Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Rygte: iPad 2 kommer snart

Rygte: iPad 2 kommer snart

En anset teknologi-blogger sætter nu dato på præsentationen af iPad2 fra Apple.

Apple iPad (Foto: Mobilsiden.dk)
Apple iPad (Foto: Mobilsiden.dk)

Der er tale om et rygte - men når det kommer fra Kevin Rose, så tør vi godt bringe det videre. Kevin fra San Francisco er iværksætter, og grundlægger af den sociale nyhedstjeneste Digg.

Det interessante ved Kevin Rose er, at han tidligere har ramt hovedet på sømmet, når det handler om rygter og informationer, fra den normalt så lukkede Apple-lejr.

Kevin Rose skriver på sin blog, at Apple ifølge hans oplysninger, vil annoncere en iPad-opfølger, "iPad 2", inden for de kommende tre til fire uger, sandsynligvis tirsdag den 1. februar 2011.

Spørgsmålet er, om datoen holder? Hvad tror du? På Mobilsiden.dk holder vi vejret.

Læs også:
- Test: iPad - Apples gave til computerfolket
- Test: Samsung Galaxy Tab - et angreb mod iPad

Web-TV: Derfor er iPad bedst

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 14-01-2011 22:30:17

Endnu engang skal vi se Shawn blamere sin viden om Apple og deres produkter - nu har han pludselig også ejet een. Morsom læsning...

At påstå at Ipad kører på en mobil iOS, er jo komplet forkert. HVIS man har prøvet en Ipad, vil man se, at den har en masse andre muligheder end f.eks en Iphone/Ipod. Men så langt tror jeg ikke Shawn er kommet endnu.

Hvis man sammenligner med den eneste konkurrent som Ipad havde i starten - Samsung, så var det da en elendig oplevelse. Her kunne man netop snakke om et mobilt system direkte overført til en tablet som kun var halvt så stor som Ipad. Bare det at køre flash på den var en forfærdelig oplevelse!!

Hvad android måske kommer med er jo ikke aktuelt. Jeg kan med al rimelighed godt forstå, at android brugere sukker efter noget bedre.

0 0
Thomas Kristensen 11-01-2011 18:27:51

Jeg er nu helt sikker på at der vil komme masser af android apps til tables, har læst et eller andet sted at google arbejder på en dedikeret market til tablet, og det ville de jo ikke gøre hvis efterspørgselen var ikke var stor
Og jo flere Android Tablet der bliver solgt jo flere programmer kommer der :)

En anden ting, så syntes jeg at Flash er et must nu til dags, de fleste hjemmesider er med flash

0 0
Shawn S. Ø 10-01-2011 10:57:59

Lad starte med at takke Microsoft for at være så visionære at de skabte conceptet. På samme tid må man rynke lidt på hardware producenterne som først nu vågner op af tornerose søvnen.

Men tilbage til iPad ;) Selv om det er en lækker og glidene oplevelse at få sådan en i hånden. Så har den en del mangler som for mig gjorde at den var ubrugelig i mange henseender. Så efter 3 måneder blev den solgt.
Jeg håber da for de fremtidige iPad købere at de forstærker den både med hensyn til software og ikke mindst hardwaren.

Heldigvis er der en del alternativer og som det ser ud nu, er de langt foran. Androiden kan man kun glæde sig til og med Honeycomb står de langt stærkere end Apple.
Som det ser ud nu kommer der også Windows baserede enheder og det er meget interessant. Det vil blive meget svært at slå windows på en tablet PC uanset hvad man mener om Microsoft.

Jeg vil klart vælge udfra hvad der er bedst for mig og ikke ud fra at det er mere hip at vælge Apple. Det er jeg nok for kvalitetsbevidst til. Med de medie aftaler Apple har med medier over hele verden og det fakta at de bliver mere hypet, så skal konkurrenterne kæmpe hårdere. Og det kan vi jo kun være glade for, da det giver endnu bedre produkter.

0 0
David 10-01-2011 15:05:20

Jeg er bare nysgerrig, jeg har selv en iPad og jeg bruger den rigtig meget, jeg har altid elsket at læse fagbøger, men hadet at slæbe dem rundt, og været ekstremt dårlig til at holde styr på papirnoter, men de dage er ovre :)

Hvordan mener du at Honeycomb er langt foran? Hvor mange tablet optimerede Apps er der udviklet til platformen i forhold til iPad f.eks? Hvor mange aftaler har de med forlag i forhold til Apple? Findes Evernote f.eks. i tablet version til Android? Det bruger jeg f.eks. til møder.

Hvad er det for nogle mangler der gør at du solgte din iPad? :)

0 0
Shawn S. Ø 10-01-2011 19:26:48

Ja men jeg kan da godt komme med et par enkelte bud på hvorfor de er foran. For det første er det eksklusivt udviklet til tablets og dermed ikke blot et forstørret mobil OS. Det gør også at standard applikationerne i HC er tilpasset og optimeret til tablets. Kigger vi på selve OS'et er der jo nok heller ingen tvivl om at den er bedre fremtidssikret og teknologisk komplet end IOS.. Det er jo også den histore der er på mobilmarkedet.

Jeg tvivler på at der var udviklet mange apps til iPad inden den var færdig udviklet. De er jo nok kommet til senere ;) Til HC er mange i gang med udvikling af apps og igen belært af fortiden så kommer de rullende stærkt.

Så bare rolig Evernote skal nok komme i en optimeret version hurtigt. Forøvrigt et fantastisk program som jeg selv bruger flittigt.
Taler vi forlag kan du være sikker på at Google ikke er det mindste efter Apple ;) og den har de arbejdet på længe og også længe før Google Books.

Og du vil gerne vide hvorfor jeg solgte min iPad. Ja hvorfor ikke!! Der er faktisk rigtigt mange årsager og ikke alle er med her. Opløsningen var simpelthen for dårlig, og det med en masse reflektioner. Manglende USB, SD kort, Flashsupport og en del problemer med Wifi. Lige så snart den blev varm blev den langsommere og det er jeg ikke den eneste der oplevede.

Når det er sagt så ved jeg godt at der kan være kommet løsninger til Flash siden jeg solgte min. Men det var jo også mine årsager du efterlyste.

0 0
David 10-01-2011 21:06:26

Det er meget interesant det du skriver, jeg er enig i at iOS til iPad sagtens kunne udnytte skærmen bedre, specielt på forsiden, der kunne sagtens være flere fancy ting, widgets osv. Men selve OS'et, det må du jo også vide som tidligere ejer, er jo optimeret til tablets, programmerne har mulighed for menuer, sidebarer osv som ikke er på iOS til mobilen. Der er også en verden til forskel på iPhone og iPad versionerne af samme app (f.eks. evernote)

Jeg tvivler ikke på at der kommer mange tablet apps til Android, jeg er bare nysgerrig hvad du mener med at Android tabs er foran, fordi jeg netop synes at iPad er foran på indhold og apps (hvilket jo må siges at være det vigtigste).

Jeg kan godt lide tanken bag Android, jeg har både iPhone og Android telefon, og jeg synes generelt forskellen er meget lille, det er stort set de samme ting man kan, og de gør det stort set lige godt.

Mht hastighed, hvordan fik du den til at blive varm?

0 0
rasmus 09-01-2011 10:41:56

Hvad for nogle nye funktioner kommer der egentlig på ipad 2.

0 0
Mobilsiden.dk 09-01-2011 11:00:47

Ja, det er der jo ingen der ved. Faktisk er der jo reelt heller ingen der ved, OM der overhovedet kommer en iPad 2.

0 0
TF 09-01-2011 14:50:43

Men med den originale ipads salgstal skulle der nok være en chance ;)

0 0
rasmus 09-01-2011 21:55:03

Okay, ville det så være dumt at købe en ipad nu, i stedet for at vente på ipad 2.

0 0
10-01-2011 10:50:37

@Thomas hvis der kommer noget lige om hjørnet, så er det måske en god ide at vente også fordi det kan betyde at iPad 1 falder i pris. Desuden er der blevet præsenteret mange nye potentielt spændende tablets på CES.

2010 stod i smartphonens navn
2011 kommer til at stå tablettens navn, hvis man skal tro CES

0 0
Nicolas 09-01-2011 22:25:32

Rasmus, der vil altid være noget nyt om hjørnet. Og Se bare hvor lang tid der gik fra Ipad blev lanceret, til den kom til DK.

0 0
TF 09-01-2011 00:08:24

Det er jo altid spændene når der kommer nyt "legetøj" så lad os håbe det holder med den dato, dog går der nok uanset hvad længe før en evt ipad2 kommer til DK vis man tænker på hvor lang tid den originale var under vejs :( men man kan da håbe på en hurtigere leveringstid denne gang.

0 0
JB 08-01-2011 22:02:33

Apple har for vane at præsentere opdaterede produkter med et års mellemrum - og da den første iPad blev præsenteret d. 27. januar 2010, er dette Digg's bud MEGET tæt på at ramme årsdagen præcist.

0 0