Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: iMessage lige på trapperne

Rygte: iMessage lige på trapperne

Ny tjeneste kan kommunikere på tværs af iEnheder og computere.

Ifølge rygtemøllen vil Apple snart løfte sløret for en ny tjeneste, der får navnet iMessage. Det ligner umiddelbart en ret fantastisk ny måde at holde kontakten på, på tværs af iPhone, iPad, iPod og computer.

Nogle linier kode, fundet i iChat til OS X Lion, antyder nemlig rimelig kraftigt, at du vil blive i stand til at bruge iMessage direkte fra iChat, til at kontakte dine venner uanset om de er på farten eller sidder foran skærmen.

Hurra, tænker man så - hvad kan iMessage som Facebook og E-mail ikke kan? Tja - hvorfor bruger du stadig SMS? Hvorfor bruger hundredetusindvis af mennesker BlackBerry Messenger? Nemhed. Enkelthed.

Ifølge koden tilføjes iMessage en egenskab, der ellers har været forbeholdt BBM, nemlig status information: du kan få at vide, om din besked er læst eller leveret.

Det lyder ikke helt usandsynligt? Der gik ikke lang tid, før Facetime var tilgængelig fra både iPhone og computer, og iMessage kunne sagtens blive en tekst-pendant til Facetime?

Jeg er spændt på at se, hvad iMessage ellers får af funktioner, men for nu er idéen om at kunne ramme venner og kontaktpersoner - uanset om de er på deres pind eller på farten - uhyre tiltalende, især fordi det modsat mail vil være muligt at se, om ens besked er leveret og / eller læst.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 18-09-2011 17:23:41

Er det ikke lidt ligesom når Google introducere sociale medier flere år efter Facebook er opfundet, og så kalder det en nyskabelse?

Jeg tror ikke Apple er de eneste der kan det der ;)

Alting er jo bare markedsføring, så lad nu være med at hidse jer sådan op.

0 0
CLarsen 15-09-2011 15:16:16

Det lyder jo som en beskrivelse af Kik Messenger, som til gengæld er cross-platform.

0 0
Henrik Thomsen 15-09-2011 13:53:59

overskriften siger det hele

0 0
Søren 15-09-2011 15:12:20

Lige præcis :)

Innovative Apple...

0 0
BallonPedro 15-09-2011 13:36:53

Det er fint nok at kunne se om ens besked er blevet læst, men det kan man jo allerede med email.
Det er også rart at se om ens besked er leveret, men hov, det kan man sørme også med SMS'er.

Altså er det måske lidt et overflødigt program? Og tilsyneladende kun forbeholdt Æble produkter?

FaceTime er da også den værste gang lort (sorry). De har bare "genopfundet" videoopkald som vi andre droppede for år tilbage. Og dog, det virker jo kun via Wi-fi. Så altså praktisk talt kun når man er derhjemme.. Fesent..

Nej, er ingen Apple hater. De laver fede produkter og designs, de er bare blevet lidt sløve og desparate i det.

0 0
David 16-09-2011 19:29:06

Hej :)

Prøv at tage de Apple kritiske briller af bare to sekunder :)

Jeg siger ikke at iMessage er helt fantastisk, men det er heller ikke helt dumt.

Det smarte er jo at du intet skal gøre, du skal bare skrive SMS beskeder som normalt, med samme program som normalt. Og hvis modtager har en iPhone bliver det automatisk til en iMessage, ellers bliver det en normal sms.

I Danmark er det rimeligt ligegyldigt, fordi næsten alle har gratis SMS, men f.eks. i USA er gratis SMS uforholdsmæssigt dyrt. Og mange betaler pr. sms, som vi også gjorde for nogen år siden.

Jeg synes dermed ikke at man kan sige at det er helt ubrugeligt. Selvom det nok ikke vil få den store betydning i Danmark :)

0 0
Lowkey 17-09-2011 16:27:16

Hvis man tager de kritiske briller af, er alting jo godt?
Sikke en flot nylagt hundelort - se hvor den glinser smukt i solen. Hvilket fremragende produkt!

Faktum er at Apple prøver at markedsføre instant messaging som noget nyt og magisk og revolutionerende, hvilket det ingenlunde er.

Hvis de havde lavet en Apple-styret XMPP transport til alle de gængse IM-systemer, SÅ ville de have tilføjet noget af ret stor værdi, men et internt chat-system for Apple-brugere er fandme da en dødssejler.

0 0
David 17-09-2011 17:19:39

Fair nok at du ikke er imponeret :)

Jeg ved godt at IM ikke er nyt, jeg har brugt det i mange år, jeg synes bare det er smart nok lavet at man ikke skal tænke på at modtager skal have et bestemt program installeret eller være logget på noget. Man sender bare en besked, og måske bliver det en iMessage ellers bare en sms, afhængig af modtageren.

0 0
BallonPedro 17-09-2011 19:07:38

Men nogle gange vil man da godt vide og selv have styr på hvor ens beskeder havner henne.

Jeg ville da synes det var træls hvis der pludselig dukkede beskeder op på min facebook som var ment som sms'er.

"Jeg sender dig lige en sms med noget info du lige skal vise til xxxx"
Lidt senere: "Har lige snakket med xxxx og han/hun har ikke set noget?"

"Nej, det er fordi det ligger på min facebook hjemme på computeren"

0 0