulle hente et alternativ app. Det kender jeg selv fra android, der havde det samme problem, et år siden:-) Der er heller ikke noget galt, i at man bliver gjort opmærksom på det. Det er en sej kamp Microsoft skal igennem, Det tager tid, men det skal nok komme på et tidspunkt, at de får et rigtigt gennembrud...

0 0
Logik 24-06-2013 10:40:42

Og hvad er et "normalt" app forbrug?

0 0
Martin 24-06-2013 10:11:49

man kan godt lave flere varianter af mobilen men skifte OS er lige over kanten. HTC One kom med Android og det skal den forblive med. det er det samme som at en kvinde fødte et barn og at hun så fik det taget og givet et andet barn i stedet

0 0
Brylle 25-06-2013 17:12:05

De skulle lave en dual boot udgave Android/WP8

0 0
Svend Ole Nielsen 27-06-2013 12:10:54

Nemlig..

0 0
Thomas 27-06-2013 13:02:53

+1

0 0
TF 24-06-2013 14:59:40

Hvad er problemet i det er du bange for at folk skal have valgmuligheder ?

Jeg syntes da det bliver spændende at se hvad folk vil have, det er iværtfald et let valg for mig, WP er bare lækkert og i modsætning til android 100% flydende.

0 0
Thomas 24-06-2013 15:33:16

Dette vil for mig også være et fint træk, frihed til at vælge som kunde. Nokia kunne lære af dette, og udbyde deres Lumia med Android eller måske Salifich OS.

0 0
Martin 24-06-2013 16:03:20

Jo flere varianter jo bedre men at skifte OS'et ud er noget helt andet end en "mini" etc. version så den skal da ha et andet navn end bare HTC One da det kan forvirrer folket og vil ikke passe ind som en del af varianterne pga. OS'et. Så var det bedre at lave en anden model magen til men med lidt andre specifikationer og et andet navn

0 0